Gå til innhold

Doom-film ferdig innspilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC' date=16/03/2005 : 13:42]
Vin Diesel har skjønt det, men han er jo hardcore gamer sjøl

 

Vin Diesel er en proppa fjomp, om du spør meg. Makan til arrogant "tøffing" skal man lete ei stund etter!

Ble faktisk overrasket over at han takket nei til xXx2. (grunnene vet vel alle)

hmm naai, fortell? :!: sorry om det blir litt off topic her :blush:

 

Har nok sett verre filmer ja etter denne, men blir morro å se ka som blir å hente i denna :cool:

Lenke til kommentar
Tittelen "Pulp Fiction" forteller at filmen etterligner fortellerstilen til pulp fiction, altså bøkenes motsats til B-filmer. Men det ER ikke en B-film. Med den rekken av skuespillere på rollelisten, så havner den i toppsjiktet av A-filmer.

Litt OT: Pulp Fiction er vel b-film. Hadde budsjett på så så lite. Det er budsjettet som avgjør om det er b-film eller ikke. Om den er bra eller dårlig har ingenting å si.

 

 

 

 

Og er det opplest og vedtatt at handlingen nesten ikke har noe med spillene å gjøre? Eller var det bare ubekreftete rykter?

Lenke til kommentar
Tittelen "Pulp Fiction" forteller at filmen etterligner fortellerstilen til pulp fiction, altså bøkenes motsats til B-filmer. Men det ER ikke en B-film. Med den rekken av skuespillere på rollelisten, så havner den i toppsjiktet av A-filmer.

Litt OT: Pulp Fiction er vel b-film. Hadde budsjett på så så lite. Det er budsjettet som avgjør om det er b-film eller ikke. Om den er bra eller dårlig har ingenting å si.

 

 

 

 

Og er det opplest og vedtatt at handlingen nesten ikke har noe med spillene å gjøre? Eller var det bare ubekreftete rykter?

plottet er forandra en del, det har helle ingenting med Hell å gjøre slik eg har skjønt det :roll: Men ett eksperiment går vistnok galt da :hmm:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg krysser fingrene for at mot all formodninger blir dette en film jeg kan kjøpe, sette i film samlinga mi og si "den er bra". dessverre tror jeg heller at jeg laster den ned, brenner den på en DVD og gjemmer den i den mørkeste skuffen jeg kan finne :no:

 

Man får håpe. Enten blir det en bra film som alle ser, eller en typisk "Tvnorge film" som vises kl 03.00 på natta når alle sover. I hope not, krysser fingrene for den.

 

Skal i alle fall å se den. Skal ikke nedvurdere den 100% før jeg vet hvordan det hele går.

Lenke til kommentar
Litt OT: Pulp Fiction er vel b-film. Hadde budsjett på så så lite. Det er budsjettet som avgjør om det er b-film eller ikke. Om den er bra eller dårlig har ingenting å si.

Tim Roth, John Travolta, Samuel L. Jackson, Phil LaMarr, Bruce Willis, Uma Thurman, Harvey Keitel og regi av Quentin Tarantino.

Dette er kultfilm, ikke b-film.

Lenke til kommentar
Litt OT: Pulp Fiction er vel b-film. Hadde budsjett på så så lite. Det er budsjettet som avgjør om det er b-film eller ikke. Om den er bra eller dårlig har ingenting å si.

Tim Roth, John Travolta, Samuel L. Jackson, Phil LaMarr, Bruce Willis, Uma Thurman, Harvey Keitel og regi av Quentin Tarantino.

Dette er kultfilm, ikke b-film.

Argh! En film blir jo ikke laget som en kultfilm! Den blir det, etter den har kommet ut!

 

Og uansett er Pulp Fiction en B-film.

Alle disse skuespillerne er gode skuespillere, men de kostet ikke mye å få med.

Det er på samme måte med From Dusk Till Dawn, som var en absolutt B-film. Der spilte Harvey Keitel og George Clooney!

På den tiden kostet han ikke så mye, men du kan jo prøve å spørre han om han vil spille i en av skole-prosjektene dine. Nå er han en av Hollywoods hotteste stjerner.

 

Men jeg vet ikke helt hva som får deg til å si at Pulp Fiction er en Kultfilm, og ikke en B-film.

Hva skal egentlig det bety? Så om en film er en kultfilm, så kan den over hodet ikke være en B-film?

Feil, feil feil! Å være en kultfilm og å være en B-/A-film har ingen ting med hverandre å gjøre!

Flere skuespillere blir med på filmprosjekter, selv om at de vet at de ikke kommer til å få godt betalt, fordi de synes hele prosjektet høres spennende ut.

Et eksempel finner vi ved "Et Dukkehjem", som skal lages på nytt.

