Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Sånn, da er den bærbare stuet langt vekk og jeg kan bruke den nye maskinen igjen :D Deilig med 6800Ultra ;)

Åååå, det skjærer i hjertet. Hvorfor må jeg alltid få slike problemer? Sant, kjøpsloven støtter meg fullt ut, og en hver med litt vett i knotten som undersøker den blokken vil konstatere at feilen høyst skyldes en kvalitetssvikt under produksjonen. Må innrømme at det er vanskelig å forholde seg høflig når man blir møtt med en plent nei, og har opplevd det jeg har opplevd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPDATE!

 

Saken har nå tatt en ny vending, men ikke takket være ps-data.

Valgte å brette saken ut for netshop i all dens pomp og prakt (og selvfølgelig ærlighet), og de erstatter kortet uten å nøle. Hvorfor kan ikke alle webshoper være som dem?:) Jeg er i lykkerus nå, de har spart meg for mye tungvint arbeid som ville gått hardt utover mitt forhold til ps-data (som fra denne stund er ikke-eksisterende). Så kort oppsummert, enda en lykkelig kunde på netshops kundeliste, og en storfisk mindre på ps-data sin. Mer klarer jeg ikke å stutre frem nå, skal bare la roen komme kroppen til gode med vissheten om at det faktisk er webbutikker der ute som fortsatt drives av ekte mennesker.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny pumpe fra psdata. Jeg hadde brukt borrelåsen på pumpen, så den ene delen fulgte med pumpen tilbake til psdata. Nå mangler jeg en borrelås stump til å feste pumpen med....

 

Så vi får se hvordan det går videre.

 

Kan gi en temperaturrapport:

Rom: 26

CPU: 46

Sytem på 100% load

Vifte ca 50%

 

Athlon 2500

 

Regner med CPU temp bedrer seg når all småbobler fyker ut av systemet.

 

btw: Måler med speedfan 4.23, den gir meg 5 grader mer enn 4.07 :hmm:

 

Edit: Jeg tror PSData har fikk mange nye kunder pga dette settet her. Det er spennende å se hvordan de takler problemene med tanke på om de har lyst å bevare disse kundene.

Endret av er@ser
Lenke til kommentar

Flyttet nylig maskinen min over i et nytt kabinett (Lian Li PC7B *sikle*), og oppdaget til min forbauselse at tempen var steget med over 15 grader, til 56°C idle, noe som ikke er bra i det hele tatt. Det som var gjort med kjølingen, var stort sett det at jeg byttet ut TT-viften på radiatoren med en ADDA-vifte på 16db, og plasserte radiatoren på utsiden bak istedenfor inni foran. Overopphetingsalarmen på HK gikk når jeg prøvde å spille CS: S, og jeg brant meg når jeg tok på CPU-blokken.

 

Senere fant jeg ut at viftestyringen min hadde fått ødelagt akkurat den kanalen som ADDA-viften sto på, slik at jeg kjørte vifteløst hele den tiden. 56°C er ikke ille for å kjøre det vifteløst... ;)

 

(ligger forresten på 41°C nå) :)

Lenke til kommentar
Til alle som har BigWater settet så kan nok denne modden være ganske interessant. Ifølge Ocshoot (som har utført modden) så fikk de 4 grader lavere load temp med modden...

Virket ganske extremt for 4 lusne grader

Jeg lurer egentlig på hvor reell den temperatursenkningen var. F.eks var romtemperaturen så eksakt lik i før og etter-testen at den ikke utgjorde noe av de 4 gradene? Grunnen til at jeg tviler er at jeg ikke har så mye tro på at vann inn midt på kjøleblokka og ut to plasser på sidene er så veldig effektivt som en del folk påstår. Det kan kanskje høres logisk ut for folk som ikke har regnet noe særlig på fluidmekanikk, men et faktum mange overser er at høyere hastighet på vannet og mer turbulens virker positivt på varmetransporten. Ved å dele vannstrømmen i to så blir faktisk strømningshastigheten halvert inne i selve kjøleblokka. Dette tror jeg kan virke mye mot sin hensikt og redusere fordelen av delingen.

Hvis du leser skikkelig så finner du at at dette er verifisert av flere personer FØR guiden ble publisert. 2 personer som ikke visste visste hva den andre personen hadde oppnådd logget inn 3.5 og 4c tempraturforbedring..

 

Hvis du tviler på at det har noe for seg å bruke 3 nippler med 1stk innsug og 2stk utsug så kan du alltids sende mail til Whitewater , Dangerden ,Asetek.

 

Når pumpen jobber med mindre mottrykk vil også vannhastigheten øke og det vil bli mindre slitasje på pumpen , noe som er bra siden pumpen i bigwater ikke er den beste.

Lenke til kommentar
UPDATE!

 

Saken har nå tatt en ny vending, men ikke takket være ps-data.

Valgte å brette saken ut for netshop i all dens pomp og prakt (og selvfølgelig ærlighet), og de erstatter kortet uten å nøle. Hvorfor kan ikke alle webshoper være som dem?:) Jeg er i lykkerus nå, de har spart meg for mye tungvint arbeid som ville gått hardt utover mitt forhold til ps-data (som fra denne stund er ikke-eksisterende). Så kort oppsummert, enda en lykkelig kunde på netshops kundeliste, og en storfisk mindre på ps-data sin. Mer klarer jeg ikke å stutre frem nå, skal bare la roen komme kroppen til gode med vissheten om at det faktisk er webbutikker der ute som fortsatt drives av ekte mennesker.

Hvordan klarte du å ta opp dette med Netshop? Sendte du de bare en mail?

Lenke til kommentar
Til alle som har BigWater settet så kan nok denne modden være ganske interessant. Ifølge Ocshoot (som har utført modden) så fikk de 4 grader lavere load temp med modden...

