Gå til innhold

Sesjon og nekting av militæret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

teknisk sett er det vel umuligt og komme seg bort ifra tjenestegjøringa (militeret eller sivil tjeneste) men i det siste har vel hæren slurvet med og kaste folk i fengsel :)

 

det du kan gjøre er vel og jokse til deg noen svære briller og late som du ikke ser en låvedør på 3meters avstand :p

Lenke til kommentar

Før jeg gikk til sesjon hadde jeg to muligheter i hodet: Nekte, dvs. siviltjeneste, eller slippe pga. et eller annet.

 

Så bar det rett inn til testing, matte, logikk, språkforståelse, syn, hørsel. Fikk full score på alt.

Inn til legen, hvordan har du det da, blablabla, la meg lytte på hjertet ditt:

"hmm, jeg hører en bilyd på hjertet ditt, blablabla, på grunnlag av dette slipper du militæret"

 

Nå, ca to år etter, er jeg fornøyd med at jeg slapp, og en smule engstelig for hva dette ekstra lille dunket i hjertet mitt kan finne på.

Lenke til kommentar
Noe jeg bør gjøre for å ikke havne i fengsel?

Med den instillingen der synst jeg du Skal få fengsel. Alle andre må verve seg, enten de vil eller ikke, hvorfor skal akkurat Du slippe? Med mindre du har en God grunn har du like stor plikt å oppfylle landets plikter.

Visst du ikke kan godta det, får du flytte til at annet land.

 

That's it!

Lenke til kommentar

men cheezes da... militære, det er en greie man må gjøre for å bli mann. Liksom greia som skiller mannfolka fra kvinnfolka.

 

Og sesjon, bare festlig... gleder meg til militære. Doh, var det en dude(du kjenner typen: bleika hår, blodtrimma moppe, "nappa-pir" jakke sammen med et gedigent kjettinghalsbånd rundt halsen) som gikk inn for å lage piss på sesjonen, for han skulle ikke til militære. Det kaller jeg patetisk. Men skjønner folka fra yrkesskolen som har lærlingplass å se til da, men en gang skal de inn de og! Resten av oss får gud hjelpe studiepoeng for å være i militære, og har du gode karakterer kommer du jo faen inn hvor du vil hen etterpå anyway. Og har du ikke, funker plassreservasjon faktisk... be strong, be a man

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
men cheezes da... militære, det er en greie man må gjøre for å bli mann. Liksom greia som skiller mannfolka fra kvinnfolka.

 

Jeg forstår ikke helt vitsen med å lide bare for å være 'maskulin'. Å være maskulin behøver ikke nødvendigvis å være positivt. Personlig forbinder jeg maskuline personer med aggresive. Det kan være en sammenheng der, eh? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...