Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

De første to årene har vi det meste felles med fysmat og nano.

Matte 1,2,3,4M, Exphil, Kjemi, ITGK, Mekanikk 1,2, Fysikk. I tillegg har vi det første året ett mattek fag i hvert semester. Disse tar for seg generelt om gitterstruktur, mikrostruktur, deformasjoner, varmebehandling, styrke, halvledere/solceller, prosjekt med egenvalgt tema, fasediagrammer (ulike oppbygninger i samme legering) osv. i metaller. I det hele tatt mest om metaller og deres egenskaper, og hvorfor disse egenskapene er sånn de er. Disse mattek-fagenes oppbygning endres fra og med neste semester, men jeg regner med at innholdet for det meste er det samme.

I semester nr 3 (2. år) er mattek-fagene overflatekjemi (korrosjon, elektrokjemi for det meste, antagelig) og anvendt materialteknologi, som i praksis er Mekanikk 2 med en del praktisk metallarbeid (lager kniv) i tillegg.

 

Videre opp i årene kan man velge hva man vinkler seg inn på. Typiske retninger er metall-produskjon, solceller, korrosjon, plastikk, smarte materialer, elektriske egenskaper, brencelceller, elastomerer, superledere, betong, aluminium, støping, difusjon osv.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SiT har ingenting de skulle ha sagt angående innflytting. Hente nøkkel kan du gjøre hver hverdag i åpningstida og også ofte utenfor (hvis det er noen inne). Hvis du ser at du ikke rekker åpningstid burde du sjekke på forhånd om det er noen inne (Ring eller send epost). Evt. kan noen du kjenner hente den for deg.

Lenke til kommentar

Er det sant at Matte 3 er relativt enkelt fag, i forhold til Matte 2 og 4?

Et vanlig matte 2 år, ikke årets eksamen :p

 

Spør fordi jeg må velge hvilket semester jeg skal ta opp et fag.

 

Hvis man skal sammenligne med karakterskala hos en person som er OK++ på skolen, så vil jeg si at fordelingen er Matte2: C, Matte3: A, Matte4: C.

 

Så du får avgjøre selv :p

Lenke til kommentar

Er det sant at Matte 3 er relativt enkelt fag, i forhold til Matte 2 og 4?

Et vanlig matte 2 år, ikke årets eksamen :p

 

Spør fordi jeg må velge hvilket semester jeg skal ta opp et fag.

 

Hvis man skal sammenligne med karakterskala hos en person som er OK++ på skolen, så vil jeg si at fordelingen er Matte2: C, Matte3: A, Matte4: C.

 

Så du får avgjøre selv :p

 

Jeg fikk A i Matte 2 nå til våren, så det så :p

Jaja, eksamen var latterlig. Neste Matte 3 eksamen lager de sikkert umulig for å pynte på statistikkene.

 

Da blir det 5 fag på meg til høsten.

 

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Kloffsk, jeg liker ikke å si sånt, spesielt ikke på nettet. Jeg er beskjeden, Matte 2 karakteren er bare et unntak. Det var ikke meningen å skryte, da snittet mitt egentlig ikke er noe å skryte av :)

 

At årets eksamen var latterlig enkel ble vel bekreftet også av professoren når det ble diskutert her, selv om han naturlig nok sa det litt penere.

 

Men de fleste er altså enige om at Matte 3 pensum er enklere :w00t:

Endret av Tegocalderon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...