Gå til innhold

Webshop Erfaringer - Hvor handler du?


Anbefalte innlegg

## Melding fra moderator: Ikke post uten begrunnelse, slike poster har blitt og vil bli slettet -blacktower ##

 

Les før du poster.

 

Hei.

 

Jeg ønsker at dere kommer med deres erfaringer om hvilken webshop du handler hos og en god begrunnelse ved siden. Erfaringer om retur og reklamasjon er ønskelig.

 

Men Hensikten med denne Webshop - Hvor handler du? er at jeg vil lage en felles side med erfaringer og at vi får en liste over de ulike webshoppene.

 

Men dette er viktig og få med for dere som leser denne og har planer om og handle.

 

Men en ting.. ikke bare les for så ikke gidde og poste.. alle har vel en erfaring om en webshop. enten de selger eller kjøper Hardware.

 

Dette er hva man skal lete etter hos en webshop:

 

- Godt rykte og at de er velkjente

- God service ring gjærne og prat med dem...

- Hyggelige kundebehandlere som ikke krangler med deg....

- Gode og prisgunstige varer

- Kjapp leveringstid

- God oppfølging (om varen er ute av lager og når den komnmer inn igjen og slik)

- Retur garanti.... (ver sikker på at butikken tar tilbake en skadet eller en vare som det er en feil på)

- Ryddig side er viktig når man leter etter varene sine....

 

Så post i vei deres erfaringer og begrunnelser om hvorfor dere handler dere dere handler!

 

 

 

Webshop oversikt og erfaringer

 

Articom.no

articom2gf.jpg 2004-4-nr3.gif

 

Erfaringer:

 

Ser det ikke er mange som handler hos Articom!

 

De er stort sett billigere enn Komplett.no og alle de andre utenom pcutstyr da..

men eg vil ABSOLUTT anbefale Articom, de svare på alle mail! knallservice!

Og nå har jeg vert på ventelista på et sånt XFX 6800GT kort i 2 uker, på det

grunnlaget fikk eg GRATIS FRAKT!  150,- spart der..

så alle mann Articom

(orginal innlegg)

 

Dette er den eneste erfaringen om Articom. Det er ønskelig med flere erfaringer

 

........................................................................................................................

 

C:Shop [info]

cshop5by.jpg

 

En ukjent webshop for meg.

 

Erfaringer

 

Men nå sist handla jeg på C:Shop.

Dette var pga pris, at de hadde varen på lager og at det var mulig å betale med kort. (Julepresang til bror)

At de i tillegg leverte kjapt var ikke noe minus.

Hva gjelder evt. service/retur går dette uansett via Infocare så på skjermer blir det egentlig det samme hvor man handler.

(orginal innlegg)

 

Oppsumering, fin side, ryddyg layout og kajpp levering.

Dette er den eneste erfaringen om C:Shop. Det er ønskelig med flere erfaringer

 

 

........................................................................................................................

 

Databutikken.com [info]

databutikken9sm.jpg

 

Fin butikk har mye varer og har ei flott side.

 

Erfaringer

 

www.databutikken.com - en skandinavisk webshop.

 

Jeg kjøpte en 19" skjerm, og en CD-RW-brenner hos www.databutikken.com

Jeg ble fornøyd med dem fordi de hadde:

- Helt grei leveringstid

- Ganske gode priser

- Et godt utvalg av varer

- En nokså oversiktlig nettside

(orginal innlegg)

Dette er den eneste erfaringen om Databutikken.com. Det er ønskelig med flere erfaringer

 

........................................................................................................................

 

Digitalimpuls.no [info]

digitali7hg.jpg

 

Erfaringer:

 

Digital impuls. Både nettbutikk og vanlig butikk. Meget god service og kompetanse på selgere og kundeservicemedarbeidere. Tar alltid telefonen og er kjappe med mail og utsendelse av varer. En nettbutikk/vanlig butikk man kan stole 100% på

(orginal innlegg)

 

digitalimpuls.no samt butikkene deres (oslo og tr.heim)

Overveldende kompetanse samt kundebehandling fra "kassadamene"

Rask reparasjonstid om du sender inn vare.

Gode kvalitetsvarer på lager.

(orginal innlegg)

 

Erfaringen min er at dem er raske,men litt for raske

 

Jeg gikk innom butikken i oslo å sa jeg trengte en psu på 300wat+.

 

Dem spurte ikke om jeg trengte en med 20 pins connector eller 24 pins connector.

greit nok, bagatel, samt jeg burde ha spesifisert det selv.

