Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Innsida funker ikke, og jeg kommer meg da ikke inn på it's learning. Vet dere om andre måter å komme seg inn på it's learning uten å måtte gå innom Innsida? Jeg har prøvd den login-greia hos it's learning, men NTNU finnes ikke i Site-lista.

 

Er det slik at når Innsida ikke funker, så funker heller ikke it's learning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å stakkars dere forpestede sjeler. Dere får min ytterste sympati og hjerteligste lykkeønskninger. Den mannen er Amdals strake motsetning, da jeg hadde han var det færre som var på hans forelesninger enn en gjennomsnittlig ex.phil-forelesning i oktober. Om mulig, prøv å finn en annen foreleser dere kan henge på, evt finn en stud.ass eller et kompendium.

9375599[/snapback]

Wtf? Han er jo både morsom og lærerik. I dag nevnte han en god del ting som jeg ikke helt så relevansen til pensum i, men det virker som om han har god oversikt.
Lenke til kommentar
Noen som har hun russern som foreleser? Hva synes dere om henne?

9376089[/snapback]

er litt slitsomt, men ho vet jo hva ho snakker om...

9376633[/snapback]

 

Enig. Har henne i matte 3. Amdal sine forelesninger kræsjer med andre timer. Men russern kan sakene sine. Liker at hun tar en oppsummering av det vi har vært gjennom helt til slutt.

Lenke til kommentar

Kan man laste ned via nettet på NTNU? Eller er det sånn at folka i Orakeltjenesten sitter og vokter alt som går ut og inn av nettet der? De så ikke helt skarpe ut de gutta da jeg var innom for å få en driver (Vista) til en printer. Men jeg vet at hvis man laster ned så kan det kanskje ødelegge hastigheten for andre. Eller vet ikke hva slags hastighet man har der.

Lenke til kommentar
Kan man laste ned via nettet på NTNU? Eller er det sånn at folka i Orakeltjenesten sitter og vokter alt som går ut og inn av nettet der? De så ikke helt skarpe ut de gutta da jeg var innom for å få en driver (Vista) til en printer. Men jeg vet at hvis man laster ned så kan det kanskje ødelegge hastigheten for andre. Eller vet ikke hva slags hastighet man har der.

9377194[/snapback]

 

Via hvilken del av nettet er det du snakker om? Trådløst? Studentby? Datasal? Er vel neppe orakel som hadde fått jobben med å overvåke om man skulle overvåket trafikken heller. Trafikken blir vel stort sett overvåket slik jeg mistenker den blir på de fleste ISer, mao man henter inn statistikker over hva som skjer, og sjekker det nøyere om det er noe muffens på gang. Det blir ikke sett på dataene i seg selv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Finnes det noen oversikt over hvilke ipadresser ntnu bruker på vpn? Eventuelt alle ipadresser på ntnu? Tenkte å sperre for at bare ntnu adresser kunne kontakte serveren min.

9377129[/snapback]

 

Jeg er usikker på om NTNU eier hele 129.241-rangen, men blokker du det, så blokker du vel (minst) NTNU.

 

AtW

Lenke til kommentar
De har vel en del forskjellige ip-ranges under 129., har de ikke? Hvertfall 129.241.x.x. Det er jo logisk å tenke seg at de eier hele 129.241-rangen, da det bare er snakk om 65000 ip'er. Litt fremtidsrettet må man tenke ! :D

9377336[/snapback]

 

Skal man ha litt struktur og system på hva som tilhører hvilken ip-range "innad" i 129.241, så er ikke det så mye, faktisk vil jeg si det er litt tynt, det har jo vært problemer med for få Iper i deler av NTNUs nett. Ipv6 derimot, der har de tenkt litt framover, om jeg ikke husker feil har samfundet alene like mange iper som det totale antallet ipv4-adresser i verden opphøyd i andre.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Kan man laste ned via nettet på NTNU? Eller er det sånn at folka i Orakeltjenesten sitter og vokter alt som går ut og inn av nettet der? De så ikke helt skarpe ut de gutta da jeg var innom for å få en driver (Vista) til en printer. Men jeg vet at hvis man laster ned så kan det kanskje ødelegge hastigheten for andre. Eller vet ikke hva slags hastighet man har der.

9377194[/snapback]

Hehe, de er så skarpe som de må være, er mange forhold som som lett kan sløve deg ned når du har en mill brukere som sliter med ymse ting :blush:

Om jeg må få si det så vis det var deg jeg gav vista driveren til i forrige uke så du ikke så sylskarp ut selv, og jeg løste problemet ditt kjapt ;)

Men sannsynligheten for at det er samme mann er vel heller liten.

Bryting av opphavsrett i ntnu nettet er generelt en dårlig ide, skal ikke si for mye om hvilket det er lettere å slippe unna med enn andre. Men tror ikke du skal bekymre deg for at det ikke jobber skarpe nok folk i ITEA ;)

Lenke til kommentar
Kan man laste ned via nettet på NTNU? Eller er det sånn at folka i Orakeltjenesten sitter og vokter alt som går ut og inn av nettet der? De så ikke helt skarpe ut de gutta da jeg var innom for å få en driver (Vista) til en printer. Men jeg vet at hvis man laster ned så kan det kanskje ødelegge hastigheten for andre. Eller vet ikke hva slags hastighet man har der.

9377194[/snapback]

Hehe, de er så skarpe som de må være, er mange forhold som som lett kan sløve deg ned når du har en mill brukere som sliter med ymse ting :blush:

Om jeg må få si det så vis det var deg jeg gav vista driveren til i forrige uke så du ikke så sylskarp ut selv, og jeg løste problemet ditt kjapt ;)

Men sannsynligheten for at det er samme mann er vel heller liten.

