Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620


Anbefalte innlegg

Jeg har kun BenQ DW1620 brenner, problemet med denne er at når jeg skal spille UT 2004 så starter det ikke..

 

Får feilmelding om "Please insert the orginal disc instead of a backup"

 

Får også feilmelding om "unable to authenticate orginal disc within time limit"

 

Det funker en sjelden gang etter masse feilmeldinger og da tar tar ca 1-2 minutter for det starter.

 

 

Er dette en feil på min brenner eller er det noe galt med flere ?

 

Vil det hjelpe med firmwire oppgradering ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kun BenQ DW1620 brenner, problemet med denne er at når jeg skal spille UT 2004 så starter det ikke..

 

Får feilmelding om "Please insert the orginal disc instead of a backup"

 

Får også feilmelding om "unable to authenticate orginal disc within time limit"

 

Det funker en sjelden gang etter masse feilmeldinger og da tar tar ca 1-2 minutter for det starter.

 

 

Er dette en feil på min brenner eller er det noe galt med flere ?

 

Vil det hjelpe med firmwire oppgradering ?

Er spillet orginalt?

 

I så fall anbefaler jeg siste firmware, det var et problem med tidligere firmware og enkelte kopibeskyttede spill.

Lenke til kommentar
Jeg har kun BenQ DW1620 brenner, problemet med denne er at når jeg skal spille UT 2004 så starter det ikke..

 

Får feilmelding om "Please insert the orginal disc instead of a backup"

 

Får også feilmelding om "unable to authenticate orginal disc within time limit"

 

Det funker en sjelden gang etter masse feilmeldinger og da tar tar ca 1-2 minutter for det starter.

 

 

Er dette en feil på min brenner eller er det noe galt med flere ?

 

Vil det hjelpe med firmwire oppgradering ?

Ja det er orginalt på orginal plate. Oppgraderte istad rett etter den forrige posten og da funket det, skal teste mer nå..

 

Det hadde kanskje vært lurt og hatt i første post ?

 

At tidlige firmwire har problem med kopibeskyttede spill ?

 

Edit: nå starte spillet på hvert klikk :yes:

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar
Jeg har kun BenQ DW1620 brenner, problemet med denne er at når jeg skal spille UT 2004 så starter det ikke..

 

Får feilmelding om "Please insert the orginal disc instead of a backup"

 

Får også feilmelding om "unable to authenticate orginal disc within time limit"

 

Det funker en sjelden gang etter masse feilmeldinger og da tar tar ca 1-2 minutter for det starter.

 

 

Er dette en feil på min brenner eller er det noe galt med flere ?

 

Vil det hjelpe med firmwire oppgradering ?

Er spillet orginalt?

 

I så fall anbefaler jeg siste firmware, det var et problem med tidligere firmware og enkelte kopibeskyttede spill.

Jeg har fått samme melding da jeg fyrer igang originalt riddick:escape from butcher bay spill, men det har fungert etter noen forsøk.

Lenke til kommentar

Fryktar for det ja. Rart det ikkje er mulig å få tak i kun fronten til desse. Er jo ein litt spesiell front, så er vel ikkje akkurat noken av standard frontane tilgjengelig som passar så veldig bra. Må vel til å lakke den gamle Pioneer DVD-ROM'en mattsvart og, så får vel berre gjere det med brennaren og. Er vel ingen standardfrontar som passar så bra til ein slot in ROM heller akkurat. HMFR! :no:

Lenke til kommentar

Har prøvd mer nå, men får ikke noe til å virke som det skal.

 

Her er info jeg finner på Verbatim-platene. Forresten så har en kamerat akkurat den samme datamaskinen, og de samme Verbatim-platene. Alt ser greit ut med han. Jeg vil tro det er noe med softwar/windows, eller kanskje noe kluss med brenneren?

 

Verbatim DVD+R for recording

4.7GB 8x Certified 120 min

4310E1115+01346007

4310E1113+01348007

4310E1114+01347007

4310E1111+01344007

Dette er typiske koder på platene.