 

kort sagt, jeg fikk 24 pins og ikke 20 pins psu som jeg trengte.

 

kan være greit å tenke på at man skal vite nøyaktig hva man skal ha. og ikke bare stole på at selgeren vet hva du trenger.

(orginal innlegg)

 

 

Dette er de eneste eraringenene om Digitalimpuls.no. Kom gjerne med flere erfaringer.

 

........................................................................................................................

 

fbn.no [info]

(FBN er nede for vedlikehold, vi har derfor ikke bilde)

 

En liten en mans Webshop som står på og gjør så godt han kan. Ikke den beste siden, men du får varer.

 

Erfaringer

 

Jeg vil skryte litt av www.fbn.no. En liten en-manns bedrift fra en leilighet i Oslo.

 

Har handlet et Compact-flash kort og en MX510 mus. Den store fordelen for oss som bor i Oslo er at varene kan hentes på Ammerud, så da slipper vi frakt. Varene har også vært blant de billigste på markedet. Leveringstiden er helt grei, ca. 3 dager.

 

Selv om utvalget på siden ikke er veldig stort tilbyr Frode alt som selges fra Hattelco ved forespørsel. Siden jeg er interessert i et annet merke tilbød han seg også å skaffe seg forhandler-rettighet på dette i løpet av et par dager...Bra!

(orginal innlegg)

Dette er den eneste eraringenene om fbn.no. Vi skulle gjerne hatt flere erfaringer.

 

........................................................................................................................

 

Flexi-data er fjernet siden de har lagt ned sin drift.

........................................................................................................................

 

HPX.no [info]

hpx2ck.jpg

 

De har en fin side og et godt utvalg,

Problemer? ja da kan du ta kontakt med deres representant Detta melemmet.

 

Handler stort sett hvor det er billigst og de har varene inne. Men har selvfølgelig mine favoritter når det gjelder utvalg, pris og service. Hvor jeg på sistnevnte har hpx.no som - for å gjøre en lang historie kort - hadde slettet ordren som jeg skulle ha. De senket da prisen på varen betraktelig når jeg ringte og sa i fra om den slettede ordren! Ellers må jeg få vedlegge at de er svært greie og hyggelige folk som svarer relativt fort på mail i forhold til hva andre butikker gjør! (skal ikke nevne navn). Vil si at de priser varene sine godt. Med andre ord; lavt.
(orginal innlegg)

 

Men det har ikke kommet inn Så MANGE erfaringer om denne. Post i vei hvis du har

 

........................................................................................................................

 

Komplett.no [info]

komplett6qq.jpg

 

Som vi alle vet er Komplett.no en god butikk og har det meste av data utstyr og Hardware. De Har en god kundeservice og er raske på retur, men dette er ikke bare hvorfor folk velger akkurat komplett som sin webshop.

Hvis du/dere har problemer med komplett så kan dere ta kontakt med Dette medlemmet på HW.no

 

Erfaringer:

 

komplett.no Første webshoppen jeg hørte om , siden har det vært ... hmm , bare 23 ordre ?

Har handlet masse bra der alt funker den dag i dag...

(orginal innlegg)

 

Skulle f. eks ha meg noen DVD plater på komplett, og ente opp med DVD plater, lydkort, disk og Razer mus.

 

Hehe.. Det sier vel litt om komplett.. og deres priser.

 

Komplett, de hadde alt jeg ville ha, samtidig som de tilbød en meget bra pris på varene. PCUtstyr hadde også de samme tingene til en bra pris, men etter en del dårlige kritikker her på forumet, bestemte jeg meg for å velge komplett, pga deres generelt gode rykte og lange fartstid i Norge. Jeg angrer ikke på kjøpet, det var rask levering, som sagt bra priser, og jeg har ikke hatt noen problemer som har behøvd bruk av retursystemet.
(orginal innlegg)

 

Jeg skulle handle deler til en stasjonær boks for kort tid siden, og begynte å lete etter komponentene hos forskjellige web-shopper. Boksen jeg skulle ha var en ganske drøy hi-end sak, og ikke alle hadde de tingene jeg hadde sett meg ut. Det første jeg gjorde var å ringe Komplett hvor jeg traff en kundebehandler som høyst trolig hadde en dårlig dag. Mitt første spørsmål var om han hadde AMD Athlon X2 64 4400+ - noe han selvfølgelig ikke hadde da den ikke har kommet til landet enda. Men han kunne skaffe så fort den kom til landet. Så spurte jeg om han hadde LANPARTY hovedkort - noe han heller ikke hadde. Mitt neste spørsmål var da om han hadde noe annet jeg kunne bruke. "Nei", var det korte svaret jeg da fikk tilbake. Jaja... Han om det. Ikke noe nevneverdig hjelp å få, så det var hadebra til komplett.
(orginal innlegg)

 

Da vil jeg tro at det er nok om Komplett.

