Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kombat-kaare: mye bedre å løpe rundt og skrive spa og lø og volla og slikt da mener du? :p

 

Nordmenn er rare dyr, og det norske språk er ikke veldig variert. Jeg bruker ofte engelske ord av mangel på et godt, norsk beskrivende ord for det samme.

7780115[/snapback]

 

Det er forsåvidt ikke noe galt i å substituere med enkelte engelske ord, men det er da grenser.

 

For eksempel har vi luringene som bruker ordet "imba" i hytt og pine, uten engang å vite hva ordet betyr!

"Imba" er en fortkortelse for "imbalanced", altså noe som er ubalansert i forhold til noe annet.

Flere ting er, og har vært, ubalanserte i wow, gjerne da som gir dem ekstremt gode fordeler og styrker ovenfor andre ting som er relevante å sammenligne seg med.

Men når folk skriver "imba" til enhver ting de liker, uten at fortkortelsen passer i kontekst, så blir det feil.

For eksempel var den en i guildet som ville skryte av danseferdighetene sine, og la ut en video på nettet som han refererte til "imba dance moves".

Spørsmålet mitt er:

Hvordan kan dansetrinn være ubalanserte?

Ubalanserte opp mot hva?

Så ubalanserte at du snubler og detter?

 

Ellers har vo jo den gamle klassikeren "lol", den irriterer jeg meg spesielt over.

Ikke bare er "lol" en ufattelig dårlig forkortelse.

Når folk skriver "lol" i hytt og pine vet jeg med 99% sikkerhet at tullingen som skriver det ikke sitter der og ramler av stolen sin i latter, han sitter nok der like stiv i maska og bare trykker "lol" på tastaturet sitt.

Ellers har vi jo den enda mer tafatte tullingen, han som faktisk skriver "lol" når noe er morsomt.

Da kommer det gjerne en frase som "lolololololol" eller "looool".

Spørsmålet mitt til vedkommende blir da som oftest: "Laughing out out out out loud"?

Er folk virkelig for late til å skrive "hahaha" når noe er morsomt, istedenfor å drite seg ut med en fullstending bommert av en "looool"?

 

 

Sånn, det var dagens oppgulp, godt å få det ut av systemet. :)

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig aldri sett en feral-build og lurer på om dette er en noenlunde dugelig en? http://www.wowhead.com/?talent=MzZxGMsfrRezioEohz

 

Føler det er bedre å spørre de som har erfaring med klassen, enn å prøve i blinde...

7780841[/snapback]

 

Nurturing instincts har ikke så mye for seg, ei heller Survival of the fittest (med mindre du skal være MT). Da er heller Primal tenacity bedre, 15% sjanse for stun/fear-resist er konge i PvP.

 

Poengene i Imp. MotW kan heller brukes i Naturalist (10% boost til all skade.. eh, skader ikke). Imp. MotW tjener du ikke noe voldsomt på, det er et talent som passer bedre for resto-druider.

Lenke til kommentar
Imba er å ta hardt i. Eg skal vere einig at warriors t.d trenger ein buffs.

Etter mitt syn har vi endelig fått den oppmerksomhet og rettferdighet vi fortener. Kvifor skal ikkje ein fullt specca feral druid klare å tanke like godt som warrior, eller i mange tilfeller betre?

Uansett kan du ikkje sei noke klart om dette før lvl 70, og har spelt med begge klasser i lvl 70 ( i instance, quest, bg etc. Korleis ting er på vei til lvl 70 kan fort endrast.

7779245[/snapback]

 

Fordi dere er hybrider det er ikke meningen at dere skal kunne gjøre jobben bedre en classen som var ment får den det blir bare ubalansert til de grader.

 

Og en druide med rett gear får MYE MYE MYE mere armor / hp + at den gjør mye skade mens den har mye mye mye armor / hp.

 

I motsetning til en warrior som må gimpe armor / hp får og gjøre mye skade får dere mere armor / hp nesten :S

 

Var en druide som var 1-2lvl høyere en meg ikke noe spesielt uber gear men greit nok jeg hadde noe av det beste tank gear på min lvl og jeg hadde mindre armor når jeg gikk full tank en når han gikk full damage (bear)

burde ringe en liten bjelle da.

 

Og druider har det letere og få rage i motsetning til warrior som har blit nerfet.

 

Druider burde få en liten ikke stor men liten nerf

og warrior burde få en ganske stor buff..

Lenke til kommentar
Druider burde få en liten ikke stor men liten nerf

og warrior burde få en ganske stor buff..

