Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som bevisst har tatt et 5 (eller kanskje 6) fag et semester, bevist kontet slik at dere kan bruke sommerferien på noe mer fornuftig? Noen erfaringer med det? Noen fag (innen siv.ing løpet) som har lette øvingsopplegg så det blir gjennomførbart?

Gjør det dette semesteret, og har satt opp ekstrafag til våren også. Øvingsopplegg kommer du deg nok greit i gjennom, men ikke sett noe fokus under eksamensperioden. Velg fag der det er standard med skriftlig konteksamen.

 

Hey! Interresant at andre også har denne ideen. Hvilke fag gjør du dette med, hvordan gikk det å følge med på øvingsopplegget? Planen er å lese 2 fag i sommer da? Min tanke er jo at det er 2-3 mnd ferie - hvorfor ikke bruke de på å lese ett fag eller to, er jo null stress selv om en jobber.

Lenke til kommentar
Noen her som bevisst har tatt et 5 (eller kanskje 6) fag et semester, bevist kontet slik at dere kan bruke sommerferien på noe mer fornuftig? Noen erfaringer med det? Noen fag (innen siv.ing løpet) som har lette øvingsopplegg så det blir gjennomførbart?

 

Tok syv tekniske emner forrige semester (to ekstra fag pluss at jeg tok opp et fag fra året før), men hadde aldri intensjoner om å konte noen av de, og det slapp jeg og. Men ser ikke helt poenget i ta enkle fag som du ikke har behov for bare fordi. Da er det greiere å ta fag du har interesse for, og som kan hjelpe deg videre i studiet.

 

Jeg har tilbud på å være studass i matte 3 eller elektriske kretser, EMILs nye "kretsteknikk" fag. Noen synspunkter på hva jeg burde velge?

 

Kretsteknikk uten halvledere er blæh, så velg matematikk 3! :D

 

Sitat meg selv: kretsteknikk uten transistorer er for jenter (ouch, det stemmer visst - nesten bare jenter på emil ;))

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det snakk om emner som er en del av studieløpet/evt er innenfor noen av siv.ing linjene og virker interresant. Det å begynne å lese til høstens emner om sommeren tror jeg desverre at jeg neppe har disiplin eller nok vilje til å gjøre - i tillegg virker jo det litt voldsomt?

Lenke til kommentar

Nåja, må minne om at jeg var/er innom ideen å ta et fag om sommeren :grin: Men når eksamenene er så utrolig langt frem i tid, og skolen er så langt unna, du vet du skal ha samme fagene hele høsten og at det strengt tatt ikke er nødvendig så vet jeg ikke om jeg hadde orket å starte for tidlig på fag ihvertfall.

 

Men - på en annen side, istedenfor å ta opp ekstra fag kanskje en like gjerne skal fokusere på de fire man har for å nå toppkarakterer der..

Lenke til kommentar

Ærlig talt så er det snakk om _ett_ fag. Flesteparten av oss lever studentlivet + trener + har frivillige verv/jobber i tillegg til de 4 obiligatoriske fagene - så å lese på ett fag en har gjort øvingsopplegget til om sommeren ser jg ikke som et stort hinder for hverken jobb, sosialt liv eller avslapning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...