Gå til innhold

Webshop Erfaringer - Hvor handler du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en erfaring med en butikk som påstår å være veldig billig, og jeg fant den via søkesidene på hardware.no

 

Denne nettbutikkene heter PC sirkelen - http://www.pc-sirkelen.no

 

Saken var at jeg skulle ha et Smartmediakort, som ikke er så lette å få tak i lenger, dermed endte jeg hos PC sirkelen som hadde ett 128mb kort på lager.

Dette bestilte jeg da 14 desember 2005 og betalte samme dag, betalingen ble gjennomført i nettbanken min samme dag og overført til PC sirkelen allerede 15 desember 2005.

Så gikk dagene, jeg var daglig (flere ganger om dagen) inn på min side hos dem og sjekket status, det var aldri noen endring i status, så 22 desember ringte jeg dem og fikk da til min store overaskelse beskjed om at. "Nei, den hadde de aldri hatt på lager".

 

Jeg ba da om å få pengene mine igjen umiddelbart, noe som og ble bekreftet i mail til dem.

 

Ingenting skjedde, så den 30 desember 2005 mailet jeg dem en purring, som jeg enda ikke har fått noe svar på.

 

I dag mailet jeg dem igjen og venter altså fortsatt på svar.

 

Det som er irriterende og etter min menig særdeles dårlig er hva de gjorde (det vil si ikke gjorde) frem til jeg ringte dem 22 desember 2005. De gadd altså ikke å maile eller ringe meg og fortelle meg at, de dessverre ikke hadde det jeg hadde bestilt på lager. Hadde de gjort det f.eks den 16 så kunne jeg rukket å kjøpe dette kortet i en annen nettbutikk, isteden endte jeg opp med å måtte kjøpe den på en fotobutikk til en mye høyere pris, siden dette skulle være med et kamera som var en gave til jul.

 

Så altså styr langt unna PC sirkelen, maken til dårlig kontroll tror jeg man skal lete lenge etter.

 

I dag 9 februar 2006 har de enda ikke klart å betale tilbake mine penger.

Jeg sender nå 2 daglige mailer til to forskjellige mailadresser hos dem og vil fortsette med det til pengene er på min konto.

Makan til useriøs søppelbutikk skal man vist lete lenge etter.

5381327[/snapback]

 

Hei!

Har du hørt noe fra de og har du fått pengene dine?

 

Jeg bestilte en telefon der 5. februar og det var kun fordi den stod som "på lager", dagen etter jeg bestilte og hadde betalt stod den som *ikke på lager*, sendte mail og de sa den skulle komme den 16. .. men ingen telefon selvsagt. ventet så noen uker og mailet igjen, da sa de 6 mars, da hadde jeg mistet tilliten til de og avbestilte, sendte kontonr så de skulle overføre, i dag, 3 uker etterpå sendte jeg mail og lurte på hvor pengene ble av, da fikk jeg bare som svar "feil avdeling" og fikk adressen til "økonomi avdelingen"..

 

Ikke hørt noe, redd de har stukket av med pengene mine... Vanvittig opplegg, og hvor mange "avdelinger" kan de ha da hehe

5729899[/snapback]

 

 

Du får akkurat de samme svarene som jeg fikk ja, jeg fikk pengene mine til slutt, men makan til tull.

Det er ingen vits å sende mail til (jim@..) er det vel du har fått opplyst nå.

Send alle dine mailer til axel(alex) er det ikke det. (har mailene jeg sendte hjemme så kan sjekke i kveld).

Du må bare belage deg på å sende en mail hver morgen og en hver kveld til begge de to adressene, hold deg sakelig og rolig og fortell dem at du venter hver gang, etter 3-4 mailer så sender du noen forspørsler til forbrukerrådet i Trondheim, som du sender videre til PC sirkelen igjen.

De er helt tullinger og har tydeligvis likviditetsproblemer.