Bryting av opphavsrett i ntnu nettet er generelt en dårlig ide, skal ikke si for mye om hvilket det er lettere å slippe unna med enn andre. Men tror ikke du skal bekymre deg for at det ikke jobber skarpe nok folk i ITEA ;)

9377372[/snapback]

 

Nå bekymret han seg for Orakel, og ikke ITEA som helhet, og da er bekymring straks mer berettiget :D, bra de andre enhetene drar opp sløvingene i orakel. (har man ingen dragvollere å disse, så må man se på alternativer)

 

AtW

Lenke til kommentar

Takker ATw og Zethyr. Forsøker meg på 129.241.x.x i første omgang. Oppdager vel raskt om jeg får andre iper.

 

Noen så har erfaring med hvor lang tid posten bruker på å få pakker fra omlastningsterminalen og ut til postkontorene i byen? Venter på en pakke som kom til sentralen kl 10:00 i dag og mitt lokale postkontor stenger kl 17:00.

Lenke til kommentar
Takker ATw og Zethyr. Forsøker meg på 129.241.x.x i første omgang. Oppdager vel raskt om jeg får andre iper.

 

Noen så har erfaring med hvor lang tid posten bruker på å få pakker fra omlastningsterminalen og ut til postkontorene i byen? Venter på en pakke som kom til sentralen kl 10:00 i dag og mitt lokale postkontor stenger kl 17:00.

9377523[/snapback]

 

Min erfaringer at du desverre ikke akn vite det, enten kommer det sent i dag, og ofte blir nettspor oppdatert for sent, slik at du ikke ser at pakkken kommer før etter stengetid, selv om pakka var der før stengetid, ellers så kommer den i morra tidlig. Men regner med at det avhenger av hvillket kontor det er også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Takker ATw og Zethyr. Forsøker meg på 129.241.x.x i første omgang. Oppdager vel raskt om jeg får andre iper.

 

Noen så har erfaring med hvor lang tid posten bruker på å få pakker fra omlastningsterminalen og ut til postkontorene i byen? Venter på en pakke som kom til sentralen kl 10:00 i dag og mitt lokale postkontor stenger kl 17:00.

9377523[/snapback]

 

Du kan nok hente den i morgen. Har samme situasjonen selv, men tviler på at posten.no oppdaterer dritten sin før 17.00 :)

Lenke til kommentar

Om man laster ned en film via ntnu sitt nett.. Hva skal de gjøre? Om de sperrer brukerkontoen din på innsida så betyr det at man går glipp av store mengder meget viktig informasjon gjennom et semester. Så det kan de umulig finne på å gjøre. Skal de gi deg bot? Tror neppe det eksisterer et regelverk som støtter opp om bøtelegging av studenter som laster ned. Fysisk avstraffelse er ikke lov i dette landet. Utestengelse fra universitetet i x antall år blir vel også litt for drastisk :p

 

Er det noen som vet om noen som har blitt "tatt" for piracy ved ntnu, eller vet noe om "lovverket" eller regelementet som fanger opp misbruk?

Endret av CidroN
Lenke til kommentar
7        Sanksjoner ved brudd på reglementet.

 

7.1    Ved brudd på dette reglementet kan brukers tilgang til NTNUs dataanlegg stenges helt eller delvis. For å avklare om et brudd har skjedd og omstendighetene rundt det, kan driftsansvarlig stenge ute en bruker i inntil 5 arbeidsdager.

 

          Ved brudd på reglementet foretatt fra definerte deler av dataanlegget kan koblingen mellom denne delen og NTNUs øvrige nettverk stenges helt eller delvis. For å avklare om et brudd har skjedd og for å sikre mot nye brudd, kan driftsansvarlig stenge tilkoblingen helt i inntil 5 arbeidsdager. Universitetsdirektøren eller den Universitetsdirektøren bemyndiger avgjør om tilknytningen til NTNUs øvrige nettverk deretter skal stenges helt eller delvis.

 

7.2    Brudd på reglementet skal rapporteres vedkommendes fakultet eller enhet som avgjør om brukerens tilgang til NTNUs dataanlegg skal stenges helt eller delvis. Vedkommendes fakultet eller enhet skal også vurdere om overtredelsen skal føre til disiplinære forføyninger.

 

http://www.itea.ntnu.no/IT-reglement/ITreglement.html

Endret av Loerand
Lenke til kommentar
Kan man laste ned via nettet på NTNU? Eller er det sånn at folka i Orakeltjenesten sitter og vokter alt som går ut og inn av nettet der? De så ikke helt skarpe ut de gutta da jeg var innom for å få en driver (Vista) til en printer. Men jeg vet at hvis man laster ned så kan det kanskje ødelegge hastigheten for andre. Eller vet ikke hva slags hastighet man har der.

9377194[/snapback]

 

Om jeg må få si det så vis det var deg jeg gav vista driveren til i forrige uke så du ikke så sylskarp ut selv, og jeg løste problemet ditt kjapt ;)

Men sannsynligheten for at det er samme mann er vel heller liten.

 

9377372[/snapback]

 

Om du var ganske høy og spinkel så var det nok deg ja. Dette var mot lunchtider og du/en satt med en laptop med et spill av noe slag. Stusset litt over at man gjorde slike ting der. Trodde Orakel-folk alltid jobbet med noe. Men det var kanskje litt lite trafikk der akkurat da? Men det var jo ganske mange på jobb da. Så det er mulig dette ikke var deg da? Sylskarp? Jeg sa jo ingenting? Bare forklarte problemet, og personen skjønte meg ikke. Og ba meg komme tilbake senere for å spørre noen andre. Selv om dere var mange på jobb. Derfor jeg nevnte at gutta der ikke var så skarpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...