Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva tenker du på? Faget er relativt interessant om du har litt interesse for hvordan kroppen fungerer (ikke alle kapitlene er like spnennede dog), eksamen er ekstremt lett.

9370906[/snapback]

Lurer på hvor vanskelig det er og hvor stor arbeidsmengde man bør legge i emnet for å ha en god sjanse for å stå på eksamen. Jeg tar jo emnet i tillegg til to andre 15p-emner i høst. Ser at det er multiple choice-eksamen, noe som høres greit ut, forsåvidt. Jeg har en relativt god interesse for språk og tenker da at tilegnelsen av gresk og hovedsaklig latin kommer til å bli artig.

Lenke til kommentar
er noen få i min klasse (2. maskin) som hadde design som første ønske.

9369985[/snapback]

Er noen hos oss også (3. maskin), men tror de fleste av dem slutta etter første semester.

 

Tenker jeg velger MFEL1010-1 - Innføring i medisin for ikke-medisinere som perspektivemne i høst. Noen som har erfaringer de vil dele derfra?

9370859[/snapback]

Det er et lett fag, særlig om du har hatt biologi før. Hvor interessant du finner det avhenger vel mest av om du liker fysiologi og om du liker medisin. Selv synes jeg en del fysiologi / biologi er spennende, men er ikke storfan av medisin. Likevel synes jeg faget var relativt spennende, og det kan være veldig lærerikt.

Lenke til kommentar
Det er et lett fag, særlig om du har hatt biologi før. Hvor interessant du finner det avhenger vel mest av om du liker fysiologi og om du liker medisin. Selv synes jeg en del fysiologi / biologi er spennende, men er ikke storfan av medisin. Likevel synes jeg faget var relativt spennende, og det kan være veldig lærerikt.

9371284[/snapback]

Det er vel en del av problemet - jeg har aldri hatt biologi og har liten eller ingen interesse (men har i alle fall frykt) for realfag. Likevel er kroppslige funksjoner, læren om symptomer og så videre noe av det mer interessante jeg kan tenke meg fra realfagenes verden. Hvorfor hadde du emnet, forresten?

Lenke til kommentar
Det er et lett fag, særlig om du har hatt biologi før. Hvor interessant du finner det avhenger vel mest av om du liker fysiologi og om du liker medisin. Selv synes jeg en del fysiologi / biologi er spennende, men er ikke storfan av medisin. Likevel synes jeg faget var relativt spennende, og det kan være veldig lærerikt.

9371284[/snapback]

Det er vel en del av problemet - jeg har aldri hatt biologi og har liten eller ingen interesse (men har i alle fall frykt) for realfag. Likevel er kroppslige funksjoner, læren om symptomer og så videre noe av det mer interessante jeg kan tenke meg fra realfagenes verden. Hvorfor hadde du emnet, forresten?

9371348[/snapback]

 

Det er jo litt dill i starten om hvordan det fungerer på grunnleggene nivå, kjemien bak osv, jeg vil tro det krever litt ekstra å forstå det godt om man ikke kan noe kjemi fra før, men det er heller ikke noe must om man ikke føler man må kunne det. Man er ikke så ekstremt avhengig av å skjønne det grunnleggende for å skjønne det som er på et høyere nivå.

 

Jeg hadde emnet fordi jeg syntes det hørtes interessant ut, og det skader aldri å raske til seg noen studiepoeng.

 

Angående ditt tidligere innlegg: kan du noen greske/latin fraser og ser på gamle eksamenssett, og har litt allmenkunnskap, så vil jeg si du står lett. Arbeidsmengden er nesten utelukkende bestemt av din egen interesse, følger du opp om den planen, så stor du nesten uansett.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Eksamen:  MFEL1010 2007-6 (ORD)

Innføring i medisin for ikkje-medisinarar

Graderingskala:  Beste: Stått

Stådd: Stått

Dårligste: Stått

Antal registrerte kandidatar:  1027

Antal møtt til eksamen:  846

Antal bestått:  431

Antal stryk:  414 (49.00%)

Gjennomsnittskarakter: 

Kunngjøringsdato:  19.06.2007

 

Bare for å skremme deg litt :p

 

Jeg med flere stod ved å bare lese på gamle eksamener kvelden før eksamen. Faget er ikke så forferdelig som den høye strykprosenten gir inntrykk av.

Lenke til kommentar
Det er et lett fag, særlig om du har hatt biologi før. Hvor interessant du finner det avhenger vel mest av om du liker fysiologi og om du liker medisin. Selv synes jeg en del fysiologi / biologi er spennende, men er ikke storfan av medisin. Likevel synes jeg faget var relativt spennende, og det kan være veldig lærerikt.

9371284[/snapback]

Det er vel en del av problemet - jeg har aldri hatt biologi og har liten eller ingen interesse (men har i alle fall frykt) for realfag. Likevel er kroppslige funksjoner, læren om symptomer og så videre noe av det mer interessante jeg kan tenke meg fra realfagenes verden. Hvorfor hadde du emnet, forresten?

