Gå til innhold

Dine beste dråpebilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan får jeg til de kaotiske bildene der det liksom splasher skikkelig til alle kanter? Har fallhøyde mye å si?

 

Hvordan får jeg til de kaotiske bildene der det liksom splasher skikkelig til alle kanter? Har fallhøyde mye å si?

Mr. Olsen gir en del tips til akkurat den effekten. En mynt eller rett og slett en desiliter vann kastet sidelengs kan gi artige og kaotiske mønstre :)

Lenke til kommentar

Har planer om å ta noen dråpebilder en av dagene, tenkte leke med vann, og ikke bare det, men konditorfarge og prøve få til noe stilig der, har canon eos 400d, hvilke settings bør jeg velge? Har kitlinsa;(

Altså, hvor langt unna der dråpen lander bør jeg ha kamera, hvilke iso, blender-instillinger osv. bør jeg ha?

Lenke til kommentar
Har planer om å ta noen dråpebilder en av dagene, tenkte leke med vann, og ikke bare det, men konditorfarge og prøve få til noe stilig der, har canon eos 400d, hvilke settings bør jeg velge? Har kitlinsa;(

Altså, hvor langt unna der dråpen lander bør jeg ha kamera, hvilke iso, blender-instillinger osv. bør jeg ha?

 

Vil du vi skal komme bortover å rigge opp alt å gi deg en trådløs utløser?

 

Syns mange her tar veldig lett på dette... Hva med å prøve å feile?

Lenke til kommentar
Har planer om å ta noen dråpebilder en av dagene, tenkte leke med vann, og ikke bare det, men konditorfarge og prøve få til noe stilig der, har canon eos 400d, hvilke settings bør jeg velge? Har kitlinsa;(

Altså, hvor langt unna der dråpen lander bør jeg ha kamera, hvilke iso, blender-instillinger osv. bør jeg ha?

Som Olsen er inne på, prøving og feiling skader ikke.

Men.. uten at dette på noen som helst måte er et fasitsvar så er dette en innstilling som jeg har fått noe relativt skarpe dråpebilder på:

F8-10

Manuel fokus - litt over der hvor dråpen treffer vannflaten.

Kortest mulig lukkertid med innebygd blits - Med min Nikon D80 så er dette 1/200.

Mørkt rom.

liten vinkel mot vannflaten.

Med mitt kit objektiv 18-70mm så kjører jeg maks tele og så nærme det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

prøvde meg en 10-15 min sånn kjapt med noen dråpebilder, ble 2 som ble helt ok, croppa de litt men ikkeno redigering utenom det..

er ikke så altfor gæli til å være første gang, tenkte prøve mer etterpå ;)

legger de ved med stor oppløsning siden forumet nå har resize funksjon

 

slakt ivei evt. gi tips til annerledes crop

post-18919-1194358272_thumb.jpg

post-18919-1194358347_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...