Gå til innhold

Diskuter din Paladin her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da passer min build deg midt i blinken - bare litt synd at det ikke er så mye bra paladingear rundt din lvl, så kom deg opp på 60 og oppover fort ;).

 

http://www.wowhead.com/?talent=sVxuzgzhxsxZVbhtMMz

 

Først retributionpoengene opp til seal of command, så holypoengene til du har divine favour, og så resten av retributionpoengene, og så videre på holy.

 

Evt, om healing ikke er SÅ viktig for deg, så vil jeg anbefale denne builden til grinding/solo questing opp til lvl 60 (og bytte til builden ovenfor etterpå):

 

http://www.wowhead.com/?talent=qVxZZxbhtMcuqhox

 

Først holypoengene, og så nedover retri :).

Lenke til kommentar
Protection pala:

 

har en level 70 prot pala, 385defence, 15dodge, 17 parry, 25block. Er det bedre med defence > block eller block > defence? har gear jeg kan justere dette med.

8315736[/snapback]

 

Hvor mye +damage, +block VALUE og mana pool har du?

Lenke til kommentar
Protection pala:

 

har en level 70 prot pala, 385defence, 15dodge, 17 parry, 25block. Er det bedre med defence > block eller block > defence? har gear jeg kan justere dette med.

8315736[/snapback]

 

ut ifra det jeg har lest så er 490 defence den magiske grensa for a bli "crit-immune" fra mobs. Går alltid diskusjoner hvorvidt det er sant eller ikke, men 490 er ihvertfall tallet som blir nevnt.

 

Når man har kommet seg dit, så blir det stamina og dmg avoidance som teller. Høy block rating er bra, siden paladins bygger god del aggro basert på blocks (holy shield/BoSanc), og blocker man mye, så skader det ikke å ha høy block value. Og hvis man blocker så kan man ikke få crushing blows, men tar jo selvfølgelig skade av slaget. Men siden vi er avhenging av mana for å bygge aggro, så trenger vi heals. Men må selvfølgelig prøve å begrense den :)

Så dodge og parry er bra å bygge opp, siden det er 100% dmg avoidance.

Defence gir deg jo rating på doge/block/parry, men etter 490 er det nok bedre å prøve å finne gear med ren dodge/block/parry rating i tillegg til stamina og evnt annet.

Strenght er stort sett bortkasta, siden vi trenger så sinsykt mye for 1 block value, Agility kan være greit, siden det bittelitt armor og 25 agi = 19 dodge rating = 1% dodge.

 

Mana pool er ikke det viktigste (du trenger ikke 9-10k :p), men greit å spe på litt her og der, er ikke alltid du får nok heals i 5 mans, da er det greit å ha litt å gå på. Spell dmg er det greit å få fra våpenet + enchant. Det holder ganske lenge, til du finner noe annet ekstra gear.

 

 

Her er en fin liten guide med masse tall etc for paladin tanking. Kan jo kikke på den.

Her er en annen litt mer detaljert forklaring.

 

Håper det hjalp.

Lenke til kommentar
Protection pala:

 

har en level 70 prot pala, 385defence, 15dodge, 17 parry, 25block. Er det bedre med defence > block eller block > defence? har gear jeg kan justere dette med.

8315736[/snapback]

 

Hvor mye +damage, +block VALUE og mana pool har du?

8319431[/snapback]

 

har +230 spell damage. (mest fra Murmur sverdet med +40 sd enchant), 170 block Value, og en mana pool på 5400..

Endret av ivarsr
Lenke til kommentar
Protection pala:

 

har en level 70 prot pala, 385defence, 15dodge, 17 parry, 25block. Er det bedre med defence > block eller block > defence? har gear jeg kan justere dette med.

8315736[/snapback]

 

ut ifra det jeg har lest så er 490 defence den magiske grensa for a bli "crit-immune" fra mobs. Går alltid diskusjoner hvorvidt det er sant eller ikke, men 490 er ihvertfall tallet som blir nevnt.

 

Når man har kommet seg dit, så blir det stamina og dmg avoidance som teller. Høy block rating er bra, siden paladins bygger god del aggro basert på blocks (holy shield/BoSanc), og blocker man mye, så skader det ikke å ha høy block value. Og hvis man blocker så kan man ikke få crushing blows, men tar jo selvfølgelig skade av slaget. Men siden vi er avhenging av mana for å bygge aggro, så trenger vi heals. Men må selvfølgelig prøve å begrense den :)

Så dodge og parry er bra å bygge opp, siden det er 100% dmg avoidance.

