Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Påstår du at du gjorde modsim, optreg og sanntidsøvingene på 4-7 timer i uka forrige semester Og dette uten noe forkunnskaper da du som sagt ikke var i forelesninger?

 

Enten så overdriver du veldig her eller så tror jeg vi har funnet NTNUs beste fosskoker.

 

Beklager, liten feil. Lab-er og prosjekter er ikke tatt med i regnestykket. Så sanntidslabene med prosjekt, optreg-prosjektet er utenom. Sanntidsprosjektet tok lang tid.

Modsim er hjelpemiddel kode A og følgelig brukes det ved øvingene også.

Men uansett er det fremdeles ca. 4-7 timer i uka pluss lab på de tidligere semesterene. Leseukene før eksamen trekker snittet ned, ikke alle øvinger er obligatoriske og da skal det ikke mye til å få et så lavt antall arbeidstimer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner på andreåret informatikk nå.

@Camt

Noe spesielt du lurer på?

Det dreier seg stort sett om programmering.

 

@tkterje123

Det er mye likt med datateknikk, men man har noe mer valgfrihet på informatikk. Spesielt i forhold til mengden matte-fag.

Hvis man er glad i matte og har tenkt å ta master uansett så er det like greit å ta datateknikk siden man da offisielt får siving tittelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begynner på andreåret informatikk nå.

@Camt

Noe spesielt du lurer på?

Det dreier seg stort sett om programmering

 

Takk for at du er villig til å svare. Er studiet intressant? Er det godt faglig miljø? Hvordan tror du jobbmulighetene er med master?

Kan jo starte med det!

Lenke til kommentar

Jobbmulighetene er nok OK allerede med bachelor, så det bør ikke være noe å være redd for. Men som folk påpeker, ønsker en master bør en vurdere datateknikk. Veldig likt studie, men direkte master. Med informatikk må du søke masteropptak i 3. året. Og utifra det jeg har hørt fra en på Informatikk var snittet på de forskjellige retningene i år ganske høy.

Data- og informasjonsforvatlning: 3,5

Intelligente systemer: 3,7

Software: 3,7

Der C = 3, B = 4.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for at du er villig til å svare. Er studiet intressant? Er det godt faglig miljø? Hvordan tror du jobbmulighetene er med master?

Kan jo starte med det!

Jeg synes det er interessant. Hvis man kan en del om data fra før så er hvertfall førsteåret ikke så vanskelig. De to første årene er studieløpet stort sett fastsatt med noen valgfrie emner. Tredje året kan man velge i mye forskjellig spennende, blant annet innen AI, krypto/kommunikasjon/sikkerhet, graffikk/lyd, big data osv.

Miljøet synes jeg er bra. Innholdet/pensum i fagene er bra. Foreleserne har så langt vært høyst varierende, men jeg har bare gått ett år foreløbig ;)

 

Edit:

Link til mer info om studieløpet:

http://www.ntnu.no/studier/bit/oppbygging

Listen med valgfrie emner til høyre er ikke komplett, men du må velge minimum to av de som er listet der.

Endret av Deimos_Anomaly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er interessant. Hvis man kan en del om data fra før så er hvertfall førsteåret ikke så vanskelig. De to første årene er studieløpet stort sett fastsatt med noen valgfrie emner. Tredje året kan man velge i mye forskjellig spennende, blant annet innen AI, krypto/kommunikasjon/sikkerhet, graffikk/lyd, big data osv.

Miljøet synes jeg er bra. Innholdet/pensum i fagene er bra. Foreleserne har så langt vært høyst varierende, men jeg har bare gått ett år foreløbig ;)

 

Edit:

Link til mer info om studieløpet:

http://www.ntnu.no/s.../bit/oppbygging

Listen med valgfrie emner til høyre er ikke komplett, men du må velge minimum to av de som er listet der.

 

Mange takk :)

 

Jeg kan ikke noe fra før. Men er veldig intressert i å lære. Så vil tro jeg kanskje kommer til å slite litt/måtte jobbe hardt, mens noen bare glir gjennom. Har det vært tungt for enkelte som ikke kunne noe fra før, vet du? Har du inntrykk av at de som ikke kunne noe fra før havner bakerst i rekken når det kommer til jobbmuligheter, eller at de faller fra studiegruppen ettersom folk har mye forkunnskaper, eller har jeg også en god sjans?

 

Det høres hvertfall kjempeintressant ut. Gleder meg mye til studiestart.

Lenke til kommentar

Du har en like god sjans som alle andre. Det som skiller de flinkeste er ofte hvor interesserte de er i data utenom skole. Om man bare gjør akkurat det som skal til for å komme igjennom, eller om man leker seg med andre prosjekter på fritiden og slikt.

 

Det de fleste kan er allerede tatt igjen i løpet av første år uansett, så i beste fall får de bare en lettere reise igjennom IT grunnkurs fordi de allerede kjenner til "tankegangen", løkker, if/else o.l.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott! Så hjelsomme dere er her på forumet. Noen som vet litt om mulighetene for utveksling på NTNU? Har lest mye på sidene der og det virker som det er mange muligheter, vanskelig å bestemme seg.

 

Tenkt dere på utveksling selv? Isåfall når/hvor?

Lenke til kommentar

Vil anslå at et sted rett under halvparten av studentene på siv.ing. drar på utveksling i løpet av utdanningen. Selv planlegger jeg å ta et halvår i USA. Hvor du vil dra får du finne ut av selv, men generelt sett er Europa billig og enkelt å ordne, og så blir det dyrere og vanskeligere å ordne jo lenger vekk du skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil anslå at et sted rett under halvparten av studentene på siv.ing. drar på utveksling i løpet av utdanningen. Selv planlegger jeg å ta et halvår i USA. Hvor du vil dra får du finne ut av selv, men generelt sett er Europa billig og enkelt å ordne, og så blir det dyrere og vanskeligere å ordne jo lenger vekk du skal.

Hvor mye regner du med å bruke utover det du får av Lånekassen?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...