Virket ganske extremt for 4 lusne grader

Jeg lurer egentlig på hvor reell den temperatursenkningen var. F.eks var romtemperaturen så eksakt lik i før og etter-testen at den ikke utgjorde noe av de 4 gradene? Grunnen til at jeg tviler er at jeg ikke har så mye tro på at vann inn midt på kjøleblokka og ut to plasser på sidene er så veldig effektivt som en del folk påstår. Det kan kanskje høres logisk ut for folk som ikke har regnet noe særlig på fluidmekanikk, men et faktum mange overser er at høyere hastighet på vannet og mer turbulens virker positivt på varmetransporten. Ved å dele vannstrømmen i to så blir faktisk strømningshastigheten halvert inne i selve kjøleblokka. Dette tror jeg kan virke mye mot sin hensikt og redusere fordelen av delingen.

Hvis du leser skikkelig så finner du at at dette er verifisert av flere personer FØR guiden ble publisert. 2 personer som ikke visste visste hva den andre personen hadde oppnådd logget inn 3.5 og 4c tempraturforbedring..

 

Hvis du tviler på at det har noe for seg å bruke 3 nippler med 1stk innsug og 2stk utsug så kan du alltids sende mail til Whitewater , Dangerden ,Asetek.

 

Når pumpen jobber med mindre mottrykk vil også vannhastigheten øke og det vil bli mindre slitasje på pumpen , noe som er bra siden pumpen i bigwater ikke er den beste.

Enig der, mitt asetec sett har akkurat samme prinsippet på cpu blokk. 1 inn, 2 ut, og det funker hest.

Lenke til kommentar

Jævlig kjipt at såpass mange skal få ødelagt hardware pga. av billig vannavkjøling som nesten ikke yter bedre enn luft og at de nærmest må krangle seg til erstatning som de har krav på hos leverandør av vannavkjølingen.

 

Ganske mange nå har fått ødelagt skjermkort som ligger i 3000,- Kroner + klassen. Dette kan være ille nok om man ikke får det erstattet. For ikke å snakke om all ventetiden og bryderiet man får. Netshop fortoner seg jo virkelig som en kundevennlig shop. Dette har jeg lagt merke til i lang tid nå. De går langt for å få fornøyde kunder. Kjempebra!

 

Men jeg mener det er på tide at folk begynner å tenke seg om før de kjøper dette settet. Vi ser jo folk her som får feil etter flere mnd. Trolig er det seriøst dårlig kvalitet vi snakker om her. Om jeg summerer hele denne tråden og alt som har skjedd så synes ikke jeg dette settet burde vært solgt i det hele tatt. Det holder rett og slett ikke mål.

Lenke til kommentar
Jævlig kjipt at såpass mange skal få ødelagt hardware pga. av billig vannavkjøling som nesten ikke yter bedre enn luft og at de nærmest må krangle seg til erstatning som de har krav på hos leverandør av vannavkjølingen.

 

Ganske mange nå har fått ødelagt skjermkort som ligger i 3000,- Kroner + klassen. Dette kan være ille nok om man ikke får det erstattet. For ikke å snakke om all ventetiden og bryderiet man får. Netshop fortoner seg jo virkelig som en kundevennlig shop. Dette har jeg lagt merke til i lang tid nå. De går langt for å få fornøyde kunder. Kjempebra!

 

Men jeg mener det er på tide at folk begynner å tenke seg om før de kjøper dette settet. Vi ser jo folk her som får feil etter flere mnd. Trolig er det seriøst dårlig kvalitet vi snakker om her. Om jeg summerer hele denne tråden og alt som har skjedd så synes ikke jeg dette settet burde vært solgt i det hele tatt. Det holder rett og slett ikke mål.

Der kan jeg være enig. Det er et greit sett i forhold til prisen syns jeg. Det er bedre enn luft på støy og grei kjøleevne. Men kvaliteten er lavmål, thermale take som er et såpass stort firma burde ha dekke feil som kommer av sprekker i blokk etc og kommet med en annen patent i en revisjon 2. Har et tt bigwater på serveren, og foreløpig er alt bare fryd og gammen, men ville ikke satt det i hovedmaskinen min med 6800gt rett under. Der får nok asetek settet mitt stå aleine og kose seg. Man bør iallefall følge litt med på bigwater.

Lenke til kommentar
UPDATE!

 

Saken har nå tatt en ny vending, men ikke takket være ps-data.

Valgte å brette saken ut for netshop i all dens pomp og prakt (og selvfølgelig ærlighet), og de erstatter kortet uten å nøle. Hvorfor kan ikke alle webshoper være som dem?:) Jeg er i lykkerus nå, de har spart meg for mye tungvint arbeid som ville gått hardt utover mitt forhold til ps-data (som fra denne stund er ikke-eksisterende). Så kort oppsummert, enda en lykkelig kunde på netshops kundeliste, og en storfisk mindre på ps-data sin. Mer klarer jeg ikke å stutre frem nå, skal bare la roen komme kroppen til gode med vissheten om at det faktisk er webbutikker der ute som fortsatt drives av ekte mennesker.

Woohoo, grattis ;) Hva slags kort får du i erstatning :)

Lenke til kommentar

Vel, det har seg slik at kortet som ble ødelagt var kjøpt hos netshop. Kan ikke annet enn å prise meg lykkelig at folk faktisk tenker på forbrukerne her, og netshop leder milevis forran sine konkurrenter på det området.

 

Har enda ikke snakket noe om detaljer, ble så glad når jeg fikk vite at det kom til å ordne seg at jeg lot det bli ved det. Er det opp til meg er et nytt x800xt pe ønskelig, ikke annet enn kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...