Den er engelsktalende, og norskprodusert/regissert.

Al Pacino (en av historien's største skuespillere) har kjempelyst til å være med å spille i den, og et Norsk filmselskap har da ikke råd til å betale han!

Men like vel har han lyst.

 

Alle Tarrantino's filmer er kultfilmer (ALLE). Det som gjør en film til en kultfilm, er hvor spesiell den er.

 

Visste dere at Ringenes Herre faktisk kan traktes som en B-film? Den er så på nippet til å være en B-film, at det er nesten litt skummelt! :p

Lenke til kommentar

Må vel se denne på kino når den kommer - fortrinnsvis med et par game-kamerater som har vært med helt siden Doom 1 kom på PC.

 

Håper de har med en del gjenkjennelige ting fra spillene (og ikke bare brukt Doom-navnet som utgangspunktet for en tilfeldig sci-fi-historie) så vi som har vært med noen år kan glise og nikke anerkjennende :)

Lenke til kommentar

The term B-movie originally referred to a film designed to be distributed as the "lower half" of a double feature, often a genre film featuring cowboys, gangsters or vampires.

 

The term now generally refers to a low-budget movie with lesser-known (and generally considered lesser-talented) actors (B-actors). Usually the films are formulaic and campy, with cheap special effects, uninspired dialogue, and gratuitous nudity, sexuality, and/or violence.

 

Ergo: lavbudsjettsfilm med solid manus og kjente og flinke skuespillere som ville lage filmen selv om de ikke fikk så mye betaling: Ikke en b-film. Derfor er ikke Pulp Fiction en B-film bare fordi den ikke var så dyr.

Lenke til kommentar
[iC,27/03/2005 : 07:49]Merkelig at kritikere sier følgende om Pulp Fiction: "The Perfect B-movie!"...

og når vart det sånn at kritikarar alltid har rett?

 

uansett om filmen vert ein a, b, c, d eller e film, så blir det spennende og sjå korleis den blir.

Lenke til kommentar

Original plottet var veldig på linje med spill serien, men så ble det besluttet å gjøre forandringer.

 

BFG står ikke for big fucking gun lenger. Bio ett eller annet

 

Handlingen tar sted på en eller annen planet (ikke noe månene til mars eller noe)

 

UAC er ikke med i det hele tatt

 

Space marines er byttet ut med en slags type swat

 

Hellspawn er byttet ut med et virus som gjør folk til zombier (resident evil anyone?)

 

Øhrm... skal vi se... var en del andre ting som irriterte vettet ut av meg...

 

DE HAR JO IKKE PÅ SEG HJELMER PÅ BILDET, hva for noe amatør.. *grynt* *fade ut irritasjon*

 

 

Skal jo se den likevel :p

Lenke til kommentar
[iC' date=27/03/2005 : 18:21]
BFG står ikke for big fucking gun lenger. Bio ett eller annet

BFG har heller aldri stått for Big Fucking Gun....

 

EDIT: Og hvorfor gjentar du det jeg, og andre har sagt tidligere i denne tråden (og andre lignende tråder på DOOM forume)?

Har aldri stått for big fucking gun?

 

"The BFG9000 is a weapon found in Doom, Doom II, and Doom 3 (although the BFG9000 found in Doom 3 shares only the name.) The BFG9000 appears as a large, solid metal gun that fires big balls of green plasma. The most powerful in the game, it is capable of destroying nearly any player or enemy with a single hit. Most subsequent first-person shooters implemented similar weapons, but few of them were quite as notorious as the BFG9000.

 

The abbreviation BFG stands for "Big Fucking Gun", as explained in Tom Hall's original Doom design document (Section 14). Other explanations of the name that circulated before the document was made public include "Big Fragging Gun" and "Big Fun Gun". In the paperback novelization of Doom published in 1995, the characters refer to the BFG as a "big freaking gun". Roald Dahl's novel The BFG, which predates Doom by over a decade, is completely unrelated. Roald Dahl's "BFG" stood for "Big Friendly Giant."

 

In older versions of Doom, the BFG was a "billion fireball gun", shooting a lot of small green and red fireballs. It was called the BFG 2704."

 

Kilde: http://doom.wikicities.com/wiki/BFG_9000

 

Hvem sier at den aldri har hatt det navnet? Hva heter den egentlig?

 

Jeg så ikke at det var noen oppsummering av plot forandringer i -denne- tråden, hvis det er det så beklager jeg. Ellers så prøvde jeg bare å være opplysende og ikke diskutere hva b-film betyr. Du nevnte noe om et eksperiment som gikk galt, så ikke at du nevnte virus... Jeg kan ha vært slurvete i lesingen min ettersom jeg bare skummet over tråden for å se om noen summerte opp forandringene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...