Gå til innhold

Hitachi bryter 500 GB-grensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som en bra dsik, håper den blir stillegående med det motorsystemet. Blir såklart alt for dyr når den komer ut. Men håper den kan endre prisene litt i andre segmenter. Alt over 200/250 gb er for dyrt, og 200/250 er såpass lite at du må kjøpe så mange disker.

 

AtW

Er ikke såå lenge siden 240mb var "mye". Eller, noen år er det jo. Men er vel ingen av de andre komponentene i en PC som kan vise til en 2000-ganger på kapasitet på samme tidsrom. :w00t:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Ser ut som en bra dsik, håper den blir stillegående med det motorsystemet. Blir såklart alt for dyr når den komer ut. Men håper den kan endre prisene litt i andre segmenter. Alt over 200/250 gb er for dyrt, og 200/250 er såpass lite at du må kjøpe så mange disker.

 

AtW

Er ikke såå lenge siden 240mb var "mye". Eller, noen år er det jo. Men er vel ingen av de andre komponentene i en PC som kan vise til en 2000-ganger på kapasitet på samme tidsrom. :w00t:

Det kan man jo godt si, men jeg baserer meg jo på tidligere utviklingen innen samme segment, og teknologiske begrensinger innen segmentet, og utifra dette synes jeg ikke det går kjempefort.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, fatter ikke hvorfor dem lanserer 40/80 gb når HDene har ca 125gb (250 / 2) per plate :\

Eller klint til med en 625 GB (125*5 framfor 100*5).

Plater med 80GB kapasitet er nok billigere i produksjon, det samme gjelder nok lesehoder med "gammel" teknologi. En plass må de jo bruke de gamle patene og gamle lesehodene som de sikkert har hauger av på lager.

 

PS. Disker med 62,5GB og 125GB og 625GB er rimelig rare tall. Det er mye bedre å holde seg til mer normale tall.

Lenke til kommentar
Om dem selger en 625gb HD i morra, tror jeg ikke folk kommer å sier "nei, dette blir for ille, har dere ikke en på 600, da?"

Tar jeg helt feil når jeg sier at 625gb vil bli ca 600gb formatert?

 

Edit:

 

Savner fortsatt STORE disker, på 5400rpm, beregnet for lagring...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
:hmm:

 

HVilke hovedkort støtter i dag Serial ATA 300 / S-ATA II ???

 

Finnes det hovedkort som både har Serial ATA 300 / S-ATA II og 1800Mhz FSB??

 

:hmm:

Noen hovedkort med nForce 4-chipset har vel støtte for S-ATA ihvertfall, f.eks. dette.

Det hovedkortet er et interessant tilfelle.

 

Diskkontroller RAID ( Serial ATA II/DMA/ATA-133(Ultra) )

Diskkontroller (2.) RAID ( Serial ATA-150 )

 

SATAII (300) opererer med en "Busshastighet" på 3,0 GHz, mens SATA150 kjører på 1,5 GHZ. SATA300 er bakoverkompatibel med SATA150 slik at det skulle går greit å koble en SATA300 disk på en SATA150 kontroller.

Men hva skjer dersom en kobler en SATA150 disk på SATA300 kontrolleren? Noe "Buffer Overflow" lignende greier ? :hmm:

 

Edit: Quotemorro.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
SATAII (300) opererer med en "Busshastighet" på 3,0 GHz, mens SATA150 kjører på 1,5 GHZ. SATA300 er bakoverkompatibel med SATA150 slik at det skulle går greit å koble en SATA300 disk på en SATA150 kontroller.

Men hva skjer dersom en kobler en SATA150 disk på SATA300 kontrolleren? Noe "Buffer Overflow" lignende greier ? :hmm:

Håper da _virkelig_ de har ordnet med kompatibiliteten så ikke det blir noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...