Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7        Sanksjoner ved brudd på reglementet.

 

7.1    Ved brudd på dette reglementet kan brukers tilgang til NTNUs dataanlegg stenges helt eller delvis. For å avklare om et brudd har skjedd og omstendighetene rundt det, kan driftsansvarlig stenge ute en bruker i inntil 5 arbeidsdager.

 

          Ved brudd på reglementet foretatt fra definerte deler av dataanlegget kan koblingen mellom denne delen og NTNUs øvrige nettverk stenges helt eller delvis. For å avklare om et brudd har skjedd og for å sikre mot nye brudd, kan driftsansvarlig stenge tilkoblingen helt i inntil 5 arbeidsdager. Universitetsdirektøren eller den Universitetsdirektøren bemyndiger avgjør om tilknytningen til NTNUs øvrige nettverk deretter skal stenges helt eller delvis.

 

7.2    Brudd på reglementet skal rapporteres vedkommendes fakultet eller enhet som avgjør om brukerens tilgang til NTNUs dataanlegg skal stenges helt eller delvis. Vedkommendes fakultet eller enhet skal også vurdere om overtredelsen skal føre til disiplinære forføyninger.

 

http://www.itea.ntnu.no/IT-reglement/ITreglement.html

9377938[/snapback]

 

 

Oki.

Om man blir utestengt, hvordan kan man da finne øvinger, løsningsforslag etc etc? Vet noen om et tilfelle der en person har fått straff for å laste ned?

Lenke til kommentar

Oki.

Om man blir utestengt, hvordan kan man da finne øvinger, løsningsforslag etc etc? Vet noen om et tilfelle der en person har fått straff for å laste ned?

9378864[/snapback]

Spørre venner om de kan skrive ut?

 

Litt usikker på om det er skriver tilkoblet noen av de åpne PCene rundt omkring, men det kan jo også hende.

 

Hvis ingenting av det funker får man sikkert hentet øving på instituttkontoret eller noe.

Lenke til kommentar
Om man blir utestengt, hvordan kan man da finne øvinger, løsningsforslag etc etc? Vet noen om et tilfelle der en person har fått straff for å laste ned?

9378864[/snapback]

På f.eks. Kattelabben i elektrobygget logger man på med bruker student/student. Der har man tilgang til å surfe på nett, og å printe.
Lenke til kommentar
Om man blir utestengt, hvordan kan man da finne øvinger, løsningsforslag etc etc? Vet noen om et tilfelle der en person har fått straff for å laste ned?

9378864[/snapback]

Bibloteket og ntnu-guest WiFiet gir også tilgang til nett uten at man trenger å identifisere seg.

Lenke til kommentar
Om du var ganske høy og spinkel så var det nok deg ja. Dette var mot lunchtider og du/en satt med en laptop med et spill av noe slag. Stusset litt over at man gjorde slike ting der. Trodde Orakel-folk alltid jobbet med noe. Men det var kanskje litt lite trafikk der akkurat da? Men det var jo ganske mange på jobb da. Så det er mulig dette ikke var deg da? Sylskarp? Jeg sa jo ingenting? Bare forklarte problemet, og personen skjønte meg ikke. Og ba meg komme tilbake senere for å spørre noen andre. Selv om dere var mange på jobb. Derfor jeg nevnte at gutta der ikke var så skarpe.

Tja, er høy, men langt ifra spinkel så var vel ikke meg, pluss at jeg gav skriverdriveren med en gang (måtte litt tukling til, kan ikke vista).

Spillte gjorde jeg vel heller ikke..

Jaja, synd du hadde en uheldig opplevelse med Orakel da, jeg for min del kjenner veldig mange svært dyktige og hjelpsomme folk der så synes vel ett slikt stempel som er gitt i denne tråden kan være ufortjent.

Men slik er det vel på intr4webz

Endret av rhemal
Lenke til kommentar
Å stakkars dere forpestede sjeler. Dere får min ytterste sympati og hjerteligste lykkeønskninger. Den mannen er Amdals strake motsetning, da jeg hadde han var det færre som var på hans forelesninger enn en gjennomsnittlig ex.phil-forelesning i oktober. Om mulig, prøv å finn en annen foreleser dere kan henge på, evt finn en stud.ass eller et kompendium.

9375599[/snapback]

Wtf? Han er jo både morsom og lærerik. I dag nevnte han en god del ting som jeg ikke helt så relevansen til pensum i, men det virker som om han har god oversikt.

9376663[/snapback]

Den samme Finn Faye som tok seg to uker ferie og kom tilbake med en fin, gyllen hudfarge? Den samme som brukte mesteparten av forelesningstiden rett før eksamen på å forklare hvilke deler av pensum som var utelatt i forhold til 4K og hvorfor han ikke hadde gått gjennom det vi synes var vanskelig? Den samme som stod og mumlet inn i tavlen mens han skrev det samme som stod i boka?

 

Wow, mennesker kan forandre seg. Om han har blitt en god foreleser, bra for han, bra for dere. En av de virkelig dårligste jeg har møtt.