 

Men en kort oppsummering skader vel ingen.

 

Foket velger komplett på grunn av sitt store vare utvalg, Dere gode og behagelige priser, Deres gode rykte og farstid på salg av Hardware. Kundeservicen er knallgod og retur saker går uten problemer.

 

.......................................................................................................................

 

Mamoz.no [info]

mamoz5qu.jpg

 

Erfaringer:

 

Disse har en fin side og den er velorganisert, de har en egne butikk hvor du kan hente varene dine.

 

MAMOZ

 

Må bare nevne de

 

positivt:

 

Veldig greit for en trondhjemmer å hente varene, de har ofte det jeg leter etter, er alltid verdt bryet å sjekke hvilken pris de har på varen, blir jo en liten hundrelapp billiger når man slipper postgang også, samt raskere! thumbup.gif

 

Skikkelig og greie karer, så er man jo også litt tryggere når man kan møte dem ansikt til ansikt. Ringer deg med en gang de har fått inn varen(e)

 

Også veldig fleksible med å forandre på orderen.

 

PS! Husk å bringe cash da de ikke har minibankkort automat på kontoret sitt. Tror de kan sende en giro med også, men jeg har alltid betalt med cash. (Husker nå at det er en minibank en liten hundremeter unna kontoret, no problemo)

(orginal innlegg)

 

Kan vel med god margin si at vi trenger non flere anbefallinger her

 

........................................................................................................................

 

MPX.no [info]

mpx5gh.jpg

 

Mpx er en webshop som har kanskje et av de største utvalgene innen Hardware, men de tar for seg Telefoni og Foto.

mpx har vel ikke den beste kundeservice i følge folket.

 

Erfaringer

 

Jeg liker MPX...

 

Det går veldig raskt og det koster omtrent ingenting å få varene på døra

 

Det går veldig raskt og du har en god oversikt over hvor i kjøpsprossessen du er.

Det står listet opp hvilke produkter som er tilgjengelig og når de andre du har bestilt er ventet på lager.

 

Kjempefint system!

(orginal innlegg)

 

MPX - Greie priser på enkelte produkter. Veldig raske på levering.
(orginal innlegg)

 

Har bare positive ting å si om mpx.no sin kundebehandling.

Har hatt sendt 3 varer tilbake på angrerett nå i det siste og de har vært kjapp med behandling og kjapp å svare på mine spørsmål hvis det har vært noe

(orginal innlegg)

 

Så ringte jeg mpx.no, hvor jeg hadde mye de samme spørsmålene. Da ble jeg satt over til "en som har litt mer greie på dette". Og det hadde han. Her fikk jeg masse hjelp til å finne alternative hovedkort, tower, RAM, PSU, og skjermkort. Vedkommende jeg snakket med hadde masse greie på tingene sine, og gjorde salg for 11.000,- til meg den dagen.
(orginal innlegg)

 

Jeg syns det er lite erfaringer som er verdt og Quote så jeg håper på flere erfaringer angående MPX.no

 

........................................................................................................................

 

Multicom.no [info]

multicom9rt.jpg 2005-1-nr1.gif

 

Multicom har en rotete side, jeg håper at de en dag gjør noe med siden sin.

ellers har de gode priser og et godt utvalg av varer.

Problemer med multicom.no? ta kontakt med deres Forum representant...

 

Liker best Multicom, selv om jeg håper de en dag vurderer nytt design til sidene sine. Ellers har jeg bare gode erfaringer med Netshop og Komplett, så om varen ikke finnes hos Multicom så handler jeg hos dem.
(orginal innlegg)

 

Det positive med Multicom er (ifølge mine erfaringer) at de har gode priser.  Det negative er at de har dårlig leveringstid og en uoversiktlig nettside.

 

For ca to år siden kjøpte jeg meg data (i deler) fra Multicom. Årsaken til at jeg handlet hos dem var at de var den billigste løsningen. 24 dager etter at jeg hadde bestilt varene, fikk jeg bare kabinettet i posten (som var bare én av flere varer). Det tok i alt 68 dager fra jeg bestilte varene, til jeg fikk alle.

