Gå til innhold

Dine beste dråpebilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Postet disse først i bildekritikk men oppdaget jo

at det er en gigantisk tråd her med dråpebilder :)

 

Mange stilige bilder her og ser jeg har mye å lære. Veldig

morro å se alle de forskjellige teknikkene !!

 

JEg ønsker å livne opp denne tråden igjen så her er mine bidrag !

 

 

Bildet er tatt med et Canon EOS350D, Sigma 70-200 f.2,8 DG MACRO APO, Sigma EF-530 DG SUPER Blitz, stativ og fjernutløser.

Oppsettet er enkelt et serveringsbrett med vann og et sugerør til å lage dråper med !

 

Tok ca 150 bilder før jeg fikk noen jeg ble fornøyd med

 

NB! Bilder er kun justert for hvitbalanse og litt curves og cropping. ingen annen fancy redigering.

 

Vet at motivet i seg selv ikke er spennende men håper jeg har fått god fokus og teknikk på disse.

 

Alle bilder er tatt på Manuell med

F-stop 7,1

1/200sec

ISO 100

 

Hvis noen vet hvordan jeg kan linke pånytt bilder som jeg allerede har lastet opp til forumet her så please fortell. Fant det ikke ut.

klikk derfor på linken under så ser du bildene mine i min første post.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3;entry10715942

Lenke til kommentar

Mange stilige bilder i denne tråden! Jeg har prøvd meg litt selv, men har som regel problemer med å få skarpe dråper. Som oftest pleier dråpene å være uklare selv når jeg har fokusert på objekter der hvor dråpen faller. For å ikke å snakke om mengden med AA-batterier som har blitt brukt på blitsen :)

 

Her er et bilde jeg tok for noen uker siden. Var masse småstein (noen millimeter store) som lå oppi en sil i vasken. Jeg lot vannet fra springen renne ned på steinene, mens jeg forsøkte å få et bra nedslagsbilde. Det klarte jeg ikke, men mens jeg holdt på så begynte det å sprute vann opp mot meg så jeg tok raskt et bilde som ble resultatet under. Eneste jeg har etterarbeid er Unsharp Mask.

 

post-47212-1205443661_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Inspirert av denne tråden tok meg en pause i eksamenslesingen for å prøve på mitt første dråpebilde:

 

post-96399-1210451304_thumb.jpg

Tatt med Canon 30D + Tamron 17-50 f/2.8

Brennvidde: 50 mm

Blender: f/5

Lukker: 250

ISO: 400

Håndholdt og med innebygd blits.

 

Var dessverre litt fettrester i vasken, noe som dessverre ses på bildet. Ser en bort fra dette synes jeg ikke resultatet ble så ille. Skal i alle fall sørge for å rengjøre vasken skikkelig neste gang :)

Endret av magnusgl
Lenke til kommentar
.. æsj, jeg er en elendig fotograf :blush:

Det var da fælt. Hvis dyktigheten i det å ta dråpebilder er en viktig indikasjon for hvor god fotograf man er, så finner du en godt brukt 20D med 28mm, Sigma-zoom, defekt 50mm og 550 EX på Finn etter pinsen. Resten av utstyret beholder jeg av sentimentale grunner, fra en periode da jeg trodde jeg kunne fotografere.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...