Lenke til kommentar

Hadde nettopp min første IT-time. GK. Eller den foregår vel enda. Jeg gadd ikke å sitte der mer, og jeg merket at det var flere som dro. Når foreleseren spør "Hvem vet hva Google er?", og forklarer hva forskjellen på en klient og server er. Så tror jeg at dette er altfor langt under mitt nivå. Jeg har jo selvsagt respekt for de som ikke har vært borti datamaskiner og ikke helt skjønner hva HTML står for (sikkert mange). Men syns det kan bli unødvendig å sitte der å følge med. Hvertfall for min del. Hvordan burde jeg legge opp studiene i dette faget? Jeg kan en god del HTML, PHP (Ikke pensum), og noe CSS. Jeg trodde vi kanskje skulle lære noe mer som Perl eller lignende. Men når de trekker fram JS så har jeg ikke behov for å være der. Jeg har hatt IT i 2 år på VGS, så SQL er jeg godt kjent med. Og det er jo så og si det de skal gå gjennom. Burde jeg bare lese kompendiet og gjøre øvingene? Eller hva har dere gjort? Regner med at de fleste her i likhet med meg har litt kunnskap om progammering og hardware generelt.

Lenke til kommentar
Hadde nettopp min første IT-time. GK. Eller den foregår vel enda. Jeg gadd ikke å sitte der mer, og jeg merket at det var flere som dro. Når foreleseren spør "Hvem vet hva Google er?", og forklarer hva forskjellen på en klient og server er. Så tror jeg at dette er altfor langt under mitt nivå. Jeg har jo selvsagt respekt for de som ikke har vært borti datamaskiner og ikke helt skjønner hva HTML står for (sikkert mange). Men syns det kan bli unødvendig å sitte der å følge med. Hvertfall for min del. Hvordan burde jeg legge opp studiene i dette faget? Jeg kan en god del HTML, PHP (Ikke pensum), og noe CSS. Jeg trodde vi kanskje skulle lære noe mer som Perl eller lignende. Men når de trekker fram JS så har jeg ikke behov for å være der. Jeg har hatt IT i 2 år på VGS, så SQL er jeg godt kjent med. Og det er jo så og si det de skal gå gjennom. Burde jeg bare lese kompendiet og gjøre øvingene? Eller hva har dere gjort? Regner med at de fleste her i likhet med meg har litt kunnskap om progammering og hardware generelt.

9382587[/snapback]

 

I R1, ja? Var der jeg også. Kan ingenting om programmering og HTML fra før, men må si det startet fra scratch ja. Kul foreleser forresten.

 

Faget burde vel gå lett for deg da. Holder sikkert å delta på øvingene og lese kompendiet før eksamen.

Endret av pengolf
Lenke til kommentar

Avhengig av linje kommer du enten bort i Matlab eller JSP. Om du ikke har programmert java før er JSP en god introduksjon. De første timene er stort sett ubrukelige om du har holdt på med HTML før, men det blir mer spennende etterhvert.

 

Egentlig er det bra at de begynner så lavt. Det hadde vært ganske mange som hadde vært grinete om det faktisk var forutsatt at man hadde drevet med HTML, PHP og SQL på forhånd. Nå kan man faktisk si at man begynner så lavt at alle klarer å henge med.

Lenke til kommentar

Lanka: Du går bygg? Da er hoveddelen av ITGK matlab. Siden du har såpass god peiling på data tipper jeg det er godt nok at du gjør øvingene og ferdig med det. Hvis det er noe du lurer på er det jo bare til å møte opp på øvingstimene (må vel uansett møte opp her for å få godkjent øvingene?).

 

Matlab er lurt å kunne for det bruker man senere (f.eks. i Vann og Miljø i 2. semester).

Lenke til kommentar

Ah, takk. Da vet jeg akkurat hva jeg skal gjøre. IT var på R1 idag ja. Men da får jeg se på utviklingen i forelesningene. Se på notatene til folk osv.. Men øvingen blir vel viktig. Finnes det et matlab-program? Til pc'en? Det har jeg isåfall ikke fått. Lå ikke i Matlab-heftet.

Lenke til kommentar
Ah, takk. Da vet jeg akkurat hva jeg skal gjøre. IT var på R1 idag ja. Men da får jeg se på utviklingen i forelesningene. Se på notatene til folk osv.. Men øvingen blir vel viktig. Finnes det et matlab-program? Til pc'en? Det har jeg isåfall ikke fått. Lå ikke i Matlab-heftet.

9384198[/snapback]

 

Det finner du hos din gode venn progdist

 

AtW

Lenke til kommentar
...ITGK...

9382587[/snapback]

 

GK står for grunnkurs, og en må huske at selv om alle "kan" matte når de begynner på NTNU, er IT-kunnskapene veldig spredt. Derfor må de begynne fra børjan. De burde egentlig hatt ulike IT-fag etter kunnskapsnivå, men det er vel en annen sak.

 

ITGK inneholder enten Matlab eller JSP-programmering, alt etter hvilken linje du går på. I tillegg er det en del andre ting, bl. a. mange teite definisjoner som ikke brukes i resten av verden (dvs. du bør lese gjennom boka for å safe A-en) og SQL som kan være knotete dersom man ser det for første gang.

 

Skal forøvrig være studass i ITGK :thumbup:

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...