(orginal innlegg)

 

En horribel erfaring. Alle webshopper er bra når alt funker.

Det er når det ikke virker at man virkelig får sett hvem som er bra.

Multicom er ikke av de som er bra når de selger noe som ikke virker.

De _lyver_ og ror hardt for å ikke måtte ta ansvar.

 

Jeg kjøpte en i utgangspunktet skikkelig rå laptop hos dem, 2 Ghz Pentium M, 2 GB RAM, ATi Radeon 9700 128 MB, og en HD som spinner på 7200 rpm.

 

Denne har for vane å fryse, og slå seg av ved belasting.

Først evner ikke Multicom å finne feilen, men erklærer at maskinen er ok fordi at de ikke finner feilen. Multicom har vært totalt uintresserte i å ordne opp i dette, og skyldt på at jeg har gjort ting galt.

 

Dette har jeg kunnet tilbakevise, men da ville ikke Multicom høre. De har gått så langt som å påstå at jeg ikke kan forvente å spille moderne spill med min laptop, fordi dagens spill skal være så veldig krevende.

Samtidig som andre lavere utstyrte laptoper klarer dette helt fint, blir den maskinen jeg har kjøpt markedsført som en laptop spillere vil sette pris på. Multicom har foøvrig skrevet utrolig mye tull til min advokat.

Se forøvrig denne tråden for nærmere info.

 

Ikke kjøp noe hos Multicom om du ønsker å bli tatt på alvor dersom du skulle få et mandagsprodukt.

(orginal innlegg)

 

Flere erfaringer om multicom ønskes.

 

Multicom er en av de billigste butikkene og har et godt og bredt utvalg inen varer. Multicom har ofte prisen som billigste webshop i kvartalet.

 

........................................................................................................................

 

Netshop.no [info]

netshop7iz.jpg

 

Netshop er som de fleste her er klar over at Folka som grunnla Netshop er opprinnelig folk som jobba på "gamle" Komplett.no, den tida da komplett virkelig var knallbra. Netshop har fått med seg de beste folka fra serviceavdelinga samt kunde- og salgsavdelinga til "gamle" komplett.no for å starte eget. De har alle jobbet 8 år på komplett og har en bred og meget god erfaring. De har en knallbra stab med en knallbra serviceinnstilling,

men netshop er også godt likt pga. sin nydelige kundeservice, sender du inn en mail så får svar på dagen har de dyrere priser en andre webshopper så send en mail og justerer det, men de er også en av de beste butikkene med et bredt og godt utvalg og har god orden på nettsiden sin :w00t: .

Men hvis det skulle være noen med problemer med netshop Så kan dere kontakte dette medlemmet på HW.no.

 

Erfaringer

 

Netshop

 

Grunn:

 

* Utrolig god service

* Knall support ved eventuelle problemer

* Rask levering

* Ingen problemer ved eventuelle returer osv

 

Har handlet for over 30.000 hos Netshop siden juli i år, og har ikke hatt noen problemer med de så langt. En retur av en PSU som ikke passet til kabinettet mitt gikk smertefritt.

 

Netshop er ikke alltid billigst, men som oftest skiller det ikke mange kronene til andre forhandlere. Derfor velger jeg Netshop for den gode servicen jeg får.

(orginal innlegg)

 

Takk for en nydelig begrunnelse.

 

Netshop

 

Utrolig bra kundeservice

Rask leveringstid.. Tok meg bare to dager fra av jeg bestilte til jeg kunne hente NEC 1770NX'en på Posten

(orginal innlegg)

 

Som oftest der det er billigst, sålenge det er en av de "gode og kjente" butikkene.

 

Men min favoritt er helt klart Netshop.

 

Begrunnelse:

 

1. Som oftest blant de billigste.

 

2. Raskeste levering. Har aldri opplved noe så raskt faktisk, og jeg har bestilt fra mange forskjellige butikker i min tid.. Sist gang bestilte jeg ram torsdag formiddag mens jeg var på jobb, og varen/henteslippen kom på lørdag! Jeg hadde ikke overveid tanken at den skulle komme så raskt, så jeg merket det ikke før klokken allerede var blitt 15...

Hadde tenkt at varen kanskje ankom omlastingsterminalen i Bergen på lørdagen, men siden de alltid bruker en dag på å få den videre til mitt lokale postkontor, trodde jeg den ville være der på mandag. Men neida.

