Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:wow:

Aner ikke, men jeg har ikke akkurat behov for å høre den oftere enn det jeg gjør. Vil du virkelig ha den, kan du kanskje spørre eksamenskontoret pent?

Skal spille den på repeat for å desensitivisere meg, vet du.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Dette er vel den tråden her på forumet som har best greie på studielån o.l.
Pappa skylder meg ca. 800k, og kontoen min står for tiden tom; tror dere Lånekassen kan trekke fra meg lån og stipend, og nekte meg det, når han overfører pengene? Jeg vil jo helst låne penger og få en del omgjort til stipend, da..

Endret av Crumpler
Skrevet

Veldig vanskelig å si noe som helst utifra det der :) Får du 800k på konto kan du fort få for stor formue. Reglene finner du på lånekassen. Ta opp lån og kjøp leilighet, eller få han til å før de over litt etter litt over lengre tid istedenfor.

• Liker 1
Skrevet

Trenger du pengene nå? Få faren din til å putte pengene på en høyrentekonto i hans navn, og før over pengene når du er ferdig å studere. Hvis du trenger et mindre beløp er det jo bare å overføre det og ikke 800 000.

• Liker 1
Skrevet

Joda, jeg skal la de ligge. Min far er veldig medgjørlig, men det er bare det at han har fullstendig kontroll over all økonomi i familie, også min, og jeg ble litt lysten på å orientere meg litt - til tross for at jeg er helt elendig med penger.

Skrevet

Du er gammel nok til å begynne å studere og faren din har totalkontroll over økonomien din? Uansett som sagt, enten invester i leilighet eller vent til du er ferdig med studiene, eventuelt få overført mindre beløp ved behov. Pengene du nevner er ca det dobbelte av maksinntekten Lånekassen vil at du skal ha.

Skrevet

Jeg har ingenting imot at han styrer økonomien min, sålenge han gjør det som er best for meg - og slik han legger det frem, virker det som om han gjør det som er best for meg. Tror ikke at jeg skal investere i en leilighet, da jeg allerede har en.

Skrevet

Sett alt i Bitcoins, og selg dem når du er ferdig å studere og verdien på Bitcoins er mangedoblet!

... eller gjør det fornuftige som nevnt av posterne over.

• Liker 1
Skrevet

Nja. Jeg får si at pappa har 'fått' pengene av meg i gave, da, også får jeg satse på at jeg får en 'gave' av samme størrelse ved endt studie, av ham. Men takk for hjelpen, folkens. Nå føler jeg at jeg fikk litt bedre innsikt i min egen økonomi.

• Liker 1
Skrevet

Noen som har matte 1 i år og vet noe om hvordan eksamen blir kontra tidligere år?

Har fått med meg at det har vært ganske store endringer i faget. Er dette bare organisatoriske endringer av øvngsoplegg o.l, eller er pensumet blitt betydelig endret?

Vil tidligere eksamner fortsatt være representativ for årets eksamen? ;)

Skrevet

Noen som har matte 1 i år og vet noe om hvordan eksamen blir kontra tidligere år?

Har fått med meg at det har vært ganske store endringer i faget. Er dette bare organisatoriske endringer av øvngsoplegg o.l, eller er pensumet blitt betydelig endret?

Vil tidligere eksamner fortsatt være representativ for årets eksamen? ;)

VI får jo utdelt et formelark, som sikkert skal erstatte Rottmann, så jeg vil tro at tidligere eksamener absolutt er relevante.

Skrevet

Er jakten på greie studiepoeng startet enda? Eller er det tabu å ta opp her? Etter UKA regner jeg kanskje med å ikke være den eneste som sånn halvveis forventer en aldri så liten baksmell :ph34r:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...