Gå til innhold

Paladin`s - er de overpowered ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs veldig hvordan du ser på det. I PvP er en paladin klart "overpowered" i forhold til en warrior. De har like mye armor, like mye liv, skader like mye (kanskje mer), og kan i tillegg heale seg selv og gjøre seg midlertidig usårbare. Når det kommer til PvE er de fortsatt nyttige, men der er de ganske gode til flere ting, og ikke overlegent best i noe.

Skrevet
Nå skal jeg spille på PvE server da. Er det noen klare forskjeller på Human vs. Dwarf Paladin ?

Det er enkelte forskjeller. De viktigste for en paladin er nok at en human er litt bedre med våpen, mens en dverg har noe mer liv. Det er likevel ikke forskjeller som er så store at det bør styre valget ditt om du i utgangspunktet har mest lyst til å spille den ene klassen.

Skrevet

Folk mener paladin er overpowered fordi den tilsynelatende er en bedre melee-unit enn warrior. Det som taler for paladin, er som Aasgard sa:

- healing

- blessings

- limited immunity

Nå har jeg kommet meg til level 41 med min dwarf paladin, og jeg kan trygt si jeg begynner å bli grundig lei av klassen. I combat har paladin veldig få muligheter. Paladin har Hammer of Justice, som stunner i 2sek på rank1, 4 på rank2, 5 på rank3. Det er så og si det eneste. I tillegg har klassen en blessing som opphever movement impairing effects. Når det gjelder vanlige slag, er det få muligheter. Man har diverse seals, men seal of the crusader er så og si det eneste som brukes. Seal of Command brukes en del i Duels, grunnet muligheten til ekstra holy damage.

Warrior på sin side har rage, og en god del muligheter, bl.a. battle stance, stun, muligheten til å hemme movementen til motstanderen, the list goes on.

Noe urettferdig er det at paladins får et fett våpen med 25.9 dps på level 20 (quest reward). Våpenet kan jo brukes til godt over level 30. I tillegg får de mount gratis på level 40. Snakk med en kar to ganger, og vips. 90g spart.

Paladins er lette å sette seg inn i, og det er lett å gå solo. Dessverre blir man fort lei. Jeg orker ikke å kjøre paladin i retail, det blir for kjedelig.

Skrevet

jepp de to quest rewardene = unbalanced bare der...

samtidig slutter hunter questene ved 10th level :/

Blizzard må virkelig skjerpe seg på det området...

Skrevet (endret)

Okei, da trur jeg faktisk ikke jeg gidder Paladin, er fortiden Hunter. Noen andre forslag til morsom klasse ?

Edit: Glem det, finner på noe...

Endret av Dandar
Skrevet (endret)
Rogue! Drit fett med Dual Wield og SYK dmg output :thumbup:

Stealth osv er heller ikke å forakte :p

Det var liksom planen, falt pladask for daggers ! (Det er ikke grunnen da)

...men er usikker.

Endret av Dandar
Skrevet
I tillegg får de mount gratis på level 40. Snakk med en kar to ganger, og vips. 90g spart.

epp de to quest rewardene = unbalanced bare der...

Husk at spillet er under stadig utvikling, og er LANGT fra ferdig. De kunne vel valgt og holdt det igjen enda flere måneder, så vi får bare se på det som en bonus at det har kommet ut/er på vei ut.

Forøvrig så mener ikke folk som har spilt spillet masse at paladin er overpowered, han er kanskje litt mektig på lvl 20-40 grunnet våpenet han får osv. Men senere sies det at han ikke er stort å skryte av.

Og i PvP så er vel eneste måten å drepe en paladin på å holde seg på avstand. Kommer du innen melee rekevidde, eller prøver deg på en direkte melee kamp, så får du fort problemer.

Skrevet

så snart de balanserer warrior til å bli nognlunde går jeg for det. for tiden er jeg warlock som jeg trives veldig godt med, helt utmerket solo-unit. pvp er de genial så lenge motstanderen ikke kan resiste fear. fear skyt fear skyt fear skyt motstander død :p .

Skrevet
I tillegg får de mount gratis på level 40. Snakk med en kar to ganger, og vips. 90g spart.

epp de to quest rewardene = unbalanced bare der...

Husk at spillet er under stadig utvikling, og er LANGT fra ferdig. De kunne vel valgt og holdt det igjen enda flere måneder, så vi får bare se på det som en bonus at det har kommet ut/er på vei ut.

med tanke på at det har vært ute i retail siden før jul i USA...jo

Skrevet

Det er ikke ikke ferdig fordi om det er ute vett. så langt ifra også. Det vil vel komme oppdateringer kontinuerlig de neste årene vil jeg tro. Først når blizzard legger ned content teamet sitt er spillet ferdig.

MMORPG's er aldri ferdige ved release, men WoW er vel det som er i best stand ved release av de jeg har sett iallefall. (du skulle sett forskjellen på SWG ved release og nå du, den er enorm)

Skrevet
Paladins er fæle udyr.

Hater dem. Kan ikke vinne mot dem i duel :/

Nå er jo jeg hunter da men fortsatt.

Du burde jo vinne mot en paladin som hunter da.

Hvilken level er du?

Skrevet
Paladins er fæle udyr.

Hater dem. Kan ikke vinne mot dem i duel :/

Nå er jo jeg hunter da men fortsatt.

Du burde jo vinne mot en paladin som hunter da.

Hvilken level er du?

Burde? det er ikke bare bare og slå en paladin som hunter. Ditt beste våpen er vel den pila som trekker mana (viper sting, eller hva den heter). For uten mana duger Paladin ikke.

Men igjen, så kan en paladin som vet hva han gjør, bare cleanse diverse stings. Så hemmeligheten ligger i å holde seg på avstand for hunter, men det er som sagt ikke bare bare. (Wing Clip og Concussive Shot funker vel litt)

Skrevet

Jeg lurer på dette med Quest rewards ved level 10, 20 , 30 osv..hvordan i allverden funker dette? Må man undergå en spesiell quest for å få LOV til å level over 19, 29, 39 osv? For hvis man bare springer ute i skogen og slakter mobs i det uendelige, vil man jo også levelle opp automatisk, sikkert langt over level 20.

Hvor henter man isåfall disse spesifikke levelquestene? Popper det bare opp en NPC som gir dem til deg? Har ikke spilt det enda, men dette er det jeg lurer mest på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...