Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Du ønsker å bruke den øverste slotten siden denne er 16xPCIe og den nederste er 2xPCIe (med mindre kortet er konfigurert for SLI.

 

Jaha? Oppgraderte skjermkortet mitt for en stund siden med radeon 2900pro. Da dette er vesentlig større plasserte jeg det nederst.

 

Hvor stor forskjell utgjør egentlig dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
Buhu, etter bare 2dagers drift har HK'et mitt tatt kvelden. Mye beeps og ingen bilde. Til slutt nektet hk å starte opp i det hele tatt :( Noen løse transistorer osv har vel ikke akkurat hjulpet på - posten behandler ikke pakkene særlig fint.

 

Så nå sitter jeg med en Opteron 165, 1gig ocz DDR minne og Geforce 8800GTS som jeg ikke får brukt. Noen som har DFI Lanparty eller liknende socket 939 til salgs eller kan anbefale noen fra nettbutikk? Ser ut som det er vanskelig å finne!! :wallbash:

Jeg fikk en kompiz som er electriker til å lodde et par kondensatorer og vips: der var alt på stell igjen. Dog var det et kort fra Asus...

 

-men det er liv enda i mitt Lanparty SLI DR på Opteron 180! Og det er det også i denne tråden fremdeles.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Ok I need help. Smartguardian fikk jeg selvsagt ikke til å funke i win7.

 

Feilen jeg får når jeg prøver å kjøre det er:

 

Runtime error 48:

File not found: itevio.dll

 

What to do trenger skikkelig viftestyring igjen. Er det noen måter jeg kan å det til å virke? Eller finnes det noen gode alternativer hvis ikke?

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Flere enn meg som fremdeles sitter på nForce4?? Nesten så jeg fikk tårer i øynene :cry:

 

Ser flere sliter med lyd? Jeg benytter et Creative Audigy selv på mitt nForce4/Win 7 oppsett. Ingen problemer i hele tatt.

Ingen skurring eller hakking. Gjorde en kjapp test:

Opera oppe med flere faner

Outlook 2007

Overfører ISO på 4GB over nettverket

Super Pi kjørende (1 instans)

VMware Workstation med 1 VM

Winamp spiller musikk.

 

No problem :) Men jeg husker jeg hadde no kødd i begynnelsen (noen år siden) med onboard løsningen. Var vel derfor jeg kjøpte et eget lydkort...

 

Edit: Er det noen som kjører SSD på sin nForce4?

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

I min stupidity eller sorg over tap av lyd la jeg ikke merke til at PCI - Inndataenhet også ikke er installert, men jeg skjønmner ikke hvorfor? Prøver den automatiske hovedkort nedlastingen fra Nvidida, men den sier jeg allerede har installert driverne. Og cdn fra selskapet virker ikke på windows 7.

 

Prøver jeg den andre PCI slotten i maskinen vil den ikke starte, bare svart skjerm. Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

ja du kan jsutere chipsett vifta.

 

1: du kan justere i bios. bare endre minimum og maksimum temp på system fan så vil turtallet tilpasse seg tempen etter ditt ønske.

2: se over, bare istede for i bios så justerer du via smartguardian, dfi sitt lille hk tweak program.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det gamle DFI LanParty nf4 sli-dr kortet har et litt snodig problem:

 

Det vil ikke starte opp uten xp eller nå Win7 plata i brenneren. Oppsettet har RAID, du må ha plata i for at den videre. Noen som har en mulig forklaring på dette?

Det lar seg ikke gjøre å kjøre raid via nf4 chipsettet i windows 7, det vil heller ikke bli laget drivere som støtter dette, like godt å gi opp med en gang ;-)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...