Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg husker også Arild og den usynlige byen!Jeg synes at barnetv har tapt seg betydelig siden jeg var liten (er snart 18), nå er det bare dårlige animerte serier uten sjel som sendes :ermm: Den seiren med damen som skynder seg inn fra regnet og så er det en serie som handler om kaniner. Peter rabbit er hovedpersonen. Seiren heter The Tale of Peter Rabbit , i hvert fall på engelsk :) Her kan de som er interessert lese mer om serien og skaperen: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tale_of_Peter_Rabbit

 

Har dessverre ikke funnet klipp fra serien, ikke engang introen finnes noe sted,ser det ut som... Også den serien som er så koselig... :no:

Lenke til kommentar
Ja, jeg husker også Arild og den usynlige byen!Jeg synes at barnetv har tapt seg betydelig siden jeg var liten (er snart 18), nå er det bare dårlige animerte serier uten sjel som sendes :ermm: Den seiren med damen som skynder seg inn fra regnet og så er det en serie som handler om kaniner. Peter rabbit er hovedpersonen. Seiren heter The Tale of Peter Rabbit , i hvert fall på engelsk :) Her kan de som er interessert lese mer om serien og skaperen: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tale_of_Peter_Rabbit

 

Har dessverre ikke funnet klipp fra serien, ikke engang introen finnes noe sted,ser det ut som... Også den serien som er så koselig... :no:

7193029[/snapback]

 

For oss med dårlig syn hadde det vært fint med normal skrift-størrelse :)

Mine barnetv-favoritter er (eller var) forresten "Flukten Fra Dyreskogen" og "The Tale of Peter Rabbit" ;)

 

edit: makan til leifer..

Endret av egil88
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

husker seriene fra barnetreern - de var sjukt bra!

-lages ikke slike kvalietsserier mer :(

 

bjørnen rupert (kansje den beste av dem alle)

stålklørne

montana (han som kjørte rundt i flyet sitt)

smurfene (med gargamel osv :) )

masken

super sonic

disney timen, med quack back, langbein og sønn osv

 

var mye annet også som jeg ikke husker :( noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar

Husker godt Rupert Bjørn og Montana jeg også - likte begge seriene godt. Kom akkurat på å ha sett en serie på TV3 for en god del år siden som jeg mener het Sandokan eller noe liknende. Husker ikke handlingen, men det var en serie som ble sendt en sommer, og jeg så alle episodene ;)

 

Edit: Wikipedia er genialt! Rupert Bear og Montana Jones.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Å, herregud. "Redda Joppe, død eller levande!" Jeg HATA det programmet. Ble forbanna på den dumme gutten hver gang. AAAARRRRRGGGGGHHHHH

Ikke et godt tv-minne.

5453635[/snapback]

 

 

Ja FY FAEN!! Værste barnetv jeg visste om når jeg var liten.. :p

 

De seriene jeg likte veldig godt var dyra i dyreskogen, mummitrollet (HUFSA!), to hus, fraglene, heidi og andungen kvakk kvakk :)

Endret av Dunah
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
-Rosa et eller annet, om ei jente som heter rosa og har rosa lekestue og rosa klær. husker lite.

6961589[/snapback]

 

Åh, henne husker jeg også, spesielt godt en episode med en sjokoladekake, og Rosa skjærer av en bit av kanten for å få smakt på denne kaken.

Det er rart med hvordan sånne "og så gikk det bra til slutt"-serier gjør inntrykk på en.

 

- DET SISTE ANER JEG IKKE HVA HETER MEN HAR GJORT ET GIGANTISK INNTRYKK PÅ MEG I LIVET- VET DU HVA DET HETER? Jeg husker en gutt som bor i et hus med en hage. Rundt hagen er det en hekk. I hekken møter gutten ei jente som er pen. Hun gir ham en stjerne- veldig fin, blank stjernestein eller et eller annet. hun vil at han skal komme på besøk. Han sniker seg ut av hekken en gang. går over en eng med steinruiner der hun har på en måte lagt et spor etter seg av slike tykke, blanke sølvstjerner. Innbiller meg at de flyr med vinden også. så kommer han til huset deres og det er en borg av noe slag og faren er stjernekikker og har masse astrologiting. Jeg husker disse ufattelige vakre stjernene. Og skulle gitt hva som helst i verden for å se denne igjen.

