Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akk flyttet inn på blokksberg, og leste over itreglemanget isted og kom over dette punktet: "5.3 Det er ikke tillatt å kjøre egne DHCP-tjenere, eller rutere som er synlige på det felles nettet på studentbyene." Vil dette si at jeg ikke får lov å sette opp en ruter som deler mitt nett? Jeg har jo 2 pcer og en iPhone, og det vil være helt håpløst om jeg ikke kan være på nett med alle tre samtidig o0. Eller er jeg bare veldig trøtt og misforstår?

Lenke til kommentar

Lånekassen:

Gjeldsbrevet har blitt sendt til min folkeregistrerte adresse, som jeg ikke befinner meg på.

Så er det mulig å signere dette elektronisk? Hvordan? Har minID, ikke Buypass.

Går ikke med minID sist jeg sjekket. Buypass kan du ordne for 60 kr hos en butikk som har tipping.

 

Forøvrig kjipt å være student og ikke ha folkeregistrert adresse der man bor. Simkort, bankkort, lånekassen, legegreier osv. blir alltid sendt hjem til foreldrene. Dessuten kan man ikke stemme i Trondheim, noe som gjør at politikerne i Trondheim gir en lang f. i studenter da vår mening ikke teller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, så klart. Poenget med politikerne består derimot, all den tid få av oss har stemmerett her.

Siterer Under Dusken:

 

Tall Under Dusken har innhentet fra Lånekassen viser at det i skoleåret 2010-2011 var 23 400 studenter ved læresteder i Trondheim som fikk støtte fra Lånekassen.

Av disse var 6 304 folkeregistrert i Trondheim kommune, altså omkring 26 prosent. Det vil si at omtrent 74 prosent av studentene ikke har stemmerett i Trondheim.

 

Ved å endre folkeregistrert adresse mister en retten til Reisestipend

Reisestipend blir regnet mellom hjemstedet ditt i Norge (folkeregistrert adresse) og lærestedet

For enkelte av oss blir det noen tusen kroner i løpet av utdanningen en må gi opp for å kunne bidra med sin stemme. Ikke aktuelt.

Nå får en del veldig lite i reisestipend, men sikkert andre grunner til å ikke endre folkeregistrert adresse også.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Folkeregistrert adresse skal endres.

Ønsket var å få utbetalingen fortest mulig, dersom jeg går til nærmeste spillebule og ordner buypass, får jeg det på dagen? Så når jeg logger inn på lanekassen med buypass får man automatisk muligheten for å signere gjeldsbrevet?

 

Jeg har alltid brukt elektronisk signering og da blir mitt gjeldsbrev sendt til www.altinn.no. Går da inn der og signerer gjeldsbrevet. Tar 1-2 virkedager før jeg har pengene på min norske konto.

Lenke til kommentar

Folkeregistrert adresse skal endres.

Ønsket var å få utbetalingen fortest mulig, dersom jeg går til nærmeste spillebule og ordner buypass, får jeg det på dagen? Så når jeg logger inn på lanekassen med buypass får man automatisk muligheten for å signere gjeldsbrevet?

Kortene fra "spillebulene" må visst oppgraderes før de kan brukes med smartkort-leser.

 

Når jeg godkjente studieplan osv. kom det spørsmål om hvor jeg ville stemme, hva er dette for noe og hva har det å si hvor jeg stemmer?

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...