Gå til innhold

skuffet av Komplett :(


Anbefalte innlegg

jeg er stort sett fornøyd med å handle på Komplett, men føler meg litt snytt i dag. samboeren min jobber i en barnehage og jeg skulle sette sammen en pc - litt trådløst nettverk for dem. jeg tenkte (før) at det var greit å handle på Komplett, og registrerte en konto på barnehagen og handlet det jeg skulle ha på den. det viser seg at det jeg brude bestilt var en trådløs router, men kjøpt et trådløs aksesspunkt.

 

jeg prøvte å bruke angrefristen, men det gikk ikke - fordi kontoen var registrert på et firma.... de har sikkert ryggen dekket av diverse lovverk, men dette står ikke under salgsbetingelsene som kommer frem for kontotype "Firmakjøp". Selvfølgelig kan en si at det er min feil og at jeg brude har lest de 47 sidene under Infosenter.

 

så nå sitter jeg her og føler meg som en kjernekar som skulle hjelpe barnehagen, men ender opp med utstyr som de ikke har bruk for.

 

konklusjon : ikke registrer noe som firmakjøp (hva er vitsen i det hele tatt). det er nok siste gang jeg handler hos Komplett når de er så lite smidige (det finnes nok av nettbutikker hvor jeg ikke har opplevt dårlig service)

 

/me *litt irritert*

 

ps: og ergerlig at de ikke opplyser at det ikke er mulig å betale med gyldig betalingsmiddel (penger/kroner) når posten leverer på døren (siden vi betalte ekstra for dette).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, vi kan godt se på saken igjen. Send oss en PM med kundenr. så skal vi hva vi kan få til.

 

NB1: Utfallet av saken er naturligvis avhengig av tilstanden på varen. Har barna lekt med den i sandkassen blir retur vanskelig ;)

 

NB2: I utgangspunktet har vi tatt en riktig avgjørelse, men vi kan jo ikke være bekjente av å la barnehager få enda mindre å rutte med...

 

NB3: Ja, vi ser på saker som tas opp i forumet. Naturligvis skulle disse vært løst på en fantastisk måte i utgangspunktet, men nå er det en gang slik at dette forumet er et fint sted å få informasjon...

 

Så får vi håpe at du ikke lenger blir skuffet av Komplett :-)

Lenke til kommentar
det var det jeg tenkte at responsen ville blie. men jeg har sjekket ut andre webshopper - der kan en ikke bare lage en firmakonto uten videre (en blir beskyttet for slike feil som jeg gjorde)

dumt av deg å klandre komplett for en feil du gjorde, når du velger firmakjøp og det er faktisk ganske klart hva du velger så er det din feil

komplett har ryggen klar her og de har gjort alt riktig, du gjorde noe dumt og må stå for det du gjorde og ikke skylde på komplett

Lenke til kommentar

Det er en lett feil å gjøre, samtidig som komplett uansett har retten på sin side - et firma bør være såpass profesjonelle at de undersøker slike ting i forkant av et kjøp. Men, siden det tross alt ikke er en firmarepresentant som har kjøpt varen i dette tilfellet, er jeg sikker på at komplett vil hjelpe til så godt de kan.. :)

Lenke til kommentar

Synes dette var storstilt av Komplett. All applaus til en så raus forhandler!

(skrev først rå saus forhandler, godt jeg rettet det fort *kremt*)

 

Handler du som bedriftskunde har du ikke angrett, man bør lese det som står på siden når du registrerer deg som bedriftskunde.

 

Men det ble en lykkelig slutt, og noen eller fler har lært noe nytt :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
swanky skrev: 06/01/2005 : 17:19 

Hurra... Enda en kunde driter seg ut, synes han får for dårlig "service" og poster på hw.no, slik at Komplett kan score enda et billig "servicepoeng". Er det noen som ser en trend her?

Ha-ha, trodde jeg var paranoid, men dette overgår det meste :p

 

For ordens skyld: Nei, det er ikke vi som legger inn poster med kritikk av Komplett. Skulle vi lagt inn noen poster under falsk navn, hadde vi faktisk vært positive :thumbup:

Lenke til kommentar

Ha-ha, trodde jeg var paranoid, men dette overgår det meste :p

 

For ordens skyld: Nei, det er ikke vi som legger inn poster med kritikk av Komplett. Skulle vi lagt inn noen poster under falsk navn, hadde vi faktisk vært positive :thumbup:

Jeg bare registrerer at dere strekker dere det ekstra lille stykket med en gang en sak blir luftet her på hw.no

 

Selvsagt er det ingen som mistenker at dere legger inn trådene selv, men dette var tydeligvis en sak som ikke lot seg løse så lenge den foregikk mellom dere og kunden. Men nå gikk det tydeligvis an å se på den en gang til...?

 

Dere gjør en kjempejobb, ingen tvil om det. Og så er det jo fint at dere kan løse det "live" mens alle ser på.

Lenke til kommentar
Enig med komplett der, det blir litt for utsøkt at de selv skal drive med egenreklame på denne måten, da er det jo bedre å slenge inn en masse positive erfaringer om seg selv da ;) .

 

Fint at det ser ut som at ting ordner seg.

Njoa, så sant, så sant.. Men vi kjenner jo alle til "hei, jeg er fyren med 2 innlegg som lager masse positive erfaring er om en nettbutikk!!"

 

Så det der er egentlig en genial måte å drive egenreklame på.

"Hmm, ingen andre nettbutikker ville ordne opp i det slik, og heller ikke svart så fort på forumet!Fy flate så bra"..

 

Selv ble jeg skikkelig positivt overraska første gang jeg så Komplett.no på forumet.

