Gå til innhold

Komplett.no - Landets dårligste returavdeling?


Anbefalte innlegg

Saken er nå sendt over til forbrukerrådet, som forøvrig sa at dem hadde mottatt nærmere 200 klager på Komplett.no bare siste uken.

 

 

 

Dette vil jeg sjekke opp i morgen tidlig.... :dontgetit:

Har handlet ca. 8 år hos Komplett og aldri hatt noen problemos med dem.

Jada ! Kjøper så mye at jeg går over til Norek nå........

 

Edit: huskeleif...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken er nå sendt over til forbrukerrådet, som forøvrig sa at dem hadde mottatt nærmere 200 klager på Komplett.no bare siste uken. Det sier litt om hva Komplett.no står for.

 

Dette var vel egentlig ikke nødvendig å "sutre" om? Det at forbrukerrådet har fått inn 200 klager på komplett den siste uken betyr ikke at kunden nødvendigvis har rett i alle de 200 tilfellene! (Spør f.eks. hvor mange klager de får inn på elkjøp pr. uke...) Å skrive slikt sverter ubevisst en webshop som i utgangspunktet gjør hva de kan for at kunden skal bli fornøyd, men samtidig _selvfølgelig_ gjør noen bommerter i ny og ne. De har tross alt veldig mange kunder, utsendelser og returer pr. dag.

 

Personlig har jeg fått mangelfulle varer flere ganger, men det har alltid blitt en ordning på saker og ting. Man må om nødvendig godta å måtte inngå et kompromi, du kan ikke få det som du vil hver bidige gang (de fleste mødre lærer bort sånt).

 

Jeg synes det begynner å bli VEL MANGE "komplett suger" tråder av folk som har hatt en liten runde der ting ikke gikk heeeelt som planlagt etter første eller andre forsøk. Vi lever jo ikke i kardemommeby heller....

 

Synes man kanskje burde revurdere forumet for webshopdiskusjoner noe, da jeg har en liten anelse om at det blir "misbrukt" på den måten at folk ofte klager unødvendig før alle midler er utprøvd. Hvis man derimot f.eks. ikke mottar den varen man bestiller, men likevell får faktura osv. mener jeg er en god grunn til å legge inn en dårlig erfaring på en webshop.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

de gangene jeg har måtte sende noe i retur har jeg alltid tatt bilde av hvordan de er blitt pakket. det er også smart å ta vare på innpakningen varen kommer med, så du kan sende varen tilbake i denne. så sørger jeg også for å få skikkelig kvitering fra posten når pakkene leveres til retur. dette skulle være en bombesikker måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nå har jeg sendt minnebrikker til Komplett.no i retur pga feil...

Så får vi da se hvordan det går for meg...

 

Men jeg har gått over til Netshop når det gjelder å handle i det siste...

Handlet masse før på komplett....

 

Kan ikke si annet en masse skryt fra min side om Netshop...

Super hjelpsomme med meg.... Gjelder bestilling, retur og ikke minst varene kommer kjempe fort.... :w00t:

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problem med noen webshopper mtp på retur

 

Off topic:

Kan ikke folk bare slutte med slike "den webshopen stinker" tråder, det kommer ingenting godt ut av det uansett. Forhåpentligvis er de fleste her såpass oppegående at de vet at fordi om du enten fikk dårlig service eller er en udugelig kunde så kan man ikke generalisere alt ut fra et tilfelle..

 

Dette forumet blir helt ødelagt når annenhver tråd her handler om hvor uduglige den og den webshopen/isp en er. Klart når noen webshopper ikke leverer det de skal gang på gang er det bra at det blir lagt ut en tråd som sier i fra om dette på en saklig grei måte, men er det virkelig vits å legge ut en tråd om at pga at du fikk "dårlig" behandling så gjelder det alle webshopens retursaker.

 

Det var et lite hjertesukk, så vær så snill la være å ødelgge et ellers ganske bra forum...

 

OG nei jeg er ikke tilknyttet noen webshop/isp o.l.

jeg er bare lei av folk som bare bruker forumet som "sutreplass" over alle de "dårlige" aktørene i stedet for å bruke det til litt mer konstruktive ting.

