Gå til innhold

Dump kontantkortet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei nei nei

 

dette blir for dumt!

 

djuice kontant fra TNM koster følgende:

 

1,99 PR MINUTT til alle norske mobiler

0,69 pr sms i norge

 

disse prisene får du 15 % ved lading via mobilhandel

 

gprs og mobilsvar er inkl i abo uten kostnad

sperring av abo er kostnadsfritt og også gjenåpning

 

nytt sim kort ved evt tap eller feil er kostnadsfritt

 

måtte bare nevnes da det ikke er særlig vits i en prisdiskusjon

for brukere som har mobilen liggende til pynt på hylla

 

jo mere aktiv en bruker er desto viktigere blir moment som de nevnt under prisene.

 

nevner da også med d samme 24 timer kundeservice 365 dager i året også :yes:

Lenke til kommentar
1,99 PR MINUTT til alle norske mobiler

0,69 pr sms i norge

Privat Pluss koster kun 0,89 pr minutt til alle uansett fasttlf. eller mobil, kontantkort har 2,99 kr. pr. min. til fattlf!

 

disse prisene får du 15 % ved lading via mobilhandel

hvis du ser i det jeg skrev over er prisene på kontantkort doblet eller triplet for kontantkortbrukere, så 15% er vel ikke noen stor bonus?

 

gprs og mobilsvar er inkl i abo uten kostnad

sperring av abo er kostnadsfritt og også gjenåpning

grps er "gratis" for kun 5 kr. år. dag, men det er jo kun i en kort periode akkurat sånn som mms var! mobilsvar er gratis hos alle da, men det koster dyrt å ringe det opp! ;)

 

nytt sim kort ved evt tap eller feil er kostnadsfritt

Et sim-kort er ikke gratis, kun hvis du ringer og snakker med en snill kundebehandler inne hos telenor, for alle forhandlere har fått beskjed om at et simkort skal koste 100 kr.

 

 

Så, er kontantkort så lurt da? :dontgetit:

Endret av datating
Lenke til kommentar

men hva betaler djuice kunder for å ringe fast-tlf? 3,99, det er vel den høyeste prisen noen operatør har! I de aller fleste tilfeller er den subsidierte telefonen innspart i lenge før bindingstiden er ute, noe som gjør det langt mer lønnsomt å kjøpe en fullpristlf og heller bruke lavprisleverandørene, men folk kan velge selv, om de gir blanke i alt som har med økonomi å gjøre må de gjerne får beholde djuice, ringkontant og netcom kontant for min del :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har DJuice kontant, og bruker ikke telefonen spesielt mye (50 til maks 100 kr i mnd.), er det da andre tilbud som ville blitt mye billigere for meg? Altså noe som gjør at jeg kan bruke den litt mer og fremdeles bare bruke 50 til maks 100 kr i mnd.?

 

Edit: Forøvrig har dJuice lansert sitt nyttårstilbud for kontantbrukere: Om du betaler 500,- får du 1000,- på kortet, altså halvert ringe- og medlingspris. Da er det vel ikke mange tilbud som slår dJuice kontant. (jeg kjøpte forøvrig samme tilbud i sommer/høst, så jeg lever på halvert ringe- og meldingspris).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

trolig ikke med ditt forbruk, men en som bruker tlfen middels mye, kanskje 200,- i måneden ville spart mye, selv med det nevnte tilbudet hvor du får halvert ringeprisen er f.eks talkmore 20% billigere å ringe med (0,80 å ringe med) og om du ringer litt til fast-tlf (halvert til1,99) så kan du få det 120% billigere med det nevnte tilbudet. En kompis av meg byttet nylig fra djuice til chess kontant og ble sjokkert over hvor mye mindre han brukte per måned etter dette. Om du bruker wap er det også mye å spare (ihvertfall når telenor kutter ut gprs-tilbudet på 5,- dagen)

Lenke til kommentar

Netcom bestemte seg visst for å sende meg et reaktiveringsbegyr fordi jeg betalte regningen på første purring 2 dager for sent... De valgte også å ikke sende meg en sms med purringen som de gjør med alle andre kunder, og abonnementet sperret jeg pga tap etpar uker, de skulle ha over 200 for nytt simkort. Så nå har jeg bestemt meg for å holde meg LANGT unna det selskapet et liv framover, og lurer på om dere kunne hjulpet meg med valg av kontantkort.