Ikke at jeg skal kritisere eller mistenke komplett for noe, men når vi allerede var igang, så ;)

 

 

Edit: og det har jo blitt en trend at man poster her på forumet MED EN GANG man har et ørlite problem med en butikk ;)

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
' date='06/01/2005 : 17:53']

Så det der er egentlig en genial måte å drive egenreklame på.

"Hmm, ingen andre nettbutikker ville ordne opp i det slik, og heller ikke svart så fort på forumet!Fy flate så bra"..

 

Ja, det er vel kanskje det jeg egentlig mener. Nå må jeg si at jeg selv har brukt Komplett nesten utelukkende de siste årene. Mest fordi de egentlig er en steikje' bra butikk.

 

Men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at det er en billig form med reklame, denne live supporten som de driver med her.

 

Og når det ellers skal være så fryktelig strengt med reklame på forum.hw.no.....?

Lenke til kommentar
swanky skrev 06/01/2005 : 17:49

Jeg bare registrerer at dere strekker dere det ekstra lille stykket med en gang en sak blir luftet her på hw.no

En interessant problemsstilling, som vi gjerne tar en diskusjon på.

 

Hvis vi forutsetter at vi forsøker å løse ting best mulig i utgangspunktet, så har vi to muligheter dersom en sak tas opp i forumet:

 

1. Stå på vårt og ikke gjøre noe mer. Det skjer nok i de fleste tilfellene hvis ikke det kommer nye opplysninger og vi mener at vi har tatt en korrekt (og ikke urimelig) avgjørelse.

 

2. Se på saken en gang til. Dette kan skje dersom det kommer frem nye opplysninger, vi innser at "alle" andre ser annerledes på saken (da er det nok vi som tar feil), at vi er snille/i godt humør eller simpelten vi vurderer saken annerledes når vi ser på den igjen.

 

Drømmen hadde selvfølgelig vært et 100% korrekt system som tok alle avgjørelser automatisk og helt riktig, men så lenge de fleste ting gjelder mennesker og personlige oppfatninger, synes vi det er riktigere at vi ser på en ting på nytt en gang for mye enn at vi skal tro at vi alltid har rett (det har vi nemlig ikke).

 

OK ?

 

PS. Les også de tre NB'ene vi skrev i den opprinnelige posten hvor vi forsøker å ta høyde for dette...

 

PPS. Det er naturligvis ikke slik at bare fordi man legger ut noe på hw, så gjør vi om på avgjørelsene. Det hender både at vi står på det vi sier og at vi revurderer ting når kunder ber om det pr. mail/telefon/brev/telegram ;)

Lenke til kommentar
swanky skrev: 06/01/2005 : 18:00 

Ja, det er vel kanskje det jeg egentlig mener. Nå må jeg si at jeg selv har brukt Komplett nesten utelukkende de siste årene. Mest fordi de egentlig er en steikje' bra butikk.

 

Men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at det er en billig form med reklame, denne live supporten som de driver med her. 

 

[ReXoR] skrev 06/01/2005 : 17:53

Så det der er egentlig en genial måte å drive egenreklame på.

"Hmm, ingen andre nettbutikker ville ordne opp i det slik, og heller ikke svart så fort på forumet!Fy flate så bra"..

 

Selv ble jeg skikkelig positivt overraska første gang jeg så Komplett.no på forumet.

Ikke at jeg skal kritisere eller mistenke komplett for noe, men når vi allerede var igang, så

Folkens! Det er ikke oss :p Gi oss den krediten at vi er så pass slue og sleipe at vi helt sikkert hadde skrytt av oss selv hvis vi hadde muligheten til å gjøre det anonymt :!:

 

Skal dere ha bevis er det også mulig; send en PM til de som legger inn kritiske innlegg så tipper jeg at de svarer (forresten; det kan jo være meg selv som svarer :p ) Svarte; nå ble jeg paranoid selv!

Lenke til kommentar
Jeg bare registrerer at dere strekker dere det ekstra lille stykket med en gang en sak blir luftet her på hw.no

Her var det helt klart en kunde som gjorde bommerten. Komplett strekker seg noe lengre enn hva de trenger... kanskje fordi det er luftet her - naturlig nok.

 

Når det er gjort feil fra deres side, så er det også litt lettere å se det fra kundens side når slike som TV2, HW.no og andre belyser det. De fleste firma er såpass oppadgående at de skjønner at all negativ omtale er skadelig uansett om det er berettiget eller ei når det kommer ut til 'massen'.

 

Syns det er positivt av Komplett å vise at de bryr seg ved å gi tilbakemeldinger her. Det er noen som nevner 'gratis reklame' og det kan være så, men det er ikke uten 'fare' de har identifisert seg her heller.

 

Jeg vil si de er forut for sin tid - de VET at det er en stor kundemasse innom HW.no og at negativ kritikk her ikke er godt for butikken og at andre kunder bør ha rett til å se begge sidene av sakene, samt de kan rette opp hvis det er gjort feil. (å som her... utover dette i enkelte saker) Det er vel heller de andre butikkene som ikke har fått med seg hvor viktig det er å følge utviklingen mener nå jeg.

Lenke til kommentar

en ting : klart jeg har gjordt en bommert.

 

jeg burde ikke ha skrevet at det er nok av andre butikker hvor jeg ikke har opplevt dårlig service (impliserer at komplett gir dårlig service - det var ikke meningen, men at de var lite smidige).

 

jeg representerer ikke komplett (se andre innleg jeg har skrevet - har sikkert vært både positiv og negativ til komplett før)

 

jeg la denne posten inn etter å ha snakket med retur avdelingen hos kompett pr. telefon, som er rimelig før en poster på forumet.

 

jeg sender PM til komplett

 

som en liten god latter er ordet I_D_I_O_T byttet ut med kjernekar i det opprinnelige innlegget :)

Endret av bjorngb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...