 

Tenkte på akkurat denne da jeg gikk gjennom tråden, og så kommer dette innlegget! Jeg kan ikke huske noen annen episode med de samme ungene, så jeg tror ikke det er en serie. Mer husker jeg ikke..

 

 

Husker at jeg likte en tegneserier om en krokodille som elsket peanøttsmør og fant opp masse oppfinnelser og slikt. Gikk nok i huset/loftet/kjellern med det rare i.

Lenke til kommentar

Ååå.. Denne tråden er helt utrolig fin! =) Leser gjennom og jeg ser så mange gode minner, og jeg har funnet frem de jeg husker aller best!

 

- Tintin

- Flukten fra Dyreskogen

- Fraglene

- Kalle Klovn

- Brannmann Sam

- Tøydokke Anna

- Portveien 2

- Huset med det Rare i

- Sesam Stasjon

- Andungen kvakk kvakk

- Lillys butikk

- Emil i lønneberget

- Pippi Langstrømpe

- Postmann Pat

- Mumfie

- Narnia

- Noas dyrebare øy

- Et puslespill

- Arild og den usynlige byen

- Thomas Toget

- Mummitrollet

- Albert Åberg

- Labbetuss da, var vel Halvdan Sivertsen som styrte det?

 

 

Er det noen som husker denne...?

Jeg vet introen var en mygg som suste forbi på skjermen eller noe sånt også endret handlingen seg hver gang. Det begynte med at det satt fire personer på en lang sykkel.. Det var en fra Finland, en fra Danmark, en fra Sverige og en fra Norge. Den ene gangen handlet det kanskje om noe som skjedde i Danmark og vi var med den danske personen rundt der, også neste gang var det i Finland eller noe sånt... Noen som husker serien? Den gikk på NRK1 på tidlig på 90tallet mener jeg å huske...

Lurer på om serien het Myggen eller noe...

Lenke til kommentar
Er det noen som husker denne...?

Jeg vet introen var en mygg som suste forbi på skjermen eller noe sånt også endret handlingen seg hver gang. Det begynte med at det satt fire personer på en lang sykkel.. Det var en fra Finland, en fra Danmark, en fra Sverige og en fra Norge. Den ene gangen handlet det kanskje om noe som skjedde i Danmark og vi var med den danske personen rundt der, også neste gang var det i Finland eller noe sånt... Noen som husker serien? Den gikk på NRK1 på tidlig på 90tallet mener jeg å huske...

Lurer på om serien het Myggen eller noe...

7715783[/snapback]

 

Myggen het den ja. Husker den ganske godt. :) Nadia Hasnaoui var med blant annet.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Hehe, morro at det er noen andre enn meg som husker denne :)

 

Jeg prøvde å google etter det, men det var ganske så vanskelig, er det noen som klarer å finne ut noe om denne? Husker nemlig serien ganske vagt, siden jeg var så liten. Har litt lyst til å vite litt mer om den! ;)

Lenke til kommentar

Nok en kødd som trenger hjelp til å finne en barnetvserie. Har lest gjennom hele tråden og tor den ikke er nevnt enda. Utrolig chill tegneserie, forteller snakket på dialekt (omtrent som "muntlig" nynorsk, kan ikke forklare bedre :p). Husker navnet Kaspar, og at det var en løve med i serien. Får jeg tak i den på dvd blir jeg lykkelig :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om den har blitt nevnt allerede, men husker noen en serie som handlet om en gjeng "helter", som hadde base i et fjell, og hadde diverse kule kjøretøy?

 

Husker en motorsykkel med sidevogn, som hadde helikopterbladene inne i sideognen, og kunne fly :p Også tror jeg det var en lastebil, og en god del andre kjøretøy... Serien var vel amerikansk, men husker ikke så mye fra den :wee: Bare at jeg synes den var kul da jeg var liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...