7794843[/snapback]

 

Gå å legg deg. Hva annet har blizz gjort enn å nerfe druids ?

 

Og skal warriors få en stor buff? Hvorfor det ?

 

Du mener altså at druids burde generere rage sakte, mens warriors burde generere rage fort? I motsetning til det som er nåværende situasjon, etter hva du uttaler deg om.

 

Jeg har lest på et forum (husker ikke hvilket) at hvis en warrior ikke klarer å få nok rage så er han kun er dårlig tank. Det var en av MT'ene til en guild som har downa High King Maulgar som sa det.

Lenke til kommentar
Druider burde få en liten ikke stor men liten nerf

og warrior burde få en ganske stor buff..

7794843[/snapback]

 

Gå å legg deg. Hva annet har blizz gjort enn å nerfe druids ?

 

Og skal warriors få en stor buff? Hvorfor det ?

 

Du mener altså at druids burde generere rage sakte, mens warriors burde generere rage fort? I motsetning til det som er nåværende situasjon, etter hva du uttaler deg om.

 

Jeg har lest på et forum (husker ikke hvilket) at hvis en warrior ikke klarer å få nok rage så er han kun er dårlig tank. Det var en av MT'ene til en guild som har downa High King Maulgar som sa det.

7794906[/snapback]

 

fordi det er jo så lett og spame rage vis du har folk som tar får mye agro og du ikke genere fort nok?

og ja druider burde genere rage treger og warrior burde får den normalisert istede får og bruke 41 poeng i talent treet får og få en "normal" rage ....

Lenke til kommentar
OT: Må si meg enig i Kombat-Kaare's kritikk av "imba" og "lol". Sitter med de samme tankene hver gang jeg leser ordene.

 

OnT:

 

Jeg har egentlig aldri sett en feral-build og lurer på om dette er en noenlunde dugelig en? http://www.wowhead.com/?talent=MzZxGMsfrRezioEohz

 

Føler det er bedre å spørre de som har erfaring med klassen, enn å prøve i blinde...

7780841[/snapback]

 

Det spørs litt hva slags rolle du skal ha. Om du skal være overall dps PvE/PvP?

 

 

Ser ut som du har prøvd å sette opp et PvP build her.. siden du har "Nature's Grasp", "Nurturing Instinct", "(Furor)". Og "Natural Shapeshifter" over "Naturalist".

 

Kan ikke så veldig mye om hva som er bra i PvP, men hvis man har et feral PvE (tank) build så pleier det å fungere bra i PvP også, men selvfølgelig ikke like bra som et rent PvP build :dontgetit:

 

---

 

Det er ikke så mange guilds som lar druids få lov til å være feral i raids, så det kommer ann på guilden, men hvis du skal være feral så blir du oftest satt til OT tror jeg..? Kan jo være MT også, men de fleste vil helst ha warriors som MT's.

 

Ettersom du har laget et lvl.70 build regner jeg med at det ikke er til leveling.

 

Og da kommer ikke "Nature's Grasp", "Nurturing Instinct", "Natural Shapeshifter" til så mye nytte.

 

De fleste vil sette "Furor" over "Improved Mark of the Wild", men tingen er at det er sløsing av 5 talents hvis man raider :ermm:

 

Jeg mener at "Survival of the Fittest" er en bra investering av talents, selv om de ikke gir det noen superkrefter.

 

Tror neppe du får lov å være cat dps i så mange raid, så "Shredding Attacks" er litt unødvendig.

 

"Brutal Impact" får man ikke brukt mot alle elite mobs, eller bosser, så jeg synes ikke dette er en veldig god investering. Sett heller 3/3 i "Thick Hide".

 

Hvis jeg får lov av min guild å være tank når vi skal begynne å raide, tror jeg at jeg vil bruke dette buildet: Feral Build (0/50/11)

 

 

fordi det er jo så lett og spame rage vis du har folk som tar får mye agro og du ikke genere fort nok?

og ja druider burde genere rage treger og warrior burde får den normalisert istede får og bruke 41 poeng i talent treet får og få en "normal" rage ....

7780849[/snapback]

 

Du får jo en del andre ting enn bare "normal" rage når du har 41 talents i talent treet.. Nå veit ikke jeg mye om warriors og hva som er best for tanking, men du trenger vel ikke å specce arms ? Hvorfor ikke full prot ?

Endret av Sigurdn
Lenke til kommentar

Ein fullt feral specca druid er ikkje lenger so ekstremt hybrid. Då har du specca deg for enten å gjer dps, eller tanking. Du har ikkje dei ekstremt gode overlevelse magiane som Nature Swiftness til dømes.