Lenke til kommentar
Saken er nå sendt over til forbrukerrådet, som forøvrig sa at dem hadde mottatt nærmere 200 klager på Komplett.no bare siste uken. Det sier litt om hva Komplett.no står for.

Hørtes veldig mye ut, har du navnet på fyren du snakket med? Kunne tenke meg å ta en telefon for å sjekke ut sannheten i denne påstanden.

Lenke til kommentar

jeg er bare lei av folk som bare bruker forumet som "sutreplass" over alle de "dårlige" aktørene i stedet for å bruke det til litt mer konstruktive ting.

Synes det er helt greit med litt sutring på forum man synes man har fått slett behandling et sted. Du trenger da ikke lese hver eneste tråd...

 

Om trådstarter ikke har brukt anti-statisk, så er jo det er akseptabel grunn for komplett til å avvise returen - selv om det ikke ble spesifikt nevnt av komplett. Det er noe man bør vite om man handler datakomponenter på nettet.

 

Foretrekker selv Netshop framfor Komplett da Komplett ikke er helt som de en gang var.

Lenke til kommentar

Mange komplett fanboys her. Får dere mye ut av å si "jeg har handlet der i årevis uten problemer"?

Det er ikke handlingen som er problemet, men holdningen til returavdelingen i visse tilfeller. At noen får defekte varer betyr ikke at webshopen suger, men hvis de ikke bryr seg om saken og bare avviser klager så er det utrolig dårlig.

Endret av Launch
Lenke til kommentar

Faktum er at komplett.no er jo norges (og nordens) største webshop når det gjelder datakomponenter. De som leverer flest pakker ut i døgnet og mest sannsynligvis også de som mottar mest returer i døgnet.

 

Ved innsending av komponenter, bruk helst orginal emballasje (jeg tar alltid vare på orgina pakkene, stort sett, putter dem i boden eller oppe på ett skap). Samt de antistatiske poser som følger med. Meget viktig at elektronikk ikke bare pakkes inn i bobleplast for å beskytte mot slagskader, men også antistatiske poser. Da bobleplast er ofte meget statisk materiale og kan holde stor spennings-nivåer. Såfremt det ikke er bobleplast av antistatisk materiale (det bruker vi på jobben på våre komponenter, antistatisk bobleplast).

 

Nå er ikke jeg fanboy av noen webshops, selv om jeg kun har handlet på 4 stk totalt. Komplett.no, Netshop.no, Microplex.no og Multicom.no Siden komplett.no har ofte vær prismessig konkurransedyktige og jeg har vært fornøyd med servicen dems så har jeg ikke sett behovet for å bytte webshop. Men skal innrømme at all skryt som Netshop har fått har gjort at jeg har testet ut dem også. :)

 

Min konklusjon er i allefall til trådstarter. Fikk du eller hørte du med dem om hvordan varene ble mottatt og hva som var galt i pakkingen? Manglet det antistatisk pose, eller er selve eskene de ble sendt i tynne og gikk lett i stykker etc.

 

Merk at ett firma kan ha mange som tar imot returer og mennesker er forskjellige, så man kan ha vært litt uheldig og hatt en litt "gretten" person som har tatt imot varene dine. Ring komplett retur/support avdeling og forhør deg med grunnen til hvorfor dette er avist etc. Husk å holde en saklig og hyggelig tone så går det ofte bedre.

 

[Edit] Jeg bruker heller noen kroner ekstra på varene ved å handle ett sted jeg er fornøyd enn å handle på steder jeg ikke har erfaring med. Jeg er av den typen som er en "trofast" kunde så lenge firmaet gjør en seriøs og grei jobb mot meg som kunde.

 

Det de fleste firmaer vet er følgende : Det er lettere å beholde en kunde enn å skape en kunde! (ref til linjene over denne setningen).

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med Kompletts returordning siden jeg begynte å bruke dem i 1998. Jeg har returnert en del ting også, men har passet på å ringe først og høre hva som skal gjøres, om de har returvare tilgjengelig, pakking, kvitteringer osv. Det har alltid gått bra.

 

Til de som sutrer og kviner på forumet; Ta det opp med kundestøtten på de respektive sjappene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...