Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å rote bort manualen til mitt lanparty hk, noen som vet hva 4 røde varsel lamper betyr? Pcn min bare insta dør hver gang jeg trykker på power. Er som en sikring som går hver bidige gang. De røde lysene lyser konstant helt til pcn dør, som tar ca 0.1 sec :p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google er flott ja, men når det står 0 og nada om LEDs i den online manualen så hjelper det lite :).

 

Ser heller ingen grunn for å få slengt "google mf" i trynet hver gang man spør om noe heller, hva er da vitsen med den store DFI NF4 tråden? :).

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er det noen her som kunne tenkt seg og selge et dfi nf4 kort med sli støtte til meg? jeg vil teste ut sli, men har ikke kr til å oppgradere hele systemet akkurat nå. dessuten synes jeg s939 yter bra enda i forhold til alderen.

 

expert eller venus er å foretrekke, men sli-d/sli-dr er også greit. pm om du har et liggende :)

 

til eventuelle moderatorer som leser dette: jeg vet det ikke er så veldig lov med denne type poster, men disse korta er vanskelig å få tak i, så jeg prøver alle muligheter. vennligst ha litt samvittighet med en gammel dfi fanatiker :p

Lenke til kommentar
Jeg har klart å rote bort manualen til mitt lanparty hk, noen som vet hva 4 røde varsel lamper betyr? Pcn min bare insta dør hver gang jeg trykker på power. Er som en sikring som går hver bidige gang. De røde lysene lyser konstant helt til pcn dør, som tar ca 0.1 sec :p.

 

 

Har du prøvd med en annen strømforsyning?

 

Har du sjekket at cpukjølern sitter som den skal?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

oppgraderte akkurat til et SLI DR kort med 2x 8800gts 320 kort. får bilde når sli var deaktivert (glemte å flytte jumperne på hk) men når de sto slik de skal stå for å få SLI så får jeg ikke blide i windows.

 

det er bilde helt fram til windows er ferdig med å loade og hopper i svart skjerm føre skrivebordet kommer fram. da bare forblir den svart. men maskina kommer inn i windows.

 

har testa følgende: bytte dfi port på det øverste skjermkortet, endra fra 16x til 8x på pci-e portene og aktivert/deaktivert SLI i bios.

 

fint om noen kan hjelpe :)

 

edit: da har jeg fått det til etter diverse driveroppdateringer og en bios flash.

 

eneste rare er at jeg tjente bare ca 100 poeng på å overklokke skjermkorta fra 512/1188/798 til 600/1500/1000.ricatuner sier at korta er overklokka.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Så det er liv i denne tråden enda :)

 

Skulle tro at de fleste av oss hadde byttet hovedkort nå, er jo blitt noen år gammle disse DFI kortene. Men en ting jeg lurer på, hvordan yter NF4 kortene i forhold til et nyere hovedkort til amd prosessorer. Og hva er egentlig den beste cpu vi får til disse kortene? Socket 939...hmm...har en 3500+ på 3 Ghz enda, synes den fungerer bra enda jeg. Bruker PC-en så sjeldent nå. Men hvis hvis jeg skkulle byttet hovedkort og prosessor til det nyeste innen amd, men hatt samme GPU(8800GT). Hva ville jeg tjent i spill?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

vel, jeg kjører jo en opteron 180, dual core på 2400mhz @ 2900mhz (den klokker høyere med bedre kjøling). jeg klarte 10291 poeng i 3dmark06 med 1 8800gts 320 kort og den prosessoren.

 

det er jo selvsagt ikke så mye lenger, men med tanke på at hk og cpu er rundt 3 år gamle samt at skjermkortet er over 1 år gammelt, så er det ikke så dårlig synes jeg.

 

det er kun to spill jeg har testa som ikke kan kjøres på max med dette oppsettet så langt, og det er crysis og company of heroes. må vel nevne at jeg spiller i 1680*1050.

 

oppgraderinga til sli hjalp ikke mye på crysis, men det var forventa. spillet er dårlig optimalisert.

 

jeg var mer opptatt av å ha nyere og kraftigere hw før, men etter at jeg fikk denne riggen så har det behovet falt litt. delvis fordi det fremdeles yter bra i de fleste spill. jeg har sklidd litt mer over i gruppa som oppgraderer når de føler at de trenger det/har lyst å prøve noe nytt.

 

grunnen til at jeg hoppa på sli nå var fordi 8800gts 320 er på vei ut av markedet og det kosta 1195,- nytt, så da netshop hadde 1 igjen så tok jeg ikke sjansen på å vente lenger. jeg har også det siste halvåret hatt lyst til å prøve sli.

