Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske noob spm, ja, men er det noen forskjell på de to utgangene i radiatoren.. altså er det én av disse som er beregnet for inngående vannstrøm og den andre er beregnet for utgående vannstrøm? :hmm:

 

Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg ikke får sirkulasjon i systemet mitt og fordi bilder i bigwater-heftet ikke samsvarer med bilder i arket til TT GPU-kjøleren. :hrm:

Lenke til kommentar
Ganske noob spm, ja, men er det noen forskjell på de to utgangene i radiatoren.. altså er det én av disse som er beregnet for inngående vannstrøm og den andre er beregnet for utgående vannstrøm? :hmm:

 

Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg ikke får sirkulasjon i systemet mitt og fordi bilder i bigwater-heftet ikke samsvarer med bilder i arket til TT GPU-kjøleren. :hrm:

Hei,

 

Nei - det har ikke nogen betydning.

 

Vanligvis ville man sjekke om der er 'hull igennem' ved å blåse luft igennem først (med munden) - for derefter å teste settet med vann - før man monterer i PC'en.

 

Har du sjekket om der er nogen 'kink' (skarpe knekk) på slangerne?

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Hei, og takk for kjapt svar. Har allerede satt opp kjølinga og det er ingen knekk på slangene. Luftbobler i systemet er vel ikke helt heldig? Jeg har fjernet all luft nå og venter på et nytt forsøk. Det blir etter jeg har fått fiksa pc'en (vil ikke starte, kan tenkes det har en sammenheng med mislykket gjennomstrømning). Den skrur seg på et lite sekund, og så av. Hovedkortet får strøm (LED lyser).

Lenke til kommentar
Hei, og takk for kjapt svar. Har allerede satt opp kjølinga og det er ingen knekk på slangene. Luftbobler i systemet er vel ikke helt heldig? Jeg har fjernet all luft nå og venter på et nytt forsøk. Det blir etter jeg har fått fiksa pc'en (vil ikke starte, kan tenkes det har en sammenheng med mislykket gjennomstrømning). Den skrur seg på et lite sekund, og så av. Hovedkortet får strøm (LED lyser).

Det er nok fordi bios'en din venter på at CPU vifta som ikke er der, skal starte. Plugg i CPU vifta og gå inn i bios, så fjerner du haken for at det skal bli sjekket etter CPU vifta i oppstarten.

Lenke til kommentar
Nå har vel vifa på radiatoren en egen RPM-måler som kan kobles på kontakten for CPU-vifte, så det problemet skulle kunne løses enkelt.

Ja jo ok hehe... men nå kan det jo tenkes at han hadde CPU vifte, fjernet denne, og plugget så radiator vifta en annen plass. Altså at det ikke er koblet noe vifte der CPU vifta originalt stod :)

 

Jeg gjorde ihvertfall som på bilde under, og det tok meg like "lang" tid :)

 

Picture%20018_thumbs.jpg

Lenke til kommentar
Ganske noob spm, ja, men er det noen forskjell på de to utgangene i radiatoren.. altså er det én av disse som er beregnet for inngående vannstrøm og den andre er beregnet for utgående vannstrøm? :hmm:

 

Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg ikke får sirkulasjon i systemet mitt og fordi bilder i bigwater-heftet ikke samsvarer med bilder i arket til TT GPU-kjøleren. :hrm:

Det har faktisk noe å si!!!

 

Jeg fikk samme problem som deg da jeg innstallerte den nye pumpa (ja, den forrige røyk) bytt om slangene og se hva som skjer...

 

Den øverste skal til CPU kjøler.

 

 

Tipper dette har noe med at pumpa ikke jobber godt med mottrykk. Det er nok lettere for den å pumpe slik at vannet slippes NED fra radiatoren, enn å pumpe det OPP gjennom den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...