Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Har en DFI med 16 disker som lurker videre, men har nettopp kjørt igang en ASUS med 8 SATA og en 4 sata controller som kræsjer med dei 8 diskene som står på hk .

Husker jeg endret noe på HK PÅ dfi AT PCI KRÆSJET MED SATACONTROLER.

Noen tips

Gigabyte 790XTA-UD4 med 8 sata tilkoblet.

kobler til promise fasttrax tx4 på pci port men da mister jeg 2 disker koblet til hk.

husker jeg holdt på med noe på DFI kortene angående kræsj flyttet parameter opp mot pci og eksisterende controller.

noen som skjønner og har tips.

Er 6-8 år siden jeg var bort i dette

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Haha..nostalgi!

 

Fikk liv i gamle gamer riggen min her om dagen, den gikk i sin tid i arv til lillebrodern:) Er visst ett legendarisk kort blitt dette her :p

Kortet mitt lever i beste velgående og er i daglig drift, står i spillerigg hos mine foreldre og det hender jeg også spiller litt på den når jeg er innom på besøk :love: EPIC!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Haha..nostalgi!

 

Fikk liv i gamle gamer riggen min her om dagen, den gikk i sin tid i arv til lillebrodern:) Er visst ett legendarisk kort blitt dette her :p

Kortet mitt lever i beste velgående og er i daglig drift, står i spillerigg hos mine foreldre og det hender jeg også spiller litt på den når jeg er innom på besøk :love: EPIC!!

 

 

Hehe :) Samme her. Har herja masse med kortet med et kilogram tunge ribber dinglende horisontalt ut av kortet og knust deler av den skalperte Opteron 165 kjernen min pga tyngden. Likevel starter den opp hver gang jeg kommer hjem til mitt nedstøvede LAN-hus og er fortsatt fast klokket på 2.5GHz og stabil :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Mitt gamle SLI-DR har kjørt stabilt siden 2004/5- ish! Funker egentlig greit enda selv om det hadde vært fint om det ville boote med 4GB RAM. (Det vil kanskje gå med 2x2GB- brikker?)

Kjører idag en Opteron 165 @ 2550MHz. Vil ikke opp det siste hakket til 2700, dog :(

 

 

 

DFI Lanparty NF4 SLI-DR

AMD Opteron 165 @ 2550 MHz (300x8,5)

2x 1024MB OCZ Dual Channel Platinum EB 500MHz (3-3-2-8)

POV GeFORCE 7800 GT 256MB (460/1200)

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mitt gamle SLI-DR har kjørt stabilt siden 2004/5- ish! Funker egentlig greit enda selv om det hadde vært fint om det ville boote med 4GB RAM. (Det vil kanskje gå med 2x2GB- brikker?)

Kjører idag en Opteron 165 @ 2550MHz. Vil ikke opp det siste hakket til 2700, dog :(

 

 

 

DFI Lanparty NF4 SLI-DR

AMD Opteron 165 @ 2550 MHz (300x8,5)

2x 1024MB OCZ Dual Channel Platinum EB 500MHz (3-3-2-8)

POV GeFORCE 7800 GT 256MB (460/1200)

 

Mitt oppsett booter med 4GB uten noen problemer, har 4 x 1GB DDR400 brikker fra Kingston, kan sjekke oppnøyaktig hvilke brikker jeg har om du ønsker

 

2550MHz er jo en ganske respektabel klokk, hverfall etter så mange år :)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

jeg hadde først en opteron 146 som jeg klokka til 2,8. etter det ble det en opteron 180 som jeg kjørte 24/7 på 2950 sammen med VX ram. det var moro det.

 

har 2-3 dfi hk liggende her enda, det ene funker fint enda med 180'n og vs minnet (ikke at den blir bruka, men det er bare å koble kabler og starte opp)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...