 

Jeg sier det igjen STYR UNNA PC SIRKELEN

5730237[/snapback]

 

Hehe, kjenner meg igjen.. men jeg fikk opplyst av axel at jeg måtte sende til jim, for axel ikke hadde noe med økonomien å gjøre, hjelper det ikke sende til jim da?? De sitter sikkert bare på gutterommet, og har bare ett lite lager med ingenting, i kjelleren.. Er det mulig? Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
Jeg har en erfaring med en butikk som påstår å være veldig billig, og jeg fant den via søkesidene på hardware.no

 

Denne nettbutikkene heter PC sirkelen - http://www.pc-sirkelen.no

 

Saken var at jeg skulle ha et Smartmediakort, som ikke er så lette å få tak i lenger, dermed endte jeg hos PC sirkelen som hadde ett 128mb kort på lager.

Dette bestilte jeg da 14 desember 2005 og betalte samme dag, betalingen ble gjennomført i nettbanken min samme dag og overført til PC sirkelen allerede 15 desember 2005.

Så gikk dagene, jeg var daglig (flere ganger om dagen) inn på min side hos dem og sjekket status, det var aldri noen endring i status, så 22 desember ringte jeg dem og fikk da til min store overaskelse beskjed om at. "Nei, den hadde de aldri hatt på lager".

 

Jeg ba da om å få pengene mine igjen umiddelbart, noe som og ble bekreftet i mail til dem.

 

Ingenting skjedde, så den 30 desember 2005 mailet jeg dem en purring, som jeg enda ikke har fått noe svar på.

 

I dag mailet jeg dem igjen og venter altså fortsatt på svar.

 

Det som er irriterende og etter min menig særdeles dårlig er hva de gjorde (det vil si ikke gjorde) frem til jeg ringte dem 22 desember 2005. De gadd altså ikke å maile eller ringe meg og fortelle meg at, de dessverre ikke hadde det jeg hadde bestilt på lager. Hadde de gjort det f.eks den 16 så kunne jeg rukket å kjøpe dette kortet i en annen nettbutikk, isteden endte jeg opp med å måtte kjøpe den på en fotobutikk til en mye høyere pris, siden dette skulle være med et kamera som var en gave til jul.

 

Så altså styr langt unna PC sirkelen, maken til dårlig kontroll tror jeg man skal lete lenge etter.

 

I dag 9 februar 2006 har de enda ikke klart å betale tilbake mine penger.

Jeg sender nå 2 daglige mailer til to forskjellige mailadresser hos dem og vil fortsette med det til pengene er på min konto.

Makan til useriøs søppelbutikk skal man vist lete lenge etter.

5381327[/snapback]

 

Hei!

Har du hørt noe fra de og har du fått pengene dine?

 

Jeg bestilte en telefon der 5. februar og det var kun fordi den stod som "på lager", dagen etter jeg bestilte og hadde betalt stod den som *ikke på lager*, sendte mail og de sa den skulle komme den 16. .. men ingen telefon selvsagt. ventet så noen uker og mailet igjen, da sa de 6 mars, da hadde jeg mistet tilliten til de og avbestilte, sendte kontonr så de skulle overføre, i dag, 3 uker etterpå sendte jeg mail og lurte på hvor pengene ble av, da fikk jeg bare som svar "feil avdeling" og fikk adressen til "økonomi avdelingen"..

 

Ikke hørt noe, redd de har stukket av med pengene mine... Vanvittig opplegg, og hvor mange "avdelinger" kan de ha da hehe

5729899[/snapback]

 

 

Du får akkurat de samme svarene som jeg fikk ja, jeg fikk pengene mine til slutt, men makan til tull.

Det er ingen vits å sende mail til (jim@..) er det vel du har fått opplyst nå.

Send alle dine mailer til axel(alex) er det ikke det. (har mailene jeg sendte hjemme så kan sjekke i kveld).