Defence gir deg jo rating på doge/block/parry, men etter 490 er det nok bedre å prøve å finne gear med ren dodge/block/parry rating i tillegg til stamina og evnt annet.

Strenght er stort sett bortkasta, siden vi trenger så sinsykt mye for 1 block value, Agility kan være greit, siden det bittelitt armor og 25 agi = 19 dodge rating = 1% dodge.

 

Mana pool er ikke det viktigste (du trenger ikke 9-10k :p), men greit å spe på litt her og der, er ikke alltid du får nok heals i 5 mans, da er det greit å ha litt å gå på. Spell dmg er det greit å få fra våpenet + enchant. Det holder ganske lenge, til du finner noe annet ekstra gear.

 

 

Her er en fin liten guide med masse tall etc for paladin tanking. Kan jo kikke på den.

Her er en annen litt mer detaljert forklaring.

 

Håper det hjalp.

8319729[/snapback]

 

 

genialt, takker ;)

Lenke til kommentar

For all del ikke prøv å levle som protection paladin, det blir akkurat det samme som å levle som holypriest, resto druid eller prot warrior, det er fullt mulig, men tar uendelig mye lengre tid.

 

Levle som retribution, og respec holy eller prot på lvl 70.

Jeg finner det ganske komisk at paladin har et eget levle tre, som er 100% ubrukelig på lvl 70, hvis du ønsker en gruppe til noe iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg er protection specca og det er nesten like bra til questing og bedre enn retri til grinding med AoE grinding. Sleng på en 2hander og Seal of rightousness til single targets og 1h+skjold og AoE mot flere targets.

Men synes ikke det er så mange gode AoE steder og det blir litt kjedelig å stå gjøre akkurat det samme mot samme type mobs 100 ganger.

 

Har tenkt på en prot/retri specc, ned til reckoning i prot og Blessing of sanct, så man har muligheten til AoE grinding om det er et bra spot, og resten i retri for single targets.

Noe sånt http://www.wowhead.com/?talent=aZVGzI0hzxZVf0z.

Inntil du får SoC kan man bruke SoR istedet.

Når jeg dreper mobs en og en må jeg aldri reste med BoW og judger SotC og så bruker SoR/SoC. En bandage i ny og ned og kanskje drikke en gang i blant hvis jeg har vært uheldig og pulla mange mobs på en gang.

 

Så pulle 2 mobs om gangen så reckoning proccer oftere, med en 2 hander og reckoning+SoR, evt. SoC når du får det. Da må man kanskje reste litt mer men det burde jo fungere ganske bra..

 

Er det noen som har prøvd/hørt om lignende specc og vet hvordan det fungerer?

Lenke til kommentar

Jeg brukte Reck/Ret- spec da jeg levlet min paladin. Funker utrolig bra, og man bruker lite mana.

Men man blir gæærn av å vente på SoC og Reck. Skifta til Holy rundt 60, og så meg aldri tilbake. Lavere DPS, men jevn. Og ikke minst at man umulig kan dø eller bli OOM.

Mest Holy gear i Outlands virker det som, også.

Lenke til kommentar

Da var eg blitt 70 ( endelig)

 

Så da lurer eg på ka eg bør prioritere nå... Bli attuned til de forskjellige instancer, gjøre BG for å få items, hvilken instancer bør eg dra til nå, for å få bra healing-holy dmg, bør eg levle mining - blacksmithing (222 - 188) få sånne "medaljer" som eg kan bytte til gear i Nagrad? Skaffe meg epic mount kanskje ( :p)

 

Hva bør eg gjøre først? Takker for tips, hints..For eg trenger det.. Har bare tid til å spille Wow 4-6 dager i måneden, så må bruke tiden fornuftig.

Lenke til kommentar

Jeg har skinning og mining som professions. 300 i skinning og 144 mining. Vet ikke helt om jeg gidder å gå rundt i low level soner for å levle opp miningen. Har noen anbefalinger til profs i stedet for mining, eller tjener jeg såpass bra på mining i outlands at jeg burde fortsette med mining?

Lenke til kommentar

Selv om det gjerne er fryktelig kjedelig å tøffe gjennom lowbie-steder, tjener du faktisk en god del på det du plukker med deg. Det skal heller ikke ta så mange timer når du kommer deg forbi tin-delen, da er det bare å ri langs fjellene i Arathi og Badlands. Thorium er det litt verre med, men får du 295 og +5 mining på hansker, er alt i boks.

 

Og, ja, det er greie penger å tjene på mining. Har haugevis med primal earth/fire på minerne mine, og spesielt fire selger godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...