Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Ååå..sliter hardt med dps om dagen føler jeg. Spiller balance men jeg greier ikke få til mer enn 6k dps PÅ MAKS. Gjennomsnittlig ligger kanskje på 3-4k.

Har speccet for maks dps i talent tree og jeg er hit cappet.

Rotation er som følger:

Faerie Fire->Moonfire->Insect Swarm->Starsurge->Starfire/Wrath til proc

I tillegg bruker jeg Starsurge når den er klar som erstatning for Starfire.

Armory

(Er klar over at jeg ikke har riktig gear på chest blant annet. Måtte bare ta den så jeg kunne bli med i HC :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da gir du faen i å glyphe innervate, du trenger den selv

 

Ååå..sliter hardt med dps om dagen føler jeg. Spiller balance men jeg greier ikke få til mer enn 6k dps PÅ MAKS. Gjennomsnittlig ligger kanskje på 3-4k.

Har speccet for maks dps i talent tree og jeg er hit cappet.

Rotation er som følger:

Faerie Fire->Moonfire->Insect Swarm->Starsurge->Starfire/Wrath til proc

I tillegg bruker jeg Starsurge når den er klar som erstatning for Starfire.

Armory

(Er klar over at jeg ikke har riktig gear på chest blant annet. Måtte bare ta den så jeg kunne bli med i HC :p)

Faerie Fire skal du ikke bruke lenger.

 

Du skal bruke Starsurge hele tida, så lenge den ikke er på CD.

Med fullt restogear ligger jeg på rundt 8k DPS i snitt.

Lenke til kommentar

Ååå..sliter hardt med dps om dagen føler jeg. Spiller balance men jeg greier ikke få til mer enn 6k dps PÅ MAKS. Gjennomsnittlig ligger kanskje på 3-4k.

Har speccet for maks dps i talent tree og jeg er hit cappet.

Rotation er som følger:

Faerie Fire->Moonfire->Insect Swarm->Starsurge->Starfire/Wrath til proc

I tillegg bruker jeg Starsurge når den er klar som erstatning for Starfire.

Armory

(Er klar over at jeg ikke har riktig gear på chest blant annet. Måtte bare ta den så jeg kunne bli med i HC :p)

 

Moonkin nerf så det holder. Er det mulig... :( BUFF Blizzard

Lenke til kommentar

Ååå..sliter hardt med dps om dagen føler jeg. Spiller balance men jeg greier ikke få til mer enn 6k dps PÅ MAKS. Gjennomsnittlig ligger kanskje på 3-4k.

Har speccet for maks dps i talent tree og jeg er hit cappet.

Rotation er som følger:

Faerie Fire->Moonfire->Insect Swarm->Starsurge->Starfire/Wrath til proc

I tillegg bruker jeg Starsurge når den er klar som erstatning for Starfire.

Armory

(Er klar over at jeg ikke har riktig gear på chest blant annet. Måtte bare ta den så jeg kunne bli med i HC :p)

 

Ikke reforge til hit, reforge til spirit siden du har balance of power talentet.

Jeg kaster som regel ikke FF med mindre jeg er eneste druide i raidet (noe som aldri skjer) eller heroicen jeg er i er meleeheavy.

Vil også anbefale å specce Starfall og ta ut poeng fra Owlkin Frenzy :>

 

Moonkins ble kraftig buffa i patch 4.0.1 bla. med den nye versjonen av eclipse etc.

 

 

Og for å svare på Glyph of Innervate. Det betyr at hvis du kaster innervate på noen andre får du 50% av innervate i tillegg. Dette er ganske kjekt i raids da du kan kaste på andre healere og få en annen druide til å kaste på deg igjen, winwin :>

Dette såklart hvis dere er mer enn en druid ;)

Lenke til kommentar

Ok, da var druiden min i level 85. Jeg skiftet til feral får resto begynte å bli litt kjedelig. Så nå er jeg feral i MS og balance i OS. Men det er en ting jeg sliter med, DPS. Når jeg er i feral gjør jeg bare 5,5k dps på maks. Har dere noen forslag til en bra rotation i feral? JEg lurer og på hvor mye ska jeg ha av de enkelte tingene. Hvor mye stamina, agility, crit chance osv? Har dere en bra talent build for dps i feral? Ikke noe tank. Takker for hjelp som kommer!

Lenke til kommentar

http://www.wowhead.com/talent#0ZfbGfRzbdbfkMcz:Mzf

 

Hold Rake, Rip, Mangle og Savage Roar oppe så nærme 100% som du kommer. Bruk Shred som ComboPoint bygger og Ferocious Bite hvis du kan gjøre det uten å ofre rake/rip/savage roar uptime.

 

Er ikke 100% sikker på stat prio, men er vel noe slik som;

Agility >>>>> mastery > crit/haste

Synes å huske noe om at hit/exp cap ikke var så ekstremt viktig i Wotlk, men er vel noen andre enn meg som vet mer om cat dps stat prio her, så de får ta det.