Du må bare belage deg på å sende en mail hver morgen og en hver kveld til begge de to adressene, hold deg sakelig og rolig og fortell dem at du venter hver gang, etter 3-4 mailer så sender du noen forspørsler til forbrukerrådet i Trondheim, som du sender videre til PC sirkelen igjen.

De er helt tullinger og har tydeligvis likviditetsproblemer.

 

Jeg sier det igjen STYR UNNA PC SIRKELEN

5730237[/snapback]

 

Hehe, kjenner meg igjen.. men jeg fikk opplyst av axel at jeg måtte sende til jim, for axel ikke hadde noe med økonomien å gjøre, hjelper det ikke sende til jim da?? De sitter sikkert bare på gutterommet, og har bare ett lite lager med ingenting, i kjelleren.. Er det mulig? Takk for hjelpen ;)

5730393[/snapback]

 

Etter en del frem og tilbake kunne axel fortelle meg at jim ikke helt hadde kontroll på økonomien, så tok han over saken igjen, og da fikk jeg faktisk pengene 3 dager etter dette inn på kontoen min.

Så enten er jim udugelig eller jim er ikke eksisterende, men en unskyldning for likviditetsproblemene til PC sirkelen.

Jeg kommer til å ta meg en tur innom sjappe deres når jeg skal til Trondheim 20 og 21 mars, bare for å få se fjeset til axel og jim. Om de faktisk eksisterer.

Skal forsøke å huske å legge ut mailene fra axel i kveld. Så kan du jo sammenligne svarene fra ham.

Lenke til kommentar
Jeg har en erfaring med en butikk som påstår å være veldig billig, og jeg fant den via søkesidene på hardware.no

 

Denne nettbutikkene heter PC sirkelen - http://www.pc-sirkelen.no

 

Saken var at jeg skulle ha et Smartmediakort, som ikke er så lette å få tak i lenger, dermed endte jeg hos PC sirkelen som hadde ett 128mb kort på lager.

Dette bestilte jeg da 14 desember 2005 og betalte samme dag, betalingen ble gjennomført i nettbanken min samme dag og overført til PC sirkelen allerede 15 desember 2005.

Så gikk dagene, jeg var daglig (flere ganger om dagen) inn på min side hos dem og sjekket status, det var aldri noen endring i status, så 22 desember ringte jeg dem og fikk da til min store overaskelse beskjed om at. "Nei, den hadde de aldri hatt på lager".

 

Jeg ba da om å få pengene mine igjen umiddelbart, noe som og ble bekreftet i mail til dem.

 

Ingenting skjedde, så den 30 desember 2005 mailet jeg dem en purring, som jeg enda ikke har fått noe svar på.

 

I dag mailet jeg dem igjen og venter altså fortsatt på svar.

 

Det som er irriterende og etter min menig særdeles dårlig er hva de gjorde (det vil si ikke gjorde) frem til jeg ringte dem 22 desember 2005. De gadd altså ikke å maile eller ringe meg og fortelle meg at, de dessverre ikke hadde det jeg hadde bestilt på lager. Hadde de gjort det f.eks den 16 så kunne jeg rukket å kjøpe dette kortet i en annen nettbutikk, isteden endte jeg opp med å måtte kjøpe den på en fotobutikk til en mye høyere pris, siden dette skulle være med et kamera som var en gave til jul.

 

Så altså styr langt unna PC sirkelen, maken til dårlig kontroll tror jeg man skal lete lenge etter.

 

I dag 9 februar 2006 har de enda ikke klart å betale tilbake mine penger.

Jeg sender nå 2 daglige mailer til to forskjellige mailadresser hos dem og vil fortsette med det til pengene er på min konto.

Makan til useriøs søppelbutikk skal man vist lete lenge etter.

5381327[/snapback]

 

Hei!

Har du hørt noe fra de og har du fått pengene dine?