 

grunnen til at jeg ikke bytta cpu, hk og ram i samme slengen var vel 300- (dfi sli hk brukt), vs 6000,- :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Kortet er en legende, jeg har enda 2 stk i drift. Det ene står i Serveren min og det andre står i HTPC`en. En har opty 165 og det andre har en opty 144. Alle klokka heftig :)

 

Med tanke på hvor gammelt utstyret begynner å bli er det helt utrolig hvor godt det enda følger nyere systemer. Og kortene skal enda få leve så lenge de ønsker, for de yter såpass godt at man skal ha veldig spesielle behov for å bytte de ut for vanlig bruk.

 

Noen som vet om det er noen nyere BIOS`er tilgjengelige? Er vel et år siden jeg sjekka sist

 

Jeg kjøpte forøvrig også et tredje kort for 200kr. for kort tid siden, fint å ha liggende om et av de som er i drift plutselig skulle dø av alderdom eller begynne å bli små-senil ;)

 

Kanskje man skulle starte en tråd for oss som enda har kjærlighet til overs for disse dinosaurene av noen hovedkort? "Vi som enda eier eller bruker et DFI nF4 kort"

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

hadde vært moro med en egen tråd, men jeg tror ikke den hadde blitt så aktiv.

 

jeg vet ikke om det er nyere bioser til expert og venus korta, men sli dr og ultra d har nyeste bios fra 2006.

 

som du sier så er det litt det at korta er så rå at jeg ikke har bytta det ut også, ikke bare det at det faktisk holder følge i ytelse til en viss grad enda. i alle fall om du har en dual core som er klokka til 2,8ghz eller mer.

 

cpu score på min opteron ved 2900mhz var 2200 poeng blank nå. vil si at det ar ganske bra da en kamerat har en E6600 med et 8800gtx kort og den scorer under 2000 poeng i det oppsettet. det er riktignok uklokka, men det sier litt om hvor god s939 hoder unna enda.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Nettop fått tak i et gammelt DFI ultra, med opteron 165 og 2gig OCZ ram. Hiver det i pcen, ut med alt annet gammelt bortsett fra 250GB samsung spinpoint IDE.

 

Formaterer ikke - og denne disken har altså stått i min gamle maskin som har EPOX 8kha+ og noe annet eldgamle greier.

 

Prøver boote men kommed bare til windows xp boot splash et par sekunder så restarter pcen.

Prøver ta repair windows installation...går fint, kopierer files osv, reboort som den skal og skal begynne på selve installaing windows...39minutes left osv...så bare låser ALT seg. Står helt i ro.. Ingen jobbing mot hardisk.. Har koplet til speaker led - ingen lyder.

 

Har noen noen tips?

 

Edit: Vet jeg sparker liv i en eldgammeltråd nå - men er vel fortsatt noen DFI fans der ut :)

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Nettop fått tak i et gammelt DFI ultra, med opteron 165 og 2gig OCZ ram. Hiver det i pcen, ut med alt annet gammelt bortsett fra 250GB samsung spinpoint IDE.

 

Formaterer ikke - og denne disken har altså stått i min gamle maskin som har EPOX 8kha+ og noe annet eldgamle greier.

 

Prøver boote men kommed bare til windows xp boot splash et par sekunder så restarter pcen.

Prøver ta repair windows installation...går fint, kopierer files osv, reboort som den skal og skal begynne på selve installaing windows...39minutes left osv...så bare låser ALT seg. Står helt i ro.. Ingen jobbing mot hardisk.. Har koplet til speaker led - ingen lyder.

 

Har noen noen tips?

 

Edit: Vet jeg sparker liv i en eldgammeltråd nå - men er vel fortsatt noen DFI fans der ut :)

En skikkelig godbit av en kombo du har der ja :)

 

Sånn for å svare på spørsmålet ditt, jeg ville ha kjørt en clean install. Selv med like chipsett på begge hovedkortene får man ofte problemer når man flytter en disk rett over.

 

..og joda, det finnes enda gamle fans der ute, har et kort i daglig drift i HTPC/Filserver maskinen min :love:

Lenke til kommentar

Hallais! Så det er liv:)

 

Jepp, fikk det for 1000kr :) Røverkjøp? Inkl en eller anne source fortron eller noe slikt PSU - tror det var 650w. - Inkluderte også et geforce 8800GTS 640mb ram :):)

 

Fikk til slutt liv i det etter noen looper med repair windows/formatering. Alt er satt opp nå og funker fint - gleder meg til helg og spilling. Kan mildt sagt si det er en heftig oppgradering fra min gamle Athlon Xp 1.8gig, 1gig ram og Geforce 6800.