 

Uansett so er det vel helst veldig få warriors i Outland som er specca full prot no og klarer seg so bra i instance som dei kunne ha gjort?

Lenke til kommentar
Ein fullt feral specca druid er ikkje lenger so ekstremt hybrid. Då har du specca deg for enten å gjer dps, eller tanking. Du har ikkje dei ekstremt gode overlevelse magiane som Nature Swiftness til dømes.

 

Uansett so er det vel helst veldig få warriors i Outland som er specca full prot no og klarer seg so bra i instance som dei kunne ha gjort?

7795843[/snapback]

 

Litttttt rart at warriors må spec 100% tank får og klare og tanke på linje med en hybride som kan tanke + dps :S eller synes du kanskje det er fair?

Lenke til kommentar
Ein fullt feral specca druid er ikkje lenger so ekstremt hybrid. Då har du specca deg for enten å gjer dps, eller tanking. Du har ikkje dei ekstremt gode overlevelse magiane som Nature Swiftness til dømes.

 

Uansett so er det vel helst veldig få warriors i Outland som er specca full prot no og klarer seg so bra i instance som dei kunne ha gjort?

7795843[/snapback]

 

Med imp LotP får vi jo 4% av full hp tilbake på hvert crit (/6 sec) type :D

 

Og hvis en feral druid slåss mot en ikke feral druid (som har Nature Swiftness), vil nok feral vinne ;)

 

Tok selv noen resto druids igår som brukte Nature Swiftness..men når jeg hitter 1000 dmg hele tiden så lever de ikke lenge..

Lenke til kommentar
Ein fullt feral specca druid er ikkje lenger so ekstremt hybrid. Då har du specca deg for enten å gjer dps, eller tanking. Du har ikkje dei ekstremt gode overlevelse magiane som Nature Swiftness til dømes.

 

Uansett so er det vel helst veldig få warriors i Outland som er specca full prot no og klarer seg so bra i instance som dei kunne ha gjort?

7795843[/snapback]

 

Litttttt rart at warriors må spec 100% tank får og klare og tanke på linje med en hybride som kan tanke + dps :S eller synes du kanskje det er fair?

7795976[/snapback]

 

Eg trudde no virkelig at ein 100% prot specca warrior gjer jobben betre ein hybrid druid. Dessuten er det ikkje mange warriors som liker å gå dps i instance? Eg har iallefall ingenting mot ein dps warrior. Dei burde no vel vere glad dei slepper å tanke når dei har ein feral druid som kan gjer jobben for dei.

 

Dersom det du seier er rett, eg veit ikkje eg, er berre lvl 62 enda so. Men du kan uansett kan vi ikkje vete so masse om dette før lvl 70? Klassane er vel ikkje akkurat heilt balanserte på vei opp mot 70. Eller?

Lenke til kommentar

DaXon skriker nerf med en gang han taper i PvP, og mye han sier bør tas med en klype salt.

 

En tank skal generere nok rage ved å få mobs til å slå på seg, så ragenormalization har ingenting å si der. Second Wind skal visstnok være vond når warrioren har mye hp, og det får de med BC.

 

Synes at warriors har blitt slått litt mye på av Blizzard, men det får da være måte på til klaging.

Lenke til kommentar
Imba er å ta hardt i. Eg skal vere einig at warriors t.d trenger ein buffs.

Etter mitt syn har vi endelig fått den oppmerksomhet og rettferdighet vi fortener. Kvifor skal ikkje ein fullt specca feral druid klare å tanke like godt som warrior, eller i mange tilfeller betre?

Uansett kan du ikkje sei noke klart om dette før lvl 70, og har spelt med begge klasser i lvl 70 ( i instance, quest, bg etc. Korleis ting er på vei til lvl 70 kan fort endrast.

7779245[/snapback]

 

Fordi dere er hybrider det er ikke meningen at dere skal kunne gjøre jobben bedre en classen som var ment får den det blir bare ubalansert til de grader.

 

Og en druide med rett gear får MYE MYE MYE mere armor / hp + at den gjør mye skade mens den har mye mye mye armor / hp.

 

I motsetning til en warrior som må gimpe armor / hp får og gjøre mye skade får dere mere armor / hp nesten :S

 

Var en druide som var 1-2lvl høyere en meg ikke noe spesielt uber gear men greit nok jeg hadde noe av det beste tank gear på min lvl og jeg hadde mindre armor når jeg gikk full tank en når han gikk full damage (bear)

burde ringe en liten bjelle da.

 

Og druider har det letere og få rage i motsetning til warrior som har blit nerfet.