 

Bruker egentlig mobilen lite, snylter på fasttelefonen hjemme når jeg kan :D

Har lyst til å beholde nummeret, og få det billigst mulig. Har mobiltelefon fra før. Hva lønner seg?

 

Vil ikke gå over til et nytt selskap av typen som voldtar lommeboken din med små drittgebyrer det ikke er vanlig å sjekke pris på/benytte seg av.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Bruker egentlig mobilen lite, snylter på fasttelefonen hjemme når jeg kan :D

Har lyst til å beholde nummeret, og få det billigst mulig. Har mobiltelefon fra før. Hva lønner seg?

 

Vil ikke gå over til et nytt selskap av typen som voldtar lommeboken din med små drittgebyrer det ikke er vanlig å sjekke pris på/benytte seg av.

Mobyson, OneMobile eller TalkMore. Chess er også billig, men nå som de er blitt store, synes jeg ikke de tenker så altfor mye på kundene. Og nå som Sense er blitt kjøpt opp så hadde jeg hoppet over dem også...

Lenke til kommentar
Jeg har DJuice kontant, og bruker ikke telefonen spesielt mye (50 til maks 100 kr i mnd.), er det da andre tilbud som ville blitt mye billigere for meg? Altså noe som gjør at jeg kan bruke den litt mer og fremdeles bare bruke 50 til maks 100 kr i mnd.?

Tele 2 sitt Scratch abb synes jeg er helt glitrende!

 

Sjekk priser på tele2 selv...

 

bla 5 kr pr måned i månedavgift, og 0.79 til fasttlf.

Lenke til kommentar

Kontantkort er det desidert billigste for folk som bruker telefonen veldig lite. For meg varer et 300 kroners kontantkort i et halv år, og da sier det seg selv at det ikke finnes noe abbonement som er billigere. Andre som vil tjene på kontantkort er mennesker som bare har telefonen 'i fall noe skulle skje'.

Lenke til kommentar

Si ikke det. Tele2 Scratch koster 5 kroner pr mnd. I tillegg er det temmelig mye billigere å ringe med enn Netcom og Telenor sine kontantkort. Nå er det fra ca. 50 øre til over tre kroner billigere pr. minutt avhengig av om du ringer til fastelefon eller mobil. Det betyr at du i gjemmonsnitt sansynligvis ikke trenger å ringe lengere enn fem minutter pr. mnd før Tele2 sitt abo. lønner seg i forhold til Telenor og Netcom.

 

Nå er det vel andre tilbydere av kontantort med lavere priser, slik at regnestykket vil bli et annet der.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

I artikkelen stod det:

"Kontantkortbrukere hos både Netcom og Telenor får redusert support, og blir henvist til egne sentralbord med dårligere betjening"

 

Jeg har jobbet på kundeservice for en av de 2 store, jeg kan si at personen som har skrevet denne artikkelen ikke har peiling i det hele og det store, i allefall på dette punktet. Der jeg jobbet fikk faste abn og kontant abn samme service, samme service folk med samme kompetanse.

 

En annen ting er at jeg personlig blir så lei av all hetsen av TnM og Netcom. Disse er klart størst i Norge, de er langt fra plettfrie. Men dersom man ser på alle operatører i norge, så er disse også de beste etter min mening. Prøv å ring Tele2 for å få hjelp til noe....når de har åpent så henviser de deg til 09000 eller 05050.

 

Så for dere som har et kontant abn, ikke la dere presse av disse misstroende, uvitende luringene som for enhver pris skal være kunde hos den minste operatøren. Har du det bra der du er, så være der...det skal i allefall jeg. Så får det bare koste noen kroner mer....jeg tar meg råd til det!

 

:thumbup:

 

duR

Endret av duRden
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...