 

Jeg bestilte en telefon der 5. februar og det var kun fordi den stod som "på lager", dagen etter jeg bestilte og hadde betalt stod den som *ikke på lager*, sendte mail og de sa den skulle komme den 16. .. men ingen telefon selvsagt. ventet så noen uker og mailet igjen, da sa de 6 mars, da hadde jeg mistet tilliten til de og avbestilte, sendte kontonr så de skulle overføre, i dag, 3 uker etterpå sendte jeg mail og lurte på hvor pengene ble av, da fikk jeg bare som svar "feil avdeling" og fikk adressen til "økonomi avdelingen"..

 

Ikke hørt noe, redd de har stukket av med pengene mine... Vanvittig opplegg, og hvor mange "avdelinger" kan de ha da hehe

5729899[/snapback]

 

 

Du får akkurat de samme svarene som jeg fikk ja, jeg fikk pengene mine til slutt, men makan til tull.

Det er ingen vits å sende mail til (jim@..) er det vel du har fått opplyst nå.

Send alle dine mailer til axel(alex) er det ikke det. (har mailene jeg sendte hjemme så kan sjekke i kveld).

Du må bare belage deg på å sende en mail hver morgen og en hver kveld til begge de to adressene, hold deg sakelig og rolig og fortell dem at du venter hver gang, etter 3-4 mailer så sender du noen forspørsler til forbrukerrådet i Trondheim, som du sender videre til PC sirkelen igjen.

De er helt tullinger og har tydeligvis likviditetsproblemer.

 

Jeg sier det igjen STYR UNNA PC SIRKELEN

5730237[/snapback]

 

Hehe, kjenner meg igjen.. men jeg fikk opplyst av axel at jeg måtte sende til jim, for axel ikke hadde noe med økonomien å gjøre, hjelper det ikke sende til jim da?? De sitter sikkert bare på gutterommet, og har bare ett lite lager med ingenting, i kjelleren.. Er det mulig? Takk for hjelpen ;)

5730393[/snapback]

 

Etter en del frem og tilbake kunne axel fortelle meg at jim ikke helt hadde kontroll på økonomien, så tok han over saken igjen, og da fikk jeg faktisk pengene 3 dager etter dette inn på kontoen min.

Så enten er jim udugelig eller jim er ikke eksisterende, men en unskyldning for likviditetsproblemene til PC sirkelen.

Jeg kommer til å ta meg en tur innom sjappe deres når jeg skal til Trondheim 20 og 21 mars, bare for å få se fjeset til axel og jim. Om de faktisk eksisterer.

Skal forsøke å huske å legge ut mailene fra axel i kveld. Så kan du jo sammenligne svarene fra ham.

5730649[/snapback]

 

Kjempe fint! Hva burde jeg skrive til han/dem slik at jeg signaliserer at jeg er rolig, fikk jo som svar fra axel at det ikke nyttet å skrive til han, men hva er da vitsen å skrive til en økonomi ansvarlig , som ikke har kontroll på økonomien,-det er jo helt fjernt.. Og hva skrev du til forbrukerrådet? Jeg trenger litt råd, har aldri vært borti slikt før jeg :ermm: Jeg sendte en mail til jim i går kveld, og har ikke hørt noe heller,.. støtter teorien om at han ikke eksisterer og vanvittig bra at du sjekker sjappa :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har handlet litt hos Shg.no De er rimelig raske til og få varene i posten samtidig som de har god kundeservice. Ellers kan jeg jo annbefale Komplett for det samme.

Pyton har jeg kjøpt et hk en gang som gikk smertefritt både med reklamasjon av vare og behjelpelig med å skaffe et tillsvarende.

Lenke til kommentar
Er det vanlig at butikkene ikke reserverer varene når en bestiller? Det gjorde nemlig ikke PCutstyr.no når jeg bestilte derfra og jeg må vente enda lengre på skjermkortet og hovedkortet mitt.

5904996[/snapback]

 

Grunnen til dette er kanskje at PCutstyr (såvidt meg bekjent) ikke har eget lager...?

