Gå til innhold

skuffet av Komplett :(


Anbefalte innlegg

Fint at netbutikker kan ta opp sakene og se på dem en gang til. :)

 

Men, som nevt så har ikke firmakjøp noen angre-rett å vise til, men tenkisk sett så kan ikke jeg se det på noe problem at ett firma kan ha kjøpt feil produkt å ønsker å returnere dette og da skaffe rett erstatning. Sett at produktet som ble feilkjøp er teknisk sett 100% ubrukt. Kan være at man har åpnet esken forsiktig og sett att "Å dægern, dette vakke det vi skulle ha". Så kontakter de retur avdelingen, spør om de kan sende dette tilbake og så bestille riktig vare. Og at kunden betaler all frakt da, de betaler jo frakt til seg, så betaler de retur frakt.

 

Komplett.no eller andre nettbutikker trenger da ikke å bruke mye krefter for å se om varen kan selges som ny eller ei. Ergo dette forutsetter at produktet og esken er så god som ny. Litt fleksible bør man kunne være, noe som komplett.no har vist at de er med tanke på denne saken (de får ny info og ønsker å se på saken en gang til).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig Zimon.

 

Skjønner godt at trådstarter ble litt oppgitt. Min bedrift handler masse hos Komplett, og hvis jeg hadde bestillt feil vare og ikke fikk returnert/byttet den da hadde det vært elendig service. Så det var godt dette løste seg

 

Selv om man er en bedriftskunde, så er man fortsatt en kunde som fortjener service. Og selv om man ikke nødvendigvis har loven på sin side så synes jeg bare det er rett og rimelig at man er litt rund i kantene.

 

Eksempelvis så har jeg hatt kunder innom som har returnert varer de har kjøpt for over ett år siden, men som har ligget ubrukt. Og så lenge varen er like hel så er det ikke noe problem å ta den imot selv om jeg kunne sagt nei.

 

Kjøpsloven o.l. er der for å beskytte forbrukeren, det er ikke dermed sagt at den er en fasit på service. God service er den servicen man yter som man egentlig ikke må, men gjør for å være hyggelig.

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...