Ravn Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Er AGP-slotten på full fart ut fra hovedkortene? Virker på meg som flere og flere sikter seg inn mot PCI-E. Er det bare jeg som er uoppmerksom eller?
Loomy Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 PCIe skal overta etter AGP ja, og siden PCIe etterhvert begynner å bli godt representert i både skjermkort- og hovedkort-markedet går det nok bare én vei for AGP. Det skal derimot sies at AGP fremdeles er størst og ytelsesforbedringen til PCIe er foreløpig praktisk talt ingen, da AGP 8X langtifra er noen flaskehals - selv ikke i de heftigste systemer med de heftigste skjermkortene som er å oppdrive.
tomasmoen Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Puuuh...det var godt å høre Loomy, har selv godt og fundert over dette. Har bare AGP jeg Men det duger en stund til da som jeg skjønner :!:
Deuce Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Er AGP-slotten på full fart ut fra hovedkortene? Virker på meg som flere og flere sikter seg inn mot PCI-E. Er det bare jeg som er uoppmerksom eller? AGP blir vel som alt annet faset ut sakte,men sikkert. For all del AGP kommer til å henge med en god stund til.
Jolt Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Hvis du ser på hvor mange hovedkort og grafikkort det er til AGP så skjønner du at AGP skal kjempe en god stund til. Som allerede er sakt det er ganske liten ytelses forskjell på AGP og PCIe. Det er kun når du setter to PCIe I SLI at AGP blir satt i skyggen, men det kommer til å være flere måneder til SLI blir vært det det er. Du kan nok ta det helt med ro for det kommer til å ta år før AGP forsvinner...
Vågebu Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Hvis jeg skulle kjøpt ny PC nå, hadde det nok blitt med PCI-e. Det er vel dobbelt så raskt som AGP?
eln Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Jeg tror nok at AGP kommer til å forsvinne ganske fort, i vertfall Når det gjelder high-end skjermkort av kommende serier. Da de fleste med skjønn & brukbar lommebok kjøper Nforce4/pci-e for tiden. Men jeg tror nok at low-end skjermkort kommer vi nok til å ha en del år til. Endret 14. februar 2005 av eln
pertm Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Hvis jeg skulle kjøpt ny PC nå, hadde det nok blitt med PCI-e. Det er vel dobbelt så raskt som AGP? PCI-e er ikke dobbelt så raskt som AGP, men har potentiale til å bli det hvis det kommer skjermkort som kan bruke hele båndbredden til PCI-e. Jeg tviler på at det skjer før neste versjon av PCI-e kommer som er enda raskere.
Boralis Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Tror nok hk med agp blir produsert både dette året og langt ut i neste år, minst . noe denne artikkelen skulle underbygge. As we've said many times before, Nvidia and ATI will keep AGP cards coming, and it seems that future of upgrade market will be bridged. http://www.theinquirer.net/?article=21241 Endret 14. februar 2005 av Snekker`n
AzureCloud Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Ja, AGP er på vei ut. Solgte mitt "gamle" Radeon 9800 Pro AGP idag. Venter inn et nytt Socket 939 nForce 4 Ultra basert hovedkort med PCIe på onsdag... Endret 14. februar 2005 av DragonXP
Simen1 Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Hvis jeg skulle kjøpt ny PC nå, hadde det nok blitt med PCI-e. Det er vel dobbelt så raskt som AGP? Teoretisk båndbredde ja, men i praksis (les: spill, 3D-programmer osv) er forskjellen så godt som ikke-eksisterende. (som regel mindre enn feilmarkginene)
Piggsvinet Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Jeg trur ikke AGP kommer til og gå ut av markedet før on noen år!
Darth Kjell Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Nå er det ikke sikkert at high end-kortene til ATI og NVIDIA kommer til å komme med AGP i framtiden. Jeg har et X800 nå, og jeg kommer ikke til å kjøpe flere AGP-kort.
ronndi Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Jeg trur ikke AGP kommer til og gå ut av markedet før on noen år! Du får fremdelse kjøpt PCI skjermkort, så AGP kommer nok til å finnes i framtiden også. Men fokus og nyskapningen kommer til å skje på PICexpress plattformen!
ATWindsor Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Jeg trur ikke AGP kommer til og gå ut av markedet før on noen år! Du får fremdelse kjøpt PCI skjermkort, så AGP kommer nok til å finnes i framtiden også. Men fokus og nyskapningen kommer til å skje på PICexpress plattformen! Jo, men pci-skjermkort tror jeg faktisk kan vare vel så lenge som AGP sånn som det er i dag, jeg ser mindre grunn til å støtte AGP i fremtiden enn det er til å støtte PCI nå, faktisk ser jeg mindre grunn til å støtte agp i framtiden enn til å støtte PCI (for skjermkort). AtW
Darth Kjell Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Jeg trur ikke AGP kommer til og gå ut av markedet før on noen år! Du får fremdelse kjøpt PCI skjermkort, så AGP kommer nok til å finnes i framtiden også. Men fokus og nyskapningen kommer til å skje på PICexpress plattformen! Jo, men pci-skjermkort tror jeg faktisk kan vare vel så lenge som AGP sånn som det er i dag, jeg ser mindre grunn til å støtte AGP i fremtiden enn det er til å støtte PCI nå, faktisk ser jeg mindre grunn til å støtte agp i framtiden enn til å støtte PCI (for skjermkort). AtW Riktig, tror ikke AGP kommer til å leve så lenge som PCI har gjort/kommer til å gjøre. PCI-kortene blir brukt når du skal ha flere skjermkort i en maskin.
Sigurd2 Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 (endret) Har vel allerede nå sett tendenser til at PICexpress kortene selges billigere enn AGP versjonene. Tror prisforskjellen kommer til å bli større etterhvert som salget av PICexpress kort øker. Endret 14. februar 2005 av Sigurd2
ronndi Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Jeg trur ikke AGP kommer til og gå ut av markedet før on noen år! Du får fremdelse kjøpt PCI skjermkort, så AGP kommer nok til å finnes i framtiden også. Men fokus og nyskapningen kommer til å skje på PICexpress plattformen! Jo, men pci-skjermkort tror jeg faktisk kan vare vel så lenge som AGP sånn som det er i dag, jeg ser mindre grunn til å støtte AGP i fremtiden enn det er til å støtte PCI nå, faktisk ser jeg mindre grunn til å støtte agp i framtiden enn til å støtte PCI (for skjermkort). AtW Joda, er nok ganske enig i det. Tviler på at HK produsentene kommer til å slepe med seg AGP porten hvis de kan slippe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå