Gå til innhold

Dine beste dråpebilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk speilrefleks for nesten en uke siden, så jeg er så og si helt fersk når det gjelder litt mer avansert fotografering... Men tenkte nå jeg skulle prøve meg på et dråpebilde jeg også.

Dette er vel det beste jeg fikk til så langt.. Bildet er ikke redigert på noen måte bortsett fra at jeg har beskjært det litt. Fint om noen kan komme med noen synspunkter for hva jeg kunne ha gjort bedre og slikt :!:

 

 

post-144144-1194558414_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du hadde holdt kameraet en del lavere kunne nok det gjort bildet en del bedre. Du ser dråpen nesten rett ovenfra.. Men det ser ut som stilig "vanndråpe", hva har du brukt for å få dråpen svart..? :)

 

NB: Slit med nytt kamera!

Endret av Andy-P
Lenke til kommentar
Går det ann å lage sånne bilder med et ikke speil-refleks kamera sånn som et Kodak Z712?

Dere får det til å se så lett ut! :ph34r:

Det er ganske lett å ta fine dråpebilder.. Å ta nydelige, originale dråpebilder som folk ikke har sett før, derimot er vanskelig..

 

Eksempel: Her er en som bruker bakgrunnen til å gjør noe magisk i dråpene, samtidig som dråpene er nydelige:

http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_bi...manbefalinger=1

 

NB: Se gjerne flere bilder fra han her fyren, han har fine dråpebilder med bevisst bruk av geometriske figurer i bakgrunne.. :)

Lenke til kommentar
Hvis du hadde holdt kameraet en del lavere kunne nok det gjort bildet en del bedre. Du ser dråpen nesten rett ovenfra.. Men det ser ut som stilig "vanndråpe", hva har du brukt for å få dråpen svart..? :)

 

NB: Slit med nytt kamera!

 

Takk:) Jeg skal huske på det til neste gang jeg prøver meg. Jeg brukte grønn konditorfarge til å lage dråpen med.

Lenke til kommentar
Kan dere gi meg en oppskrift på hvordan man tar best mulig dråpebilde?

 

2 dl mel og 3 egg og....

 

Kom igjen da folkens, hva med å prøvde litt selv. Det er mange som til og med har lagt ut bilder av oppsettet sitt, hva mer kan dere forlange... Ren logisk tenking er hovedingrediensen i foto!

 

Kom igjen da mann! Hva med noen tips? :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...