Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

I dag har jeg Corsair TWINX1024-3200XL, som jeg ikke får kjørt stabilt på 2-2-2-5.

Vurderer å levere disse tilbake. Det var en smule begrenset utvalg på minnet på Flexi-data, så kunne noen tatt seg bryet med å sjekke her hva som er best å gå for? Trenger bra overklokkingsminne til dette kortet og 3200+ 'Venice'. Betalte rundt 2600,- for brikkene...

Er evig takknemmelig hvis noen hadde giddet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag har jeg Corsair TWINX1024-3200XL, som jeg ikke får kjørt stabilt på 2-2-2-5.

Vurderer å levere disse tilbake. Det var en smule begrenset utvalg på minnet på Flexi-data, så kunne noen tatt seg bryet med å sjekke her hva som er best å gå for? Trenger bra overklokkingsminne til dette kortet og 3200+ 'Venice'. Betalte rundt 2600,- for brikkene...

Er evig takknemmelig hvis noen hadde giddet :)

Tja av det de har der så kan muligens disse være brukbare.

 

http://www.flexi-data.no/f.asp?action=prod...fo&popup=304401

 

http://www.flexi-data.no/f.asp?action=prod...fo&popup=308282

Lenke til kommentar

Er det det eneste du kan anbefale?

Siden jeg skal klokke, burde jeg vel hatt litt raskere minne enn PC3200 og PC3500... Men hvis de ikke har noe som egner seg, så :dontgetit:

 

Hva med Corsair TWINX1024-4400C25? Leste en test av dem her, og de virker jo gode.

 

Igjen: Til klokking av 3200+ 'Venice' og DFI-kortet.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Er det det eneste du kan anbefale?

Siden jeg skal klokke, burde jeg vel hatt litt raskere minne enn PC3200 og PC3500... Men hvis de ikke har noe som egner seg, så :dontgetit:

 

Hva med Corsair TWINX1024-4400C25? Leste en test av dem her, og de virker jo gode.

 

Igjen: Til klokking av 3200+ 'Venice' og DFI-kortet.

Tja,der var nå ikke store utvalget da.

Får du ikke retunert de du har og får pengene igje eller solgt dem?

Og så kjøper du deg OCZ VX brikker.

Lenke til kommentar

Er det det eneste du kan anbefale?

Siden jeg skal klokke, burde jeg vel hatt litt raskere minne enn PC3200 og PC3500... Men hvis de ikke har noe som egner seg, så :dontgetit:

 

Hva med Corsair TWINX1024-4400C25? Leste en test av dem her, og de virker jo gode.

 

Igjen: Til klokking av 3200+ 'Venice' og DFI-kortet.

Det må bare skytes til at disse ram-brikkene fra Corsair kan være litt tricky å få til å spille skikkelig på NF4 chipsett. Jeg har den selv, og har erfart det first hand. Hvordan den oppfører seg i Intel-baserte systemer har jeg ingen erfaring med.

 

Angry_Games fra DFI-Street har laget en guide for de beste timingsene, etter å ha fått mange rapporter om folk som sliter, selv ved stock speed. Les den, hvis du har planer om å kjøpe disse brikkene:

 

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=19510

 

Jeg har ikke testet timingsene ennå i mitt system.

Lenke til kommentar

Er det det eneste du kan anbefale?

Siden jeg skal klokke, burde jeg vel hatt litt raskere minne enn PC3200 og PC3500... Men hvis de ikke har noe som egner seg, så :dontgetit:

 

Hva med Corsair TWINX1024-4400C25? Leste en test av dem her, og de virker jo gode.

 

Igjen: Til klokking av 3200+ 'Venice' og DFI-kortet.

Det må bare skytes til at disse ram-brikkene fra Corsair kan være litt tricky å få til å spille skikkelig på NF4 chipsett. Jeg har den selv, og har erfart det first hand. Hvordan den oppfører seg i Intel-baserte systemer har jeg ingen erfaring med.

 

Angry_Games fra DFI-Street har laget en guide for de beste timingsene, etter å ha fått mange rapporter om folk som sliter, selv ved stock speed. Les den, hvis du har planer om å kjøpe disse brikkene:

 

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=19510

 

Jeg har ikke testet timingsene ennå i mitt system.

Eg hadde problemer ved Xp installasjon med mine Corsair brikker, så eg brukte mine game gode TwnMos brikker til å installere Xp med, flasha BIOS med nyeste update og alt funka, tom. Dual slot :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...