Gå til innhold

Nytt Tool album


Lemkin

Anbefalte innlegg

Jau.. det er det albumet der APC har covret sanger untatt 2 låter som ''Passive'' og ''Gimmie Gimmie Gimmie'', men på en måte så gjør de sangene på sin egen stil. Platen er egentlig ikke noe virkelig å juble for, litt kjedelig spør du meg. Den er laaangt ifra Mer de Noms og Thirteenth Step. Hvis du er stor fan av APC så tror jeg ikke du blir skuffet over denne platen men ikke så bra som de to første.
Ehm, Gimmie Gimmie Gimmie er en låt av Black Flag. De laget Passive og "Counting Bodies Like Sheep to the Rhythm of the War Drums" (som er en videreutførelse av The Pet fra Thirteenth Step.

 

Jeg husker ikke hvem det var i denne tråden som sa det, tror han het Hodeskade, eller noe, men Maynard James Keenan er en forbannet god vokalist. Den som sier noe annet enn det, må ha noe imot Tool eller Tool-fans personlig.

 

10,000 days er et meget bra album. Alle musikerne har gått minst ett nivå opp fra Lateralus. Sounden har blitt endret radikalt, ja, til et mer standard rock/progrock-lydbilde og på det første sporet, Vicarious, er Danny Carey bedre enn noensinne. Det er vel ikke nødvendig å nevne Adam Jones' rolle på denne platen, Maynard gjør sitt livs beste verk, i mine øyne, og Justin Chancellor har tatt ti steg opp fra Lateralus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10,000 days er et meget bra album. Alle musikerne har gått minst ett nivå opp fra Lateralus. Sounden har blitt endret radikalt, ja, til et mer standard rock/progrock-lydbilde og på det første sporet, Vicarious, er Danny Carey bedre enn noensinne. Det er vel ikke nødvendig å nevne Adam Jones' rolle på denne platen, Maynard gjør sitt livs beste verk, i mine øyne, og Justin Chancellor har tatt ti steg opp fra Lateralus.

 

Amen! Vil bare understreke at 10,000 days er et fantastisk album, uten tvil deres

beste til nå. Alle gjør en sinnsyk jobb, og har som drange sier utviklet seg veldig.

Maynard har vel aldri vært bedre... det gjelder forsåvidt alle...

Lenke til kommentar
Å påstå at 10,000 Days er Tools beste utgivelse faller på sin egen urimelighet.

6061063[/snapback]

Hvorfor? Musikksmak er forsjellig fra person til person. Folk må få mene hva de vil?

6061080[/snapback]

Ja, det er jo nettopp det jeg sier. Jeg påstår kun at musikksmaken deres er under enhver kritikk.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er så merkelig at vi ikke har sett den nye musikkvideoen. Vi har heller ikke fått noe informasjon om den. Kanskje fordi de ikke har lagd en musikkvideo til Vicarious?  06.06.06 teorien står sterkt hos meg...et eller annet skal de gi ut den 6 juni i hvert fall. Nytt album med tilhørende musikkvideo høres ikke så galt ut.

6060460[/snapback]

Hehe, enda ein teori, kva går 06.06.06 ut på? At videoen kjem på den dagen er mogleg, men nytt album? Tvilsomt..

6060654[/snapback]

 

På Adams myspace var det merket av 3 datoer som var viktige: 17/4, 2/5 og 6/6. Det er veldig tvilsomt at denne datoen er den store dagen for videoslipp. Dessuten er det altfor sent. Adam Jones er nødt til å være ferdig med videoen, siden han blir opptatt med konserter de neste par mnd. Derfor synes jeg det er rart at de ikke har sluppet videoen HVIS det hadde vært en musikkvideo til Vicarious eller andre spor fra 10,000 days. Om de skulle slippe et nytt album den 6/6 med en tilhørende video fra nettopp dette albumet, så ville brikkene falle på plass.

Endret av Maynard
Lenke til kommentar
Å påstå at 10,000 Days er Tools beste utgivelse faller på sin egen urimelighet.

 

Seriøst, dere skremmer meg.

6061063[/snapback]

 

Jeg har også store problemer å forstå at folk mener 10,000 days slår Ænima.

6063026[/snapback]

 

Jeg kan godt forstå at folk mener det, og det er teit å lage no regler for hvilke album folk skal like. Jeg er dog enig i at Ænima kanskje er det beste albumet, selv om jeg synes alle sammen er geniale. Virker som 10,000days er det som slår an minst hos fansen, men mest for de som ikke har hørt så mye Tool. Jeg er storfan, og liker det jeg hører.

Lenke til kommentar
de spiller blant annet john lennons klassiker Imagine. APCs versjon er veldig kul, imo.

6038795[/snapback]

Den versjonen var det som fikk meg til å innse at eMOTIVe (for å være korrekt) faktisk er et skikkelig kult, om noe spesielt, album.

Egentlig synes jeg Imagine er en rimelig kjip sang, men APC klarte heldigvis å vise hvordan den egentlig skal være, nemlig veldig bra.

 

Men det tar tid å komme inn på, og som nevnt tidligere bør man kanskje være APC-fan fra før.

"Mer de noms" går forresten "The Thirtheenth step" en høy gang, jeg ble ganske skuffet når det kom ut. Hadde gledet meg som en unge etter mye kos med Mer de Noms.

Jeg hører gjennom Mer de Noms og eMOTIVe 20 ganger på hver gang jeg hører på The Thirteenth step.

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig det bare er første halvdel på Mer de Noms som er super bra, siste delen er grei. Mens 13'th Step klarer å holde det spennende hele plata igjennom.

6064173[/snapback]

 

Mye mer progga og spennende enn "ballader" imo.

Lenke til kommentar
Og du har kun god smak. Er det slik å forstå?

6061275[/snapback]

På ingen måte, han har berre ikkje samme smak som andre. Eg synest hans uttalelse om at Vicarious og Jambi er dei einaste gode låtene på skiva fell på sin eigen urimelighet, fordi min smak er sterkt uenig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...