Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mange øvinger i faget "teknologiledelse 1"? Og, hvor viktig er det å dra på de øvingstimene? :)

 

Evt, er det noe stress å gå på en annen parallells øvingstimer?

 

jeg gikk aldri på øvingstimene, men det var heller ikke nødvendig, veldig enkle greier.

Lenke til kommentar
Er det mange øvinger i faget "teknologiledelse 1"? Og, hvor viktig er det å dra på de øvingstimene? :)

 

Evt, er det noe stress å gå på en annen parallells øvingstimer?

 

Det er vel 6 øvinger eller noe sånt og man får opptil 3 poeng per øving. For å gå opp til eksamen må man ha 10 poeng... så vidt jeg husker. Det er i hvertfall mer enn nok øvinger til å skaffe seg nok poeng.

 

Jeg var heller aldri på noen av øvingsveiledningene og det var ikke noe problem - øvingene gikk bra fordet. Siden det er en del (mange??) som ikke er på øvingsveiledningene kan jeg aldri tenke meg at det er noe problem å bruke den andre parallellens øvingstimer.

 

Kos deg med tekled :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696

Det ser ut som om jeg blir nødt til å lære meg å programmere i Matlab. Vet dere om noen gode tekster om Matlab som omhandler det samme ca. som man må lære første året på NTNU? Jeg kan egentlig ingenting om programmering så jeg ville satt stor pris på lettlest stoff.

Endret av Slettet-120696
Lenke til kommentar
Det ser ut som om jeg blir nødt til å lære meg å programmere i Matlab. Vet dere om noen gode tekster om Matlab som omhandler det samme ca. som man må lære første året på NTNU? Jeg kan egentlig ingenting om programmering så jeg ville satt stor pris på lettlest stoff.

Jeg syns tutorialen i hjelp-systemet er veldig god.

Lenke til kommentar
Det ser ut som om jeg blir nødt til å lære meg å programmere i Matlab. Vet dere om noen gode tekster om Matlab som omhandler det samme ca. som man må lære første året på NTNU? Jeg kan egentlig ingenting om programmering så jeg ville satt stor pris på lettlest stoff.

Jeg syns tutorialen i hjelp-systemet er veldig god.

Generell programmeringsskill + help + common sense + google har fungert greit for min del. Om du ikke har vært borti noe programmering før kan du finne mange gode tutorials fra google.

Lenke til kommentar

Jeg brukte litt av Thomas' Calculus (kapittel 1) på High School, og det er vel ganske likt teoretisk som University-versjonen, bare forklart ganske mye dypere og mer avansert i sistnevnte. Nå tittet jeg på dette for noen måneder siden, så jeg husker ikke akkurat hvor stor forskjellen var.

Lenke til kommentar

Dere som bor i studentby, hvordan gjør dere det med innboforsikring, hvis dere i det hele tatt har det? Jeg vil helst ha forsikring slik at jeg ikke står der uten noe i tilfelle det blir brann eller innbrudd, og det koster jo ikke mange hundrelappene i året.

Lenke til kommentar
Dere som bor i studentby, hvordan gjør dere det med innboforsikring, hvis dere i det hele tatt har det? Jeg vil helst ha forsikring slik at jeg ikke står der uten noe i tilfelle det blir brann eller innbrudd, og det koster jo ikke mange hundrelappene i året.

Jeg er foreløpig dekket igjennom mor og fars innboforsikring så vidt jeg vet. Innboforsikring har også pleid å være en av bonusmulighetene ved medlemskap i Tekna.

Lenke til kommentar
Dere som bor i studentby, hvordan gjør dere det med innboforsikring, hvis dere i det hele tatt har det? Jeg vil helst ha forsikring slik at jeg ikke står der uten noe i tilfelle det blir brann eller innbrudd, og det koster jo ikke mange hundrelappene i året.

 

Det trenger du ikke så lenge du er folkeregistrert på samme adresse som dine foreldre. (Gitt at de faktisk har innboforsikring.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Hvor kan jeg bestille "Kompendium for Marin Teknikk 1"?

 

 

Ta kontakt med Institutt for marin teknikk, så kan de sende det til deg med giro. Koster 350 kr, fikk mitt for noen uker siden...

 

Takk for tipset!:) Men har faktisk allerede fått gjort det.

Lenke til kommentar
Dere som bor i studentby, hvordan gjør dere det med innboforsikring, hvis dere i det hele tatt har det? Jeg vil helst ha forsikring slik at jeg ikke står der uten noe i tilfelle det blir brann eller innbrudd, og det koster jo ikke mange hundrelappene i året.

 

Det trenger du ikke så lenge du er folkeregistrert på samme adresse som dine foreldre. (Gitt at de faktisk har innboforsikring.)

Og det er... lov? Ettersom hybelen ligger rundt 550 km fra boligen til foreldrene mine, mener jeg, og det er ganske åpenbart at jeg ikke bor der lengre.

Lenke til kommentar
Dere som bor i studentby, hvordan gjør dere det med innboforsikring, hvis dere i det hele tatt har det? Jeg vil helst ha forsikring slik at jeg ikke står der uten noe i tilfelle det blir brann eller innbrudd, og det koster jo ikke mange hundrelappene i året.

 

Det trenger du ikke så lenge du er folkeregistrert på samme adresse som dine foreldre. (Gitt at de faktisk har innboforsikring.)

Og det er... lov? Ettersom hybelen ligger rundt 550 km fra boligen til foreldrene mine, mener jeg, og det er ganske åpenbart at jeg ikke bor der lengre.

 

Hehe, det er helt lovlig ja :) Men enkelte forsikringsselskap har en øvre aldersgrense som dette gjelder for, men så vidt jeg vet har TrygVesta ingen aldersgrense slik at man er dekket hele tiden man bor på hybel/leilighet og studerer. Nevner bare dem fordi det er dette selskapet jeg er dekket av.. :)

Lenke til kommentar
Korleis blir det med post o.l.? Kjem den heim til foreldra då?

 

Posten sender etter adressefeltet på brev/pakke. Du kan fortelle posten at de skal ettersende post i en viss periode til din nye adresse, men det koster. Du kan fortelle mobilselskapet, manneblad-abbonementet, linseabbonementet etc. at du har en ny adresse, og de vil sende giroer etc. dit.

 

Post fra bank og det offentlige vil fortsatt havne i postkassa til foreldrene dine, fordi de henter sine opplysninger fra folkeregisteret.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar

Hallo kjære godtfolk.

 

Eg skulle gjerne ha gått til innkjøp av ein sykkel i nær framtid. Men den må vera billig, og ikkje minst god.

Er det nokon som har tips til butikkar kor eit sånt tilbod eventuelt er mogleg å finne?

Ein stakkars student har sjølvsagt ikkje råda til det heilt store.

 

Takkar på førehand!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...