9371348[/snapback]

Jeg følte jeg hadde litt tid til overs, så jeg tok emnet for å (forhåpentligvis) få unna perspektivemne nå. Har hørt at det skal gå an å søke om fritak til persektivemne i 4. klasse om jeg har det fra før. Hvis ikke var det uansett 7,5 veldig enkle studiepoeng.

 

Vurderer å ta et ekstra fag i høst også, men har ikke funnet noe som ser både lett og spennende ut foreløpig.

Lenke til kommentar
Takker for nyttige svar, alle sammen!

 

Vurderer å ta et ekstra fag i høst også, men har ikke funnet noe som ser både lett og spennende ut foreløpig.

9371549[/snapback]

FILM1006-1 - Filmen i fjernsynsalderen er ganske enkelt og interessant :cool:

9371572[/snapback]

Forkunnskapskrav: Forutsetter opptak til bachelorprogram i filmvitenskap, medieproduksjon eller medievitenskap.

:(

 

Dessuten er det en skriftlig oblig i faget, det betyr at det må jobbes en del med. Her leter jeg etter tyveri av studiepoeng.

Lenke til kommentar
Det er et lett fag, særlig om du har hatt biologi før. Hvor interessant du finner det avhenger vel mest av om du liker fysiologi og om du liker medisin. Selv synes jeg en del fysiologi / biologi er spennende, men er ikke storfan av medisin. Likevel synes jeg faget var relativt spennende, og det kan være veldig lærerikt.

9371284[/snapback]

Det er vel en del av problemet - jeg har aldri hatt biologi og har liten eller ingen interesse (men har i alle fall frykt) for realfag. Likevel er kroppslige funksjoner, læren om symptomer og så videre noe av det mer interessante jeg kan tenke meg fra realfagenes verden. Hvorfor hadde du emnet, forresten?

9371348[/snapback]

Jeg følte jeg hadde litt tid til overs, så jeg tok emnet for å (forhåpentligvis) få unna perspektivemne nå. Har hørt at det skal gå an å søke om fritak til persektivemne i 4. klasse om jeg har det fra før. Hvis ikke var det uansett 7,5 veldig enkle studiepoeng.

 

Vurderer å ta et ekstra fag i høst også, men har ikke funnet noe som ser både lett og spennende ut foreløpig.

9371549[/snapback]

 

Sosialpsykolgi, lett og spennende.

 

AtW

Lenke til kommentar
Forkunnskapskrav: Forutsetter opptak til bachelorprogram i filmvitenskap, medieproduksjon eller medievitenskap.

:(

9371693[/snapback]

Man kommer inn hvis man søker. Alltid mange som ikke møter opp på opprop osv. Men man må kanskje jobbe litt ja, mtp én obligatorisk innlevering før eksamen.

Lenke til kommentar

hei og hopp, da ble det plutselig ntnu og studier i siste liten på meg denne høsten! skal bygge på en bachelor med en mastergrad.

 

menmen, det viktigste først: må ha uka-jobb! hvilken uka-jobb er den beste, morsomste og mest lærerike?

 

edit: typo

Endret av lillelisa
Lenke til kommentar
hei og hopp, da ble det plutselig ntnu og studier i siste liten på meg denne høsten! skal bygge på en bachelor med en mastergrad.

 

menmen, det viktigste først: må ha uka-jobb! hvilken uka-jobb er den beste, morsomste og mest lærerike?

 

edit: typo

9373414[/snapback]

 

journalist. ellers er de fleste jobber ganske kjipe og ensformige tror jeg.

 

Edit: Trodde fristen hadde gått ut for å søke jobb.

Lenke til kommentar

Noen her som har vært utenlands i 4. året? Krever det mye arbeid og forberedelser? Hvor tidlig bør jeg starte? Jeg ligger 3 fag foran skjema, og lurer litt på å ta fri i vårsemesteret (eller rettere sagt ta kun ett fag), kanskje backpacke litt rundt i verden, og kun komme til Trondheim for å ta eksamen. Vil dette la seg gjøre?

Lenke til kommentar
Matte 4D hadde en artig foreleser i S2 i dag forresten! :) Jeg hadde sansen for han.

9370753[/snapback]

 

Ditto, han skal nok klare å styre meg gjennom det faget, går inn for en B.

 

Han heter Finn F Knudsen.

9370899[/snapback]

Å stakkars dere forpestede sjeler. Dere får min ytterste sympati og hjerteligste lykkeønskninger. Den mannen er Amdals strake motsetning, da jeg hadde han var det færre som var på hans forelesninger enn en gjennomsnittlig ex.phil-forelesning i oktober. Om mulig, prøv å finn en annen foreleser dere kan henge på, evt finn en stud.ass eller et kompendium.

 

@lillelisa: Søknadsfristen for UKA er ute, men det kan godt hende det blir et ekstraopptak senere. Jobber da er typisk vertskap, øltappere, glassryddere etc. Kanskje ikke verdens mest lærerike jobber, men (etter sigende) skal festene deres være legendariske. Uansett, om du har lyst og får anlednign er det bare å søke. Gøy blir det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...