 

En anne ting jeg lurte på, chipsett vifta bråker noe sykt og stopper/starter hele tiden. Sikkert lageret som er gåent. Skal kjøpe ny idag - men datakjeden som er nærmeste åpne butikk har bare denne:

Zalman ZM passiv

Vil denne funke??

 

Og, har det noe å si hvilken slot jeg bruker skjermkortet i ? Øverste eller nederste?

En annen sak, er lyden onboar bra? Eller er det verdt å kjøpe et billig lydkort utenom - og hvilket interface? Anbefal gjerne ette fra datakjeden :)

 

Takker hjertelig for alle svar!

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Hallais! Så det er liv:)

 

Jepp, fikk det for 1000kr :) Røverkjøp? Inkl en eller anne source fortron eller noe slikt PSU - tror det var 650w. - Inkluderte også et geforce 8800GTS 640mb ram :):)

 

Fikk til slutt liv i det etter noen looper med repair windows/formatering. Alt er satt opp nå og funker fint - gleder meg til helg og spilling. Kan mildt sagt si det er en heftig oppgradering fra min gamle Athlon Xp 1.8gig, 1gig ram og Geforce 6800.

 

En anne ting jeg lurte på, chipsett vifta bråker noe sykt og stopper/starter hele tiden. Sikkert lageret som er gåent. Skal kjøpe ny idag - men datakjeden som er nærmeste åpne butikk har bare denne:

Zalman ZM passiv

Vil denne funke??

 

Og, har det noe å si hvilken slot jeg bruker skjermkortet i ? Øverste eller nederste?

En annen sak, er lyden onboar bra? Eller er det verdt å kjøpe et billig lydkort utenom - og hvilket interface? Anbefal gjerne ette fra datakjeden :)

 

Takker hjertelig for alle svar!

Tja, prisen var vel helt grei den, du har ikke gjort et bomkjøp slik jeg ser det.

 

Du ønsker å bruke den øverste slotten siden denne er 16xPCIe og den nederste er 2xPCIe (med mindre kortet er konfigurert for SLI.

 

Jeg ville vurdert å kjøpe et X-Fi Xtreme music PCI (bulk), mye for pengene.

 

Jeg anfefaler ikke den kjøleren du linket til med mindre den får blåst litt luft over seg. Den kan også komme iveien for skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar

Buhu, etter bare 2dagers drift har HK'et mitt tatt kvelden. Mye beeps og ingen bilde. Til slutt nektet hk å starte opp i det hele tatt :( Noen løse transistorer osv har vel ikke akkurat hjulpet på - posten behandler ikke pakkene særlig fint.

 

Så nå sitter jeg med en Opteron 165, 1gig ocz DDR minne og Geforce 8800GTS som jeg ikke får brukt. Noen som har DFI Lanparty eller liknende socket 939 til salgs eller kan anbefale noen fra nettbutikk? Ser ut som det er vanskelig å finne!! :wallbash:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Kortet er en legende, jeg har enda 2 stk i drift. Det ene står i Serveren min og det andre står i HTPC`en. En har opty 165 og det andre har en opty 144. Alle klokka heftig :)

 

Med tanke på hvor gammelt utstyret begynner å bli er det helt utrolig hvor godt det enda følger nyere systemer. Og kortene skal enda få leve så lenge de ønsker, for de yter såpass godt at man skal ha veldig spesielle behov for å bytte de ut for vanlig bruk.

 

Noen som vet om det er noen nyere BIOS`er tilgjengelige? Er vel et år siden jeg sjekka sist

 

Jeg kjøpte forøvrig også et tredje kort for 200kr. for kort tid siden, fint å ha liggende om et av de som er i drift plutselig skulle dø av alderdom eller begynne å bli små-senil ;)

 

Kanskje man skulle starte en tråd for oss som enda har kjærlighet til overs for disse dinosaurene av noen hovedkort? "Vi som enda eier eller bruker et DFI nF4 kort"

 

 

Hehe kanskje det hadde vert en idè. Jeg bruker fremdeles mitt til gaming.

Etter å ha nesten gitt opp å finne drivere til systemet mitt kom jeg på at vi hadde denne tråden liggende.

 

Uansett til spørsmålet mitt. Hva slags fordelere er det av å oppdatere bios? Funger da fint som den er den som fulgte med eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...