Gå til innhold

Hvilken skjerm skal hardware teste neste gang?


enden

Anbefalte innlegg

Dere, mine trofaste lesere, skal nå få lov til å velge selv hvilken skjerm som skal få bli nestemann på testbenken her.

Det er jo tross alt dere som leser testene, så hvorfor kan ikke dere få komme med ønsker ;)

 

Sleng ut nominasjoner de neste par dagene, så sette jeg opp en poll på det om nødvendig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, hva med å teste den billigste 17" dere finner, dersom den ikke er testet allerede?

Både Elkjøp og Prix har vel 17" til 2000 kr? Jeg kunne ha tenkt meg en sånn selv, til HTPC-en. Hadde kanskje vært noe med en minitest av noe sånt.

Ja, kom med en sånn test av billig skjermene :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenkt meg en test av en stor og relativt dyr CRT og kanskje sammenliknet med tilsvarende priset LCD.

Med tanke på at Jørgen knekker sammen i vindstyrker som er sterkere en frisk bris + at han bor i 5 etg uten heis, så tror ikke jeg han orker å bære en 20" (eller større) CRT skjerm opp trappene. Herregud. Mannen bestilte jo maskinen sin i deler slik at han kunne bære opp en og en del.

 

 

Men jeg skjønner hva du mener. Kanskje vi kan få Kristian (skjermkorttestern) til å teste opp mot sin Eizo. Med tanke på at han har 10 år på ræva som bildetekniker på neby hifi tipper jeg han er i stand til å fullføre oppgaven.

Lenke til kommentar

Støtter ønsket om Apple 23", gjerne side ved side med Sony 23" og Nec og LaCie 20".

 

En annen interessant sammenligning: LaCie photon20visionII mot LaCie 321 21" LCD. Sistnevnte skal være superskjermen for grafikere, hadde vært gøy å se om det er et nytt sprang i billedkvalitet eller om forskjellene begynner å bli marginale.

 

High end CRT mot LCD hadde vært greit også. For eksempel nevnte LaCie 321 LCD mot LaCie electron22blueIV CRT. Det er fortsatt mange som uttaler seg skråsikkert om det emnet.

 

Hadde vært morsomt med en blindtest: Sett opp en rekke skjermer, dekk til rammen så man bare ser selve panelet, og la et panel av testere velger den beste...

 

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Enkelttest, hmm. BenQ FP937+, er den testet? For å se om de "8" millisekundene er noe tess.

jeg henger meg på denne.

Siden FR937 er testet kunne det vært interessant å vite om + er bedre på alle områder.

 

Eventuelt en sammenlikningstest av de 19" lcd skjermene med 8ms responstid som finnes på markedet.

12ms vs 8ms?

Lenke til kommentar
Støtter ønsket om Apple 23", gjerne side ved side med Sony 23" og Nec og LaCie 20".

 

En annen interessant sammenligning: LaCie photon20visionII mot LaCie 321 21" LCD. Sistnevnte skal være superskjermen for grafikere, hadde vært gøy å se om det er et nytt sprang i billedkvalitet eller om forskjellene begynner å bli marginale.

 

High end CRT mot LCD hadde vært greit også. For eksempel nevnte LaCie 321 LCD mot LaCie electron22blueIV CRT. Det er fortsatt mange som uttaler seg skråsikkert om det emnet.

 

Hadde vært morsomt med en blindtest: Sett opp en rekke skjermer, dekk til rammen så man bare ser selve panelet, og la et panel av testere velger den beste...

 

 

Geir :)

Geir..

Du har tatt mine ord.. :D

 

Testing av en grom appele skjerm er jeg med på og støtte...

Crt mot LCD er jeg også for..

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...