Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

villalobos: eg sendte e-post til dei tidlegare i sommar for å forhøyre meg om avtalen og då verka den å framleis vera i gjenge. Sjølv om eg ikkje har byrja på NTNU enno, byrjar om ca 3 veker, så blei eg lagt til som kunde og kan sjå tilbodsprisane ved å logge meg inn. Det er dog ganske ustabilt, og av og til ser prisane ut til å vera ordinærpris før du trykker deg inn.

 

Silfsurf : eg sendte berre e-post til dei, så blei eg lagt til som studentkunde. Dette må du truleg gjera ved å sende dei ein e-post frå stundentadressa di, når du får dette.

 

KjellV: Studenttorget var sida eg tenkte på ja...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte noe om umalte trefiberplater eller noe i den stilen.

 

mener og ha lest noe slikt jeg også men det er lenge siden...

 

kan noe bekrefte eller avkrefte? ubehandlet tre blir jo veldig fort grått og trist, og er det snakk om fineer eller sponplateliknende ting blir det vel bare stygt uansett :p

Lenke til kommentar

villalobos: eg sendte e-post til dei tidlegare i sommar for å forhøyre meg om avtalen og då verka den å framleis vera i gjenge. Sjølv om eg ikkje har byrja på NTNU enno, byrjar om ca 3 veker, så blei eg lagt til som kunde og kan sjå tilbodsprisane ved å logge meg inn. Det er dog ganske ustabilt, og av og til ser prisane ut til å vera ordinærpris før du trykker deg inn.

 

Supert, da kan det fort bli en 8540w for å få fart på MATLAB-simuleringene til høsten!

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg hybel i et kollektiv med 6 stykker. Problemet er at leia er ikke inklusiv strøm. Men med tanke på det harde markedet i Trondheim, tok jeg ikke sjansen på å vente.

 

Spørsmålet er da hvor mye jeg kan forvente i strømregning pr. mnd? Skjønner dette er et meget løst spørsmål, men jeg har ikke greie på verken fugl eller fisk for øyeblikket.

 

Forøvrig er leia på 3300+strøm, for en 17kvm hybel (med veranda xD)

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg hybel i et kollektiv med 6 stykker. Problemet er at leia er ikke inklusiv strøm. Men med tanke på det harde markedet i Trondheim, tok jeg ikke sjansen på å vente.

 

Spørsmålet er da hvor mye jeg kan forvente i strømregning pr. mnd? Skjønner dette er et meget løst spørsmål, men jeg har ikke greie på verken fugl eller fisk for øyeblikket.

 

Forøvrig er leia på 3300+strøm, for en 17kvm hybel (med veranda xD)

Det er en meget billig leie i hvert fall.

Lenke til kommentar

Strømregningen kommer jo helt an på hvor stort hele kollektivet er, og hvordan dere bruker strøm. Det blir nok noen hundrelapper i måneden på hver, men med en så rimelig leie vil jeg påstå at du er ganske så heldig rent økonomisk. Med mindre en av dere har planer om å fyre opp en serverpark i stua er det ikke noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar

Det er prisen man må betale for å få billig bolig. Jeg har fått hybel med gangavstand til Gløshaugen, og det koster egentlig litt for mye. Til gjengjeld slipper jeg busskort og ikke minst taxi på kveldstid, så det går forhåpentligvis bra totalt sett. Det skader heller ikke med Internett-tilkobling på 100/100. :w00t:

Lenke til kommentar

Satt og så litt på hybelen jeg skal bo i fra SIT, og så vidt jeg kan forstå har den hverken seng eller skrivebord. Da må jeg altså kjøpe dette selv? Er ikke det litt upraktisk mtp. at jeg bor veldig langt unna, og man kun har kontrakt der for ett år av gangen? Er det slik at alt må tømmes til sommeren igjen da? I så fall lurer jeg på hva andre i samme situasjon har gjort da? :p Solgt det, kastet det eller funnet en plass å lagre det på i løpet av sommeren? Vet jeg tenker litt langt fram i tid, men jeg hadde egentlig forventet at et minimum av møbler var på plass der.

Lenke til kommentar

Satt og så litt på hybelen jeg skal bo i fra SIT, og så vidt jeg kan forstå har den hverken seng eller skrivebord. Da må jeg altså kjøpe dette selv? Er ikke det litt upraktisk mtp. at jeg bor veldig langt unna, og man kun har kontrakt der for ett år av gangen? Er det slik at alt må tømmes til sommeren igjen da? I så fall lurer jeg på hva andre i samme situasjon har gjort da? :p Solgt det, kastet det eller funnet en plass å lagre det på i løpet av sommeren? Vet jeg tenker litt langt fram i tid, men jeg hadde egentlig forventet at et minimum av møbler var på plass der.

Du har riktignok bare kontrakt i et år om gangen som du sier, men hvis du har SiT-bolig, og kan dokumentere studieprogresjon, blir du tilbudt ny kontrakt på samme hybel når det blir litt utpå våren.

Lenke til kommentar

De fleste hyblene til SiT er vel så godt som umøblerte. Det burde du sjekket før du søkte, og i hvert fall før du skrev under kontrakten. ;)

 

Men ja, det er upraktisk for oss som kommer fra andre deler av landet. Jeg er så heldig at jeg har slekt i trøndelag, og har fått noen til å stille med bil så jeg får fraktet møblene fra IKEA eller hvor enn jeg nå kommer til å handle. Problemene melder seg først når jeg skal flytte ut, og siden jeg vurderer å reise til utlandet allerede 2. året, kan det bli et problem. Jeg vet ikke helt hva jeg gjøre med møblene, for det er ikke bare-bare å frakte dem til vestlandet. Jeg kan heller ikke forvente at noen av slektningene mine der oppe har plass. Det er dog et problem jeg får ta når det eventuelt dukker opp.

 

Om du ønsker det, så kan du jo fortsette å bo der du skal bo nå til du er ferdig med studiene. Det skal ikke være noe problem å fornye kontrakten så lenge du studerer og betaler semesteravgiften.

Lenke til kommentar
Du har riktignok bare kontrakt i et år om gangen som du sier, men hvis du har SiT-bolig, og kan dokumentere studieprogresjon, blir du tilbudt ny kontrakt på samme hybel når det blir litt utpå våren.

Kan man ha møblene der hele sommeren hvis man fornyer kontrakten?

 

 

Horrorbyte: Det er egentlig ikke et veldig stort problem for min del heller. Kjører bil opp, så å få ting fra Ikea skal ikke bli noe problem. Problemene kommer evt. først om et lite år i forhold til hva jeg da gjør med møblene :p

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...