Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg begynner i 5. til høsten og ekstraemnet har eksamen samme dato som et av fordypningsemnene mine, så skal jeg ta eksamen i det er eneste mulighet konteeksamen i august.

 

Jeg vil nå tippe at du får lov til å ta de fagene du har meldt deg opp til, men så fort du har fått vitnemål så er jeg ganske sikker på at du ikke får lov til å melde deg opp i noe mer uten å søke deg inn på nye studieprogram. Siv.ing emnene er vel heller ikke åpne emner, så det går ikke an å ta de som enkeltemner fra semester til semester heller (gitt at en vil drive å komme opp hit, evnt blir boende). Men tror nok det er greiest å høre med fakultetet, jeg bare synser. ;)

Lenke til kommentar

Mange årsstudium er tilnærmet identiske med første året på Bachelor, men gjelder selvsagt ikke alle. Antall studiepoeng er det samme (60), og det samme gjelder ekstrapoeng man får i forbindelse med å søke på høyere utdanning (60 studiepoeng gir 2 ekstrapoeng uansett hva det er man har studert).

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

zomfg matte-3 eksamen var gigantisk.

 

Noen idé på hvordan denne kan løses?

 

z^2 -2iz -1 -2i = 0 , svaret skal være på formen z=x+iy

Det er jo bare å stappe i abc-formelen for annengradsligning. Så bruke diverse triks og knep for å løse slik at man får et kompleks svar tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Im og realdelene må være innbyrdes like? wutwut, satte jo selvfølgelig inn x+iy, men jeg klarte ikke dele det opp i faktorer. Er sikkert noe opplagt.

 

Prøven var forsåvidt ikke SÅ vanskelig, var bare litt udigg at de absolutt skulle ha med alt av vanskelige oppgavetyper (bortsett fra kjeglesnitt, de sparte oss for den). Hva fikk folk som dempningskonstant?

Lenke til kommentar

På dempingskonstanten failet jeg skikkelig, jeg rota mye fordi jeg trodde de hadde inkorporert m-konstanten i k og c (så selvsagt ikke at det sto i oppgaven at m=1), så svarte bare at lambda=-ln(2)/15.

 

Riktige svaret tror jeg er nå som jeg regnet litt på det, at chart?cht=tx&chl=\zeta=\frac{\lambda}{\sqrt{\pi^2+\lambda^2}}\approx -0.01

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

ln(0.25)/30 er lambda, men dette er ikke det samme som dempingskonstanten. jeg svarte dog det samme, men tipper det blir litt poeng for det.

 

EDIT: jo mer jeg tenker på det, jo mer usikker blir jeg :dontgetit: mener de med "dempingskonstanten", chart?cht=tx&chl=c,chart?cht=tx&chl=\lambda eller chart?cht=tx&chl=\zeta?

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...