Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

EDIT: Mac-en min er inne til reperasjon, og det er ikke garantert at jeg får den tilbake før jeg begynner på skolen. Er det muligheter for lånepc? Klarer jeg meg uten en liten stund? Eller må jeg kjøpe meg en billig midlertidig en?

Hvis butikken forventer en reperasjonstid på over en uke har du krav på et låneprodukt.

 

Problemet er at reparasjonen går igjennom min tidligere videregående skole. Mac-en var skolen sin før jeg sluttet, og harddisken gikk i stykker like før jeg sluttet. Jeg leverte den inn hos IKT-avdelingen på skolen, og de skulle sende den inn til Apple. Det har de enda ikke gjort (de har tatt ferie), og av erfaring bruker Apple latterlig lang tid på reparasjoner. Og da vet jeg ikke om de samme rettighetene gjelder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en liten case.

 

Jeg bor i en av SiT's bokollektiver. Vi var 7 stykker som bodde sammen. Kun jeg blir værende igjen, og resten flytter ut/til utlandet på utveksling. Vi fikk brev av SiT om at fellesområdet må være rent i sommmerferien. Vi tar i et tak i eksamensperioden. Vi rydder alle mann. Så drar jeg på sommerferie. Resten blir igjen for å flytte ut. Jeg har nå fått en faktura fra SiT pålydende 1000 kr ekstra for rengjøring av fellesområdet. Det er klart at dette er forårsaket av flytteprosessen til de resterende 6 personene jeg delte kollektiv med.

 

Er det da riktig at jeg MÅ betale 1000 kr for noe de andre har gjort, da stedet var helt strøken da jeg dro på ferie? De må da ha en viss forståelse for at JEG som skal fortsette å bo der ikke ønsker å rote det til, mens de som flytter ut og har sagt opp stedet egentlig ikke bryr seg om hvor rent det er der.

 

Latterlig. Burde jeg ringe og kjefte eller er egentlig saken tapt? De kan jo finne på å si : Vi vet jo ikke når du drar på ferie!

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

Ser problemet ditt, og du har nok ditt på det rene (sorry for ordspill), men som du sier så er det vanskelig å bevise at det var rent da du dro på ferie. Virker uansett merkelig at du får hele regningen. Skulle tro at en slik vaskeregning ble delt mellom alle beboere. Jeg ville ringt og hørt hva de har å si. Kjefting fører ingen veier, men legg fram problemstillingen på en god måte og ha en hyggelig tone. Det er nok ikke første gangen dette har skjedd.

Lenke til kommentar

Enig med hawaii2k. Hvis du tar kontakt og spør så skal du få vite begrunnelsen for hvorfor de har rengjort, altså hva som var rotete/skittent.

 

Ellers kan jeg fortelle om min opplevelse en gang da jeg fikk regning på 300 kr sammen med en annen i sommerferien. Jeg klagde da jeg tenkte at det var noe som var skjedd i løpet av sommerferien. Fikk til svar at det var mye skitt på veggene i dusjen som umulig kun ha kommet til bare i løpet av sommerferien, derfor mente de at vi hadde sjansen til å gjøre rent mye tidligere og vi hadde derfor ikke en god sak. Det føltes urettferdig at de som hadde flyttet ut ikke trengte å betale, men måtte bare svelge unna regningen.

 

Så igjen, ring og sjekk hvorfor de har rengjort. Slike ting som skitt på dusjveggen og fett inni kjøkkenvifta er slikt som er lett å overse eller rengjøre bare overfladisk, men SiT tar ikke lett på dem. Hvis du derimot får til svar ting som kan skyldes på flytteprosessen ville iallefall jeg tatt og klagd, min erfaring er at de er fleksible og medgjørlige så lenge man ikke dummer seg loddrett ut som jeg gjorde den gangen. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

EDIT: Mac-en min er inne til reperasjon, og det er ikke garantert at jeg får den tilbake før jeg begynner på skolen. Er det muligheter for lånepc? Klarer jeg meg uten en liten stund? Eller må jeg kjøpe meg en billig midlertidig en?

Hvis butikken forventer en reperasjonstid på over en uke har du krav på et låneprodukt.

 

Problemet er at reparasjonen går igjennom min tidligere videregående skole. Mac-en var skolen sin før jeg sluttet, og harddisken gikk i stykker like før jeg sluttet. Jeg leverte den inn hos IKT-avdelingen på skolen, og de skulle sende den inn til Apple. Det har de enda ikke gjort (de har tatt ferie), og av erfaring bruker Apple latterlig lang tid på reparasjoner. Og da vet jeg ikke om de samme rettighetene gjelder?

 

NTNU er ikke som videregående skole, vi gjør ikke matematikken på data eller har et stort behov for å absolutt måtte notere med tastatur. Studentene hadde ikke bærbare pc'er for 15 år siden, men jaggu fins ikke det utdannede ingeniører fra før 1995 fordiom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: Mac-en min er inne til reperasjon, og det er ikke garantert at jeg får den tilbake før jeg begynner på skolen. Er det muligheter for lånepc? Klarer jeg meg uten en liten stund? Eller må jeg kjøpe meg en billig midlertidig en?

Hvis butikken forventer en reperasjonstid på over en uke har du krav på et låneprodukt.

 

Problemet er at reparasjonen går igjennom min tidligere videregående skole. Mac-en var skolen sin før jeg sluttet, og harddisken gikk i stykker like før jeg sluttet. Jeg leverte den inn hos IKT-avdelingen på skolen, og de skulle sende den inn til Apple. Det har de enda ikke gjort (de har tatt ferie), og av erfaring bruker Apple latterlig lang tid på reparasjoner. Og da vet jeg ikke om de samme rettighetene gjelder?

 

NTNU er ikke som videregående skole, vi gjør ikke matematikken på data eller har et stort behov for å absolutt måtte notere med tastatur.

Sist jeg sjekket så var en av de store forskjellene mellom NTNU/andre universiteter og videregående skole nettopp det at en har betraktelig større frihet til å finne sin egen studieteknikk, så den der ovenfra og ned-holdningen kan ta med deg og krype tilbake under stenen du kom fra.

Lenke til kommentar

Off.. Det er nesten som eg forventer rekning frå SiT. Vi er like mange som Lanka, og gjorde det same i eksamensperioden, vaska ned fellesareal i fellesskap. I juni flytta 3 stk ut, og ei blir buande over sommaren. Så om vi får rekning eller ikkje botnar nesten ned til at denne eine personen som framleis bur der, har det nogonlunde fint gjennom sommaren. Diverre eg redd for at ho gir litt faen.

 

Dog, var vi litt proaktive og tok ein del bilete av fellesarealet etter vasken.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Personer som flytter ut er vel pliktige til å rengjøre fellesarealene tilfredstillende også.

 

Det er et godt poeng. Jeg bor på Voll og her er de ganske nøye på slikt. Vet ikke noe om rutiner angående inspeksjon, men om det ikke ble gjennomgått en inspeksjon av SiT da de andre flyttet har du kanskje litt å slå i bordet med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...