Gå til innhold

Tråden for BenQ DW1620


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå levert min Benq DW1620pro til Elkjøp etter at den ikke ville lese info på platene jeg matet den med.

 

Jeg kjøpte den for 499,- i sin tid.

 

Jeg fikk tilbud om en BTC i bytte noe jeg raskt avslo, så kunne jeg få en Philips dvdr1628k mot at jeg betalte 100 i mellomlegg! Noe jeg fortsatt avslo. Jeg insisterte på å få en Benq i retur eller at de reparerte min gamle.

 

Evt kan jeg godta Philps sin brenner dersom det er Benq som har produsert denne?

Er det noen som vet?

 

Strengt så har jeg vel krav på at Elkjøp leverer en ny Benq brenner til meg? DW1640 eller lignende, jeg tar det forgitt at Benq ikke lenger leverer DW1620?

 

Det ble litt rotete dette her, er det noen som kan hjelpe?

 

Evt kan jeg jo få pengene igjen og bestille en DW1640 fra MPX (med porto så blir det omtrent samme prisen).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei, regner med at min 1620 har tatt kvelden. Da jeg skulle sette i en plate fikk jeg ikke ut skuffen. Til slutt måtte jeg fram med synål i det magiske hullet og da fikk jeg den opp. Hjalp svært lite da jeg ikke fikk lest platen. Har siden prøvd det meste, men resultatet er den at bios finner brenneren, viser den som benq1620, noe også windows gjør men den klarer ikke å løse ut skuffen. Ikke engang rett etter at jeg starter opp maskinen mens den booter. Til slutt koblet jeg fra ide kabelen og lot den bare ha strømkabelen og heller ikke da klarer den å løse ut skuffen...... Synd, for jeg kjøpte den i jan 2005 så den er ikke mere enn 1 år og jeg har vært borte de siste 3 mnd uten å ha brukt pc'en og den fungerte fint når jeg dro. Har riktig nok brent mye på den, kanskje opp mot 1000 plater men litt tidlig å ta kvelden synes jeg..... Ja ja, de er ikke dyre så det blir vel en nyere modell nå da, men R.I.P med mindre noen har noe genialt :) prøvd firmware oppgradering og det gikk fint men fungerte ikke noe mere av denn grunn.

 

X.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fant ikke kvitering men da jeg kjøpte på nettet så lagres all historikk der, og gikk derfor bare inn på "retur" og sendte den av gårde. Viser seg at det var 2 års garanti på den, så nå har jeg fått en 1650 :) håper den holder mer enn 1 år. Noe store forandringer mellom 1620 og 1650? og vet noen om 1650 kan ved firmware uofisiell sådan oppgraderes til 1655? Litt rart, men jeg ser at på min brenner så står begge modellene nevnt så det får meg til å tenke at det kanskje er samme modell men med ulike firmware typer (ikke versjoner) og at man ved uofisiell firmware kan få 1650 til å støtte lightscribe. Ikke noe nytt at det lages ulike modeller som egentlig er samme brenner av produsentene for å tjene litt ekstra på en funksjon som fjernes ved hjelp av firmware.

 

X.

 

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...