Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går jo fint an å ta tre semestere i året hvis man ikke vil ta sommerferie. Meld deg opp i fire ekstra fag, stryk, ta kontene. Studiestøtte blir det verre med, men du får jo en del av den etter ferdig utdannelse hvis du bare fortsetter å betale semesteravgift.

 

Utdanningsmessig gir det nok fort mening for enkelte kortere studier (en bachelor på to år høres jo bra ut), men jeg er litt usikker på om det er vettugt for en master eller lengre studier. Man trenger litt pause av og til og for sivinger er ofte relevant sommerjobb en av de viktigste delene av studiet læremessig.

Lenke til kommentar

Jeg søkte om stipend og lån hos Lånekassen, og de vil gi meg følgende:

 

Støttebeløpet for høsten fordeler seg slik: Stipend kr 450 og lån kr 44 500.

Støttebeløpet for våren fordeler seg slik: Stipend kr 450 og lån kr 44 500.

 

Er dette riktig? Vil 40% av de 44 500 kronene omgjøres til stipend etterpå, eller tror de at jeg bor hjemme (og dermed ikke skal ha stipend) selv om jeg helt tydelig krysset av for at jeg ikke bor hjemme? Hvor kommer de 450 kronene fra?

Lenke til kommentar

Å ta fag om sommeren er iallfall mer relevant enn mange av sommerjobbene folk har. Jeg synes det hadde vært kjekt om de kunne tilby enkelte fag også om sommeren.

Dette støtter jeg fullt og helt. Å studere er latterlig lett. Jobbing er jævlig stress. Skulle gjerne fått litt ekstra studielån hvis jeg kunne tatt et fag eller to i sommer. Kunne dratt på fylla hver eneste dag.

 

Slenger på en liten kommentar til: Kanskje fordi jeg ennå ikke har hatt noen kule sommerjobber som er relevante i forhold til studiene. Tipper jeg endrer mening etter det.

Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

Det var i utgangspunktet det jeg trodde, men jeg ble forvirret av de 450 kronene som det ikke stod hva var eller hvor kom fra.

 

Veit du hva jeg tror du kunne hatt godt av? Tenke litt mindre. Jeg fant ut hvor mye lån som ble gjort om til stipend den dagen jeg fikk mail fra lånakassa om det. Er lite vits i å drive å stresse med sånne små ting.

Lenke til kommentar

Silfsurf: NTNU har avtale med MPX/HP gjennom Uninett-avtalen, noko som vil seia at du får alt frå 10-40% rabatt på utvalde HP produkter hjå MPX. I tillegg har vell og DustinHome avtale med studentar, men eg har ikkje tal på kor mykje du kan spare der.

 

I tillegg kan du og få tilbod på Apple sine maskinar, men eg hugsar ikkje kven som tilbyr det i farta :blush:

Lenke til kommentar

Silfsurf: NTNU har avtale med MPX/HP gjennom Uninett-avtalen, noko som vil seia at du får alt frå 10-40% rabatt på utvalde HP produkter hjå MPX.

 

Jeg er ikke sikker på om den avtalen gjelder lenger. Da den ble inngått i 2006 skulle den vare i to år, og deretter ble den forlenget med ett ytterligere år. Hva som har skjedd etter det vet jeg ikke: (men) etter at MPX byttet design på sidene sine tidligere i år (eller sent i fjor) har man i alle fall mistet tilgang til den siden hvor de rabatterte prisene var oppgitt - så jeg synes det ikke virker lovende, men hadde vært greit om noen hadde funnet ut av det.

 

Merker jeg har lyst til å bytte ut min 8510w med en av de nye 8540w modellene til HP. i7 og 8GB ram høres ikke akkurat dumt ut. ;)

Lenke til kommentar

Silfsurf: NTNU har avtale med MPX/HP gjennom Uninett-avtalen, noko som vil seia at du får alt frå 10-40% rabatt på utvalde HP produkter hjå MPX. I tillegg har vell og DustinHome avtale med studentar, men eg har ikkje tal på kor mykje du kan spare der.

 

I tillegg kan du og få tilbod på Apple sine maskinar, men eg hugsar ikkje kven som tilbyr det i farta :blush:

Takk for svar :) Hvordan kan jeg da bruke denne avtalen? Må jeg kjøpe via NTNU, ta i bruk studentkortet eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...