Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei. Noen som vet om Enzo Technology "Extreme-X" CPU-kjøler passer på DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D

 

Link til kjøleren:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=E...X&mcat=c177

 

Det tror eg ikkje den gjør. DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D har 2 festehull midt på, mens den kjøleren du linker til har 4 fester, ett i hvert hjørne. Med mindre den kommer med flere typer fester så tror eg ikkje den kan brukes.

Lenke til kommentar
hei. Noen som vet om Enzo Technology "Extreme-X" CPU-kjøler passer på DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D

 

Link til kjøleren:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=E...X&mcat=c177

 

Det tror eg ikkje den gjør. DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D har 2 festehull midt på, mens den kjøleren du linker til har 4 fester, ett i hvert hjørne. Med mindre den kommer med flere typer fester så tror eg ikkje den kan brukes.

 

Ok. ser på bildet som er på micoplex ser det ut som det er med noe brakett som gjør så det blir 2 hull men tar ikke sjangsen.

 

Noen som vet om noe bra kjøler som passer ? Skal brukes på min fx 55.

Lenke til kommentar

Har støtt på et problem som jeg aldri har opplevd på dette HK før (ultra-D).

I et forsøk på å få max ut av RAM så har jeg satt MP ned, og bus på 290. Om det ikke er bus det heter så bare rett meg, sitter på skolen nå og husker ikke alle navnene.

 

Har tidligere klart å få RAM opp på 260MHz stabilt i memtest86+, men da med noe andre settings enn jeg prøver nå.

Så nå tenkte jeg å prøve 290x(9/10)=261.

Men det jeg havner bare opp med 241MHz, noe som tilsvarer ett hakk mindre divider (5/6).

 

Stiller HK dette ned automatisk? Hvorfor, og evnt hvordan låser jeg dette?

Lenke til kommentar

Det som er viktig å være oppmerksom på er at på Athlon 64 er minnehastighet alltid en hel divider i forhold til prosessorhastigheten, selv om vi i BIOS stiller minnet i forhold til FSB. Så derfor får du ikkje alltid den minnehastigheten du forventer, fordi divideren du velger ikkje treffer i forhold til prosessorhastigheten.

 

Dette er bedre forklart andre steder i tråden :blush:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

den takler alle 939 cpuer etter en biosflash. kanskje en dual core opteron 939 er av interesse? de klokker ganske bra, selv på stock volt. min 180 (2400mhz stock) er ikke så veldig bra, den kjører bare 2950mhz ved 1,425v (1,4v er stock)

 

jeg får den høyere, men da må jeg ha bedre kjøling.

Lenke til kommentar
den takler alle 939 cpuer etter en biosflash. kanskje en dual core opteron 939 er av interesse? de klokker ganske bra, selv på stock volt. min 180 (2400mhz stock) er ikke så veldig bra, den kjører bare 2950mhz ved 1,425v (1,4v er stock)

 

jeg får den høyere, men da må jeg ha bedre kjøling.

 

Ja, Opteron hadde jeg helt glemt. Det er lenge siden jeg har tenkt i de baner i det hele tatt!

Drev å klokket endel før, når Socket A var tingen. Skulle ikke være så vanskelig å oppdatere meg litt der:)

 

Det må vel kjøpes brukt uansett om det blir Opteron eller Athlon, så jeg får følge med litt på bruktmarkedet!

Tusen takk for tipset!

Lenke til kommentar

Da var Opteron 165 på plass i maskina! Nå venter jeg bare på 2GB OCZ- minne (500MHz 3-3-2-8) fra Netshop så skal det klokkes for alle penga.

Jeg kjøpte forresten 2x512MB som jeg skulle kjøre i 4- spann med minne gamle. Glemte helt at 4 brikker på samme NF4 HK ikke er populært :) Oppdaga det fort da jeg skulle monetere de, da.

 

Så nå har jeg 4x512MB brikker til salgs!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...