Lenke til kommentar

Åpningssekvensen jeg bruker på bossfights er følgende:

 

Feral Charge

Pounce

Mangle

Tiger's Fury

Rake

 

Hvis 5 CP:

Rip

Ravage

Savage Roar

 

Hvis ikke 5 CP:

 

Ravage

(Shred)

Rip

Shred

Savage Roar

 

 

 

Savage Roar er ikke lengre like viktig som det var. Derfor klarer du deg de første 10 sekundene i en fight uten. Det er absolutt en fin buff å ha, men bleeds har prioritet over dette.

 

Og som nevnt over. Agility er superstat, Mastery kommer på topp over secondary-stats mens crit kommer på tredjeplass. Crit gir større sjanse for dobbel CP som sparer deg opp til 40 energy. Rimelig greit å ha på stell.

Lenke til kommentar

Siden vi er to aktive healere i guilden og bare en tank på 85 har jeg blitt "tvingt" til å farte som DPS for det meste i instancer, er litt gøy som boomkin fremdeles:)

Var innom Argaloth en tur og dytta ut en 11-12k DPS og ser meg fornøyd med det, ligger på 8-9.5k i instancer også.

Men, jeg vil vel egentlig heale. 103.4k mana selfbuffed nå, fun stuff! :D

Lenke til kommentar

Mastery er kun tingen hvis du skal heale tanks. Noe jeg synes at er det eneste druids duger til atm:( Var i 10man Argaloth og følte meg helt lost når jeg skulle heale raid, for jeg kan ikke

blankete med rejuv og å heale med nourish uten HoT på er jo som å putte en ananas i altfor liten kroppsåpning.

Det jeg endte opp med å gjøre var å holde lifebloom på ene tanken, bruke WG hele tida og nourishe mens den var på, for så å tvinne tommeltotter mens WG var på CD.

Benytta treeform til å legge lifeblooms på alt og alle og spamme gratis regrowth rundt omkring.

Lenke til kommentar

Ja skjønner.. vi har på en måte blitt en helt annen healer etter patchen:p

Føler at mastery gir oss altfor lite, så jeg reforger heller til spirit og crit.

Hva synest dere om at jeg nå velger crit istede for haste? Dette er noe jeg aldri ville ha gjort før patchen, men som nå virker som en bedre ide. Må teste.

Lenke til kommentar

Mastery er kun tingen hvis du skal heale tanks. Noe jeg synes at er det eneste druids duger til atm:( Var i 10man Argaloth og følte meg helt lost når jeg skulle heale raid, for jeg kan ikke

blankete med rejuv [...]

 

Vi har jo ganske bra raid healing. Tror det bare er priests som har bedre atm. Alle healers har jo forferdelig raid healing i forhold til cata, men så lenge man ikke stresser og bruker wg og effloresence effektivt skal det ikke være noe problem.

@Manlulu: Prøv å nå ett av breakpointsene med haste(915, 1220, 1423, 2004, 2440, 3659, 3746, 3964, 4879, 5489). Om du ikke greier å nå neste så er crit bedre. Ellers er mastery bra for 5/10 man og dårlig for 25 man.

Lenke til kommentar

Mastery er kun tingen hvis du skal heale tanks. Noe jeg synes at er det eneste druids duger til atm:( Var i 10man Argaloth og følte meg helt lost når jeg skulle heale raid, for jeg kan ikke

blankete med rejuv [...]

 

Vi har jo ganske bra raid healing. Tror det bare er priests som har bedre atm. Alle healers har jo forferdelig raid healing i forhold til cata, men så lenge man ikke stresser og bruker wg og effloresence effektivt skal det ikke være noe problem.

@Manlulu: Prøv å nå ett av breakpointsene med haste(915, 1220, 1423, 2004, 2440, 3659, 3746, 3964, 4879, 5489). Om du ikke greier å nå neste så er crit bedre. Ellers er mastery bra for 5/10 man og dårlig for 25 man.

 

Jeg er så og si alltid på tanks, siden vi mest har 2-3 healere, meg, paladin og shaman.

Har fått inntrykket av at paladins og druider har skiftet plass, sånn som vi kjører er paladinen vår mer effektiv på raid enn jeg er, rejuv er dyrt og WG har lang cd, og i tillegg tar nourish lang tid å kaste, samt at efflorescence fremdeles er for dårlig ift hvor mange talentpoeng man må bruke for å få den. Fri heal ja, men kunne ønsket den litt mer effektiv.

 

Jeg reforger vekk mastery til haste om mulig, syns det gir meg for lite.

Spirit er en overraskende dårlig regenstat, gleder meg til Maelstrom crystals blir billigere så jeg kan ha Power Torrent på våpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...