 

Har fjernet Pioner-dvd-leseren helt nå. (Koblet den ifra)

 

BenQ'en lager likkelyder av og til, f.eks ved innsetting av en plate. Av og til finner ikke brenneren noen plate i det heletatt. Er små klikkelyder vanlig?

---

Så har jeg fått tak i noen andre plate-merker, for å eliminere at Verbatim-platene er feilkilden min:

 

Nero CD-DVD Speed

Lager dataplate:

----------

TDK-R

Feil!

WRITE ERROR (030C00)

(Etter at den spant litt opp og nedigjen)

----------

SONY+R

Feil!

SESSION FIXATION ERROR WRITING LEAD-IN (037201)

(Etter at den spant opp, gikk raskt en liten stund, gikk ned i hastighet, og gikk sakte en liten stund.)

----------

VERBATIM+R

Fant ingen plate på første forsøk. Bare noen klikkelyder.

Fant platen etter at jeg løste den ut og inn igjen.

Feil!

SESSION FIXATION ERROR WRITING LEAD-IN (037201)

(Spant opp, ned, så feilmelding)

----------

Noen ganger når jeg prøver, spinner dvd-platen opp, ned, opp, ned osv.... Kommer ikke "igang".

Har hendt at når den har stått slik lenge... Og jeg klikker på "Stopp"/"Avslutt", så fortsetter brenneren å spinne opp/ned flere ganger..

Nekter å "ejecte".

Må slå av/på maskinen for å få ut dvd'platen.

-------

Tenkte jeg skulle prøve en siste gang for i kveld..

Den spant opp/ned noen ganger, så kom den endelig i gang. Brant en hel "datacd", kurven gikk slik:

 

Etter en litt treg start, låg den på 8x resten. Men mange ganger fikk den "drop" ned til 5x.

Til slutt ble den stående å spinne opp, ned, opp, ned osv... I mange minutt. Måtte restarte maskinen fysisk, da ingenting fikk brenneren til å roe seg... DVD'en er uleselig nå.

 

Også i Nero InfoTool, explorer osv, blir ikke alltid dvd-plater "oppdaget". Må av og til ta dem ut og innigjen..

Har fjernet kontrollere, drivere osv, og latt dem bli installert av seg selv ved restart av windows.(Xp)

Det står Sone 2 på DVD-Region.

Legger ved et bilde av enhetsbehandlingen.

 

Huff nå føler jeg at jeg ødelegger helt denne fine tråden. Bør jeg starte en ny tråd heller?

 

Kan godt slette dette om jeg heller bør lage egen tråd. Mvh Jan Ove

post-62-1107825692_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har da fiklet litt til med B7T9 firmwaren for å kunne brenne disse elendige Lumatron platene (AML) med bedre kvalitet, og jeg tror faktisk jeg har klart det! :thumbup:

Fikk identiske resultater med mine Verbatim 16x MC 004 plater, brent med 12x hastighet.

post-62-1107850895_thumb.png

Endret av joho83
Lenke til kommentar
pc'en kræsjer nå hver gang jeg skal brenne en plate. Dvs når jeg begynner å dekode en original disc, er det ram eller cpu som jobber hardst under denne oppgaven? Begynner å lure på om jeg kan ha feil på hardware, men en firmware oppdatering må nok absolutt prøves nå..

Det høres mer ut som et problem med PC'en og ikke med brenneren. Under dekoding vil CPU/Minne og systemet generelt stresses.

Lenke til kommentar
Har da fiklet litt til med B7T9 firmwaren for å kunne brenne disse elendige Lumatron platene (AML) med bedre kvalitet, og jeg tror faktisk jeg har klart det! :thumbup:

Fikk identiske resultater med mine Verbatim 16x MC 004 plater, brent med 12x hastighet.

Skulle vell bare mangle om du fikk det samme resultatet eller bedre med de Verbatim platene... De er jo tross alt av en MYE bedre kvalitet...(Er vel de beste 16x platene på det Norske markedet)

Disse Lumatron platene er jo noe av det dårligste på markedet... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...