Gå til innhold

Seriøst lei av å vente på nForce4


Tjohei

Anbefalte innlegg

Skulle ikke disse fordømra korta komme i månedsskifte november/desember da? Nå ser jeg at det er noen nettsjapper som begynner å operere med ubekreftet levering i februar. Hva er det som skjer? Hvorfor er det så forsinket?

 

Ååhh frustrasjon. Har sitti med en skrot-pc siden september, og begynner å verke seriøst for å få prøvd Half-Life 2. Men har jeg bestemt meg for å gå på PCIe, så skal jeg det. Huff. :hrm:

 

Vet dette er en tullete tråd, men jeg bare må få ut noe frustrasjon. Sorry, moderatorer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ventet siden September, kan du vente i 1-2 måneder til :)

 

Jeg skal ha Tyan Thunder K8WEX (S2895) med dobbelt PCIe x16 grensesnitt

(2stk nForce4 chipper), støtte for dual Opteron, dobbel Gigabit Ethernet, SLI,

muligheter for Ultra 320 SCSI og 16GB RAM, synd det koster 4800-4900,- når det kommer.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Skulle ikke disse fordømra korta komme i månedsskifte november/desember da? Nå ser jeg at det er noen nettsjapper som begynner å operere med ubekreftet levering i februar. Hva er det som skjer? Hvorfor er det så forsinket?

 

Ååhh frustrasjon. Har sitti med en skrot-pc siden september, og begynner å verke seriøst for å få prøvd Half-Life 2. Men har jeg bestemt meg for å gå på PCIe, så skal jeg det. Huff. :hrm:

 

Vet dette er en tullete tråd, men jeg bare må få ut noe frustrasjon. Sorry, moderatorer...

Hvis du har fulgt med på datafronten ei stund så burde du vite at det drøyer fra ting blir lansert til de faktisk finnes i butikken :)

 

Grunnen til at det drøyer er nok at det er en del nForce3 brikkesett som skal ut på markedet først, og at det tar litt tid for hk produsentene å legge om produksjonen osv. Hvis Nvidia og hk produsentene sitter på en haug med nForce3 brikkesett så vil de jo brenne inne med (etter å ha fyrt på selv :p) hvis de kommer med nForce4 :D

Lenke til kommentar

nforce3 og 4 er ganske ulike brikkesett, så de kommer nok til å bli solgt sammtidig. -Problemet ligger visst i nforce4 brikkesettet, det var en minnefeil som nå er rettet (B rykter). -Så hovedkortene er på vei... -selv om de burde ha kommet for en mnd siden...

Asus lå ut drivere for hovedkortet sitt i beg av desember (http://usa.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A8N-SLI%20Deluxe&Type=All)

Mens manualen kom 12 desember, -så det nærmer seg...

Min A64 3200 ligger ensom i en skuff og venter på sin mother(board), sammen med et PCIe skjermkort.

 

OT: K8T800 er nok enda mer forsinket, inkludert AX8 fra abit som offisielt ble lansert i september.

 

EDIT: Oppbyggingen av nforce3 og 4 er nesten lik, men for oss brukere blir det stor forskjell, nforce3 for dem som har ett godt AGP kort, og PCIe for dem som også skal kjøpe skjermkort.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
nforce3 og 4 er ganske ulike brikkesett, så de kommer nok til å bli solgt sammtidig. -Problemet ligger visst i nforce4 brikkesettet, det var en minnefeil som nå er rettet (B rykter). -Så hovedkortene er på vei... -selv om de burde ha kommet for en mnd siden...

Asus lå ut drivere for hovedkortet sitt i beg av desember (http://usa.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A8N-SLI%20Deluxe&Type=All)

Mens manualen kom 12 desember, -så det nærmer seg...

Min A64 3200 ligger ensom i en skuff og venter på sin mother(board), sammen med et PCIe skjermkort.

 

OT: K8T800 er nok enda mer forsinket, inkludert AX8 fra abit som offisielt ble lansert i september.

nForce4 er i hovedsak en finpuss av nForce3. Det som er nytt er PCIe og SLI.

Lenke til kommentar
Hvis du har fulgt med på datafronten ei stund så burde du vite at det drøyer fra ting blir lansert til de faktisk finnes i butikken :)

Jada, vet det godt. Men korta ble ikke lansert i månedsskiftet nov/des, det skulle komme på markedet nov/des... Det er jo enda lenger siden det ble lansert. Da syns jeg bare det er drøyt at det går til februar før korta kommer, selv i lille Norge.

Lenke til kommentar

Er du lei av å vente og ikke føler at du _må_ ha et PCIe skjermkort eller PCIe 1-8x slots ville jeg gjort følgende.

 

Kjøp et bra skjermkort basert på AGP, eks. 6800GT. Kjøp en AMD64 3000+ Winchester S939 og et MSI Neo2 Platinum hovedkort.

 

Da har du en fullverdig AMD64 plattform. Og må du absolutt ha PCIe og Nforce4 senere kan du evt. oppgradere til det ved å selge skjermkort og hovedkort senere. Du taper minimalt på det.

 

Ellers vil du jo nyte lenge av Nforce3 på s939, hvor s939 uavhengig av chipsett vil jeg tro får dual core CPU i 2005/2006, samt at et 6800GT kort vil jo gi deg bra ytelse en god stund.

 

Jeg har hørt rykter om at Nforce4 hadde problemer med chipsettet i første ugave og at det skulle være løst i 2. utgaven av chipsettet, men at det fortsatt er noe tilstede. Skal finne tråden jeg hadde link til artikkelen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
nforce3 og 4 er ganske ulike brikkesett, så de kommer nok til å bli solgt sammtidig. -Problemet ligger visst i nforce4 brikkesettet, det var en minnefeil som nå er rettet (B rykter). -Så hovedkortene er på vei... -selv om de burde ha kommet for en mnd siden...

Asus lå ut drivere for hovedkortet sitt i beg av desember (http://usa.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A8N-SLI%20Deluxe&Type=All)

Mens manualen kom 12 desember, -så det nærmer seg...

Min A64 3200 ligger ensom i en skuff og venter på sin mother(board), sammen med et PCIe skjermkort.

 

OT: K8T800 er nok enda mer forsinket, inkludert AX8 fra abit som offisielt ble lansert i september.

nForce4 er i hovedsak en finpuss av nForce3. Det som er nytt er PCIe og SLI.

K8T800 har vært på markedet i over et år nå :green:

Du tenker på K8T890

Lenke til kommentar

Vil uansett ikke anbefale noen å kjøpe nytt brikkesett basert hovedkort de første 2-3 månedene (eller når det lanseres som versjon 0.0).

Hvorfor skulle nForce4 være perfekt fra dag en når hverken

Nf2 / Nf2Ultra /NF3-150 / NF3-250 /NF3-250GB var det .

Nei , sitt på gjerdet en stund til . Og les anmeldelser og hovedkortforum før du bytter . Slik at problemer som nevnt før her blir omarbeidet i bios og/eller drivere.

Alltid morsomt med det nyeste , men bruk hodet , og ikke la deg selv være prøvekanin .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...