Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vitnemål vet jeg ikke siden jeg ikke har fullført en grad.

 

Ikke folkeregistrert adresse i alle fall. Jeg fikk mitt sendt til Oslo selv om jeg har hatt adresse i Trondheim i ganske mange år nå.

Mener jeg kunne velge mellom hjemstedsadresse og semesteradresse da jeg tok ut bachelorvitnemål. Er kanskje en annen praksis hvis det er snakk om 5-årig integrert eller en annen oppbygning enn 3+2.

Lenke til kommentar

Mener jeg kunne velge mellom hjemstedsadresse og semesteradresse da jeg tok ut bachelorvitnemål. Er kanskje en annen praksis hvis det er snakk om 5-årig integrert eller en annen oppbygning enn 3+2.

 

Ja, stemmer det. Husker det nå som du nevnte det. Ba jo selvsagt om å få det sendt til Oslo pga jeg så etter nytt sted å bo i byen på den tiden.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å være studass! Her blir det syntax error på linje 2 :p

Håper virkelig studentene oppdager og skjønner slike feil selv!

 

Selv kunne jeg aldri tenkt meg å være studass i programmeringsfag. Var det i matte3 i vår, og det var veldig greit. Forskjellen på matte og programmerings-øvingene er det at matte er små deloppgaver, mens programmering er ofte større, sammenhengende ting.

Synes synd på de som var studass i OOP og folk kom med sin Sokoban på flere hundre linjer og "det virker ikke!!!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får du ikke opp dette?

post-98222-0-32174500-1344451996_thumb.png

 

nope:

 

Har akkurat samme problem som deg. Det samme gjelder ei veninne som også skal gå Informatikk. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette systemet fungerer. Tanken er vel at vi skal velge mellom et av de to mattefagene og godkjenne studieløpet?

 

Syntes det er jævla forvirrende at hele bachelor-graden vises og ikke bare det første semesteret, som jeg gjør valg for.

 

Aaaah.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem som deg. Det samme gjelder ei veninne som også skal gå Informatikk. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette systemet fungerer. Tanken er vel at vi skal velge mellom et av de to mattefagene og godkjenne studieløpet?

 

Syntes det er jævla forvirrende at hele bachelor-graden vises og ikke bare det første semesteret, som jeg gjør valg for.

 

Aaaah.

Ingen grunn til å stresse med dette. Online (linjeforeningen til Informatikk) har info-stand utenfor F1(Gløshaugen), mandag den 13. august kl. 10-15. Stikk innom så får du hjelp med alt du lurer på.

Lenke til kommentar

Generelt råd til nye studenter: Stress ned. For de aller fleste av det er det ingen ting som haster enda og dere har absolutt ingen ting å stresse med.

 

Når det kommer til den studieplanen så trenger du ikke tenke på noe annet en første semester så du kan ignorere resten av studieløpet. Systemet er veldig, eller "jævla" om du vil, enkelt. Du legger til de fagene du skal ta og så godkjenner du planen. Fristen er 15 november eller noe, så som jeg sa stress ned,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar postnummeret som tilsvarer adressen du har fylt inn som semesteradressen.

 

Dere som sier at det bare er å stresse ned, jeg vet vi har god tid, men jeg liker å få slike ting gjort. Går det for lang tid blir jeg dass også gjør jeg det aldri.

 

Men hovedgrunnen til at jeg ønsker å få dette ferdig (godkjenne studieplanen) er fordi jeg må ha gjort dette for å kunne søke om studielån, om jeg ikke tar helt feil (?). Har heldigvis betalt studieavgiften da, så det er i boks.

 

EDIT: Hurra, 1640 :):):):)

Endret av TheClown
Lenke til kommentar

^ samme her, vil bare få godkjent studieplanen sånn at jeg får lånet på konto den 15. Men du kan både søke om stipenet, få det innvilget, få gjeldsbrevet i posten + sende det tilbake selv om du ikke har godkjent studieplanen.

 

Jeg har fått mitt og allerede sendt det tilbake, men pengene blir vel neppe utbetalt før jeg har godkjent studieplanen! :) Men det ordner seg vel alltid, tenker jeg stikker opp på Gløshaugen på mandag og skriker "hjelp" til noen der.

 

Har forresten ikke noen sider som heter "oppmeldinger". Er noe muffins her, altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...