Gå til innhold

Dine beste dråpebilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt fersk (fikk kamera til jul), og ble megainspirert av dråpebildene. Mange kjempefine bilder. Kan vel kalles typisk klisje, men det må jo prøves, åkke som! :)

 

Her er hvertfall ett av de bedre jeg klarte å fange etter en ivrig liten time foran vannskåla. Er croppa en del. Ellers er det skarpa opp, og levels og brightness/contrast er justert. Når det gjelder kamerainnstillinger brukte jeg 1/200, f/13, iso 400, Blits (bounca av en sånn fin papirlapp). Husker ikke brennvidden.

 

post-181365-1231971624_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er ikke mitt spesialfelt akkurat, har kun testet det et par-tre ganger. Men her er noen få:

 

IMG_1477.jpg

 

IMG_1505.jpg

 

IMG_1541.jpg

 

IMG_1555.jpg

 

IMG_1456.jpg

 

Alle er rett fra kamera, ubehandlet, med unntak av crop på det første.

 

Canon 40D, Canon 100mm F/2.8 Macro, Pop-up blitz. (Full manuell, og noe i nærheten av 1/250 sek, F/11, ISO 1000.)

 

Tilbakemeldinger, og ideer til etterbehandling? Burde vel croppe litt mer. (Hvitt i øvre venstre hjørne etc.) Kanskje fjerne (klone vekk?) litt reflekser også?

Endret av Knuty
Lenke til kommentar

Utrolig mye flott her, ingen tvil om det. Men som grønnskalling på området vil jeg gjerne dele hva jeg har fått til, selv om kvaliteten ligger et X antall mill unna de beste.

 

Disse bildene er helt uredigerte og er tatt over kjøkkenbenken, vel og merke uten stativ. Og standardblitzen klarte ikke bedre lukketid enn 1/200, så man må eventuelt finne seg i litt skygger her og der. Som sagt er jeg helt fersk, og bruker relativt ferskt utstyr:

 

Canon EOS 1000D

18-55mm IS

 

:)

post-183967-1233948984_thumb.jpg

post-183967-1233949028_thumb.jpg

post-183967-1233949072_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...