 

Druider burde få en liten ikke stor men liten nerf

og warrior burde få en ganske stor buff..

7794843[/snapback]

 

enda en warrior som nettop har tapt en duel mot en druide og roper nerf.. druid har vert for svak i snart 2 år no. du har seffølgelig ALDRI spillt en druide så du vet ikke hva du snakker om..

 

hvorfor ikke ønske din egen klasse buffa istedenfor å nerfe noen? så jævla barnslig...

 

gå og skrik over frost mage isteden for og L2P.. hvor mange var det som skreik over at classen var OP på lvl 50 før TBC?

 

vent til lvl 70 før du åpner kjeften din igjen..

Lenke til kommentar
Litttttt rart at warriors må spec 100% tank får og klare og tanke på linje med en hybride som kan tanke + dps :S eller synes du kanskje det er fair?

7795976[/snapback]

Det der var litt for langt ute på jordet. Det forteller meg at du hverken kan spille warrior eller druid.

 

Ordene "block" og "parry" burde fortelle alt.

Lenke til kommentar
DaXon skriker nerf med en gang han taper i PvP, og mye han sier bør tas med en klype salt.

 

En tank skal generere nok rage ved å få mobs til å slå på seg, så ragenormalization har ingenting å si der. Second Wind skal visstnok være vond når warrioren har mye hp, og det får de med BC.

 

Synes at warriors har blitt slått litt mye på av Blizzard, men det får da være måte på til klaging.

7796834[/snapback]

 

lol er ikke fordi jeg taper i duel ^^ det har jeg ikke noe imot :p ikke med mitt sucky gear ^^ hehe

*med roguen*

med min warrior har jeg ikke så mye problem med druider på samme lvl vis de glemmer og heale eller jeg får noen lucky high critt ^^

 

men sier nerf siden de får litt mye 450% armor? Hp regen vis du critter osv

men vi får se hva som skjer=) blizz fucker det vel opp igjen på en måte ^^

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
Imba er å ta hardt i. Eg skal vere einig at warriors t.d trenger ein buffs.

Etter mitt syn har vi endelig fått den oppmerksomhet og rettferdighet vi fortener. Kvifor skal ikkje ein fullt specca feral druid klare å tanke like godt som warrior, eller i mange tilfeller betre?

Uansett kan du ikkje sei noke klart om dette før lvl 70, og har spelt med begge klasser i lvl 70 ( i instance, quest, bg etc. Korleis ting er på vei til lvl 70 kan fort endrast.

7779245[/snapback]

 

Fordi dere er hybrider det er ikke meningen at dere skal kunne gjøre jobben bedre en classen som var ment får den det blir bare ubalansert til de grader.

 

Og en druide med rett gear får MYE MYE MYE mere armor / hp + at den gjør mye skade mens den har mye mye mye armor / hp.

 

I motsetning til en warrior som må gimpe armor / hp får og gjøre mye skade får dere mere armor / hp nesten :S

 

Var en druide som var 1-2lvl høyere en meg ikke noe spesielt uber gear men greit nok jeg hadde noe av det beste tank gear på min lvl og jeg hadde mindre armor når jeg gikk full tank en når han gikk full damage (bear)

burde ringe en liten bjelle da.

 

Og druider har det letere og få rage i motsetning til warrior som har blit nerfet.

 

Druider burde få en liten ikke stor men liten nerf

og warrior burde få en ganske stor buff..

7794843[/snapback]

 

enda en warrior som nettop har tapt en duel mot en druide og roper nerf.. druid har vert for svak i snart 2 år no. du har seffølgelig ALDRI spillt en druide så du vet ikke hva du snakker om..

 

hvorfor ikke ønske din egen klasse buffa istedenfor å nerfe noen? så jævla barnslig...

 

gå og skrik over frost mage isteden for og L2P.. hvor mange var det som skreik over at classen var OP på lvl 50 før TBC?

 

vent til lvl 70 før du åpner kjeften din igjen..

7798451[/snapback]

 

Vis jeg skal skrive NERF siden jeg taper en duel er det bare idiotisk er ikke derfor.

sier de burde få en nerf på grunn av 450% armor osv. husk også at vis du spiller en druide rett er det svært vanskelig og tape 1vs1

lite liv travelform / root / heal "hot" "hot" / bear / charge

eller begge har lite liv (moonspam moonspam)

 

Og ja Frost mages burde også få en liten nerf men det er mere på tanke med at en mage med mye mana kan bare draine ragen min med Shield og det er litt mongo etter min mening burde få rage selv om vi slår på shield...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...