 

Hos de som har eget lager bør det vel være en selvfølge at varen reserveres når du bestiller den - skulle jeg tro :)

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg handler der jeg får varen jeg skal ha billigst jeg. Det burde da alle gjøre, så lenge det er en nogenlunde kjent butikk. Handlet sist fra NetShop, i den forbindelse vil jeg rose Posten

19.05.06    15.59    ANKOMMET POSTKONTOR    2827 HUNNDALEN 
19.05.06  11.01  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  2309 HAMAR
18.05.06  21.23  VIDERESENDT  0024 OSLO
18.05.06  13.38  INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE

 

26 og en halv time er ikke værst leveringstid!

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar

-link fjernet av mod. pga. reklame for egen bedrift-

 

Dette er en stadig voksende nettbutikk med voksende utvalg og greie priser. I tillegg får du kjøpt ting her som ingen av de andre nettbutikkene selger. (Iallefall har ikke jeg sett det her). Da tenker jeg på datakontakter, nettverkskabel, koblingsverktøy....

 

Det reddet meg da jeg skulle gjøre bredbåndsinstallasjonen hjemme og ikke fikk kloa i kat.5 kontakter o.l...

 

Rask levering og ingenting å utsette på handelen der.

 

Altså... -link fjernet av mod. pga. reklame for egen bedrift. Det vil vurderes om bedriften må betale for denne reklameplassen-

 

 

Thank you heaven for ......

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Jeg handler alt mit hos psdata fordi:

Rask levering

Godt utvalg og gode priser

Aldri noe problemer

 

Har flere fine opplevelser med de men her kommer en som kanskje er nyttig for andre:

Jeg solgte ett ubrukt skjermkort jeg hadde kjøp fra psdata til en kar.

Det viste seg at det kortet var defekt, men det ble ikke noe problemer for han jeg solgte det til å levere det inn. Og han fikk ett nytt hjem til seg.

Lenke til kommentar

Jeg hander hos Komplett.no, Avatek.no og Microplex.no

 

Har best erfaring med avatek og microplex.

 

Jeg handler hos avatek.no forde da slipper jeg frakt når jeg bare kan hente varene.

Jeg handler hos komplett.no forde de har et stort utvalg og er seriøse.

Jeg handler hos microplex.no forde de har mye ting og tang som andre ikke har, og på grunn av den gode servicen.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Handler selv hos Komplett.no og MPX.no. Begge disse har god leveringstid og bra kundeservice.

 

På mørkesiden havner Netshop.no hos meg, rett og slett pga. dårlig kundeservice. Sendte de en mail ang. feil i en høyttaler, og har enda tilgode å få svar(og mailen sendte jeg fredag, forrige uke).

Lenke til kommentar

Hei !

 

Jeg handler som regel der det er billigst. Men og har en vane med å handle hos Netshop . Liker de veldig godt :)

Det er grunnet lave priser, meget lav svartid både på e-post og telefon, og rask levering. Har bare gode erfaringer der .

Har også en liten "fobi" mot å handle ukjente plasser. Og med de aller største firmaene ..

Liker å holde litt med de små... Men som vi alle liker : lave priser ( og god kundeservice med på kjøpet)

 

MVH Erlend

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må nesten rose Netshop her nå. Sendte en mail om de skulle få inn noen nye, ikke fullt så dyre hovedkort til Conroe snart. Under en time etterpå så fikk jeg et bra svar tilbake, og selv når det ikke er ferie med tusenvis av mails så er det kjempebra å svare såpass fort. All ros til Netshop for det!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

handler egentlig mest hos shg, men service + leveringstiden er så som så; noen ganger bruker de 3 dager på leveranse andre ganger 1-2uker, kundeservice svarer på mail mange dager etter. Valgte å prøve amentio denne gangen, wow! for en leveringstid og service: 1 dag på levering og svarte på mail innen 15minutter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...