 

3. De har OCZ produkter! :thumbup:

 

4. Knallbra kundeservice.

 

5. Man får med drops i pakken.  ;)

(orginal innlegg)

 

Handlet for ganske mye kronasjer før og da lærte jeg at det er veldig mye viktigere med god service en å spare noen hundrelapper. Har prøvd de fleste nettbutikker, men nå er det bare en for meg. Og når jeg attpåtil bor så nærme at jeg kan hente varer der så er det bare en ting å si, GO NETSHOP
(orginal innlegg)

 

 

Da har vi vel nok av netshop, men en oppsumering kan vel passe seg:

 

Netshop har den beste servicen, flinke på retursaker.

Raske til og sende varer.

Kan vel ikke si så mye mer en "Stå på Netshop".

 

Dette er en butikk og anbefalle på mitt varmeste.

 

.......................................................................................................................

 

PCutstyr.no [info]

pcutstyr0mz.jpg 2004-4-nr1.gif 2004-nr1.gif 2005-1-nr3.gif

 

Fin og oversiktlig side. Noe dårlige på retur, men ordrene går som regel bra.

Har du problemer eller ønsker informasjon så kan du kontakte deres Forum Reprentant

 

laburk]www.Pcutstyr.no

 

Begrunnelse: Billigst

Makan til kundeservice

Bra side med mye utvalg

(orginal innlegg)

 

Spørs det, om han har hatt retur der eller ikke... Og hvor mye erfaring han har med pcutstyr... Jeg har masse og var oxo fornøyd med den første bestillinga mi, men man kan ikke si at kundeservicen er bra dersom man ikke har hatt en retur hos de... Det er først da man får vite hvor bra service de har, og at man virkelig kan uttale seg om webshopens kundeservice... Å sende noen produkter på en 3-4 dager kan jo vært eneste hjernedødt menneske klare, er ikke ensbetydende med god service for det... Så jeg veit ikke, han burde kanskje begrunne "makan til kundeservice" litt bedre... Jeg synes de har en utrolig dårlig service, og skal aldri handle der igjen, det er mitt valg da... Selv om de er billige, så legger jeg gjerne på et par hundre for bedre kundeservice, derfor handler jeg nå hos Netshop...

 

Finnes helt sikkert folk som har retur hos pcutsyr og som har god erfaring med de, men det skulle da bare mangle også... Håper da for deres skyld at de ikke er like dårlige i alle retursaker, men de har fått en del "pepper" her inne på hw. Om det er ufortjent eller ikke får være opp til andre å bedømme. Jeg har min mening og erfaring med de...

(orginal innlegg)

 

Hmm... negativ erfaring, dette er for og nevne den eneste negative erfaringen om Pc-utstyr.no.

 

eg handler på pcutstyr.no, microplex.no og komplett.no.. mest fornøyd med de to første.... ikkje dårlig på komplett men liker pcutstyr bedre.. har bestilt ny CPU, HK GK og DVD-brenner på pcutstyr.. fant ut prisen på komplett.no og gikk ned til deres butikk i Bergen.. Da eg sa ka eg kunne få det for sa de at eg kunne få det 500!! billigere:D    har ikkje fått det enda men det er fordi at sapphire radeon ikkje er kommet ut på det åpne markedet enda.. med har no testet det:D

så PCutstyr er absolut å anbefale

(orginal innlegg)

 

Oppsumering, Flott service, neo negativ erfaring om returer, men ellers fin og side med et markeds dyktig innhold.

 

så PCutstyr er absolut å anbefale!

 

........................................................................................................................

 

PSData.no [info]

psdata5in.jpg 2004-nr2.gif 2005-1-nr2.gif

 

Ps-data har vært kanskje lenger en komplett og har fin side med STORT utvalg.

 

Erfaringer

 

PSData, fordi de hadde bra priser, et meget solid rykte, samt alle de tingene jeg skulle ha
(orginal innlegg)

 

PSdata:

 

- Bra kundeservice

- Rask levering

(orginal innlegg)

 

99% av alt jeg handler, handler jeg hos PS Data. Har handlet for mellom 60 og 70 000 der de siste 5 årene. Dette inkluderer selvsagt komponenter jeg har kjøpt for venner og familie også, men saken er at jeg har vært trofast mot PS-Data fordi jeg har fått glimrende service der i alle de årene jeg har brukt dem. Spesielt for et par år siden, var den en fyr som jeg mener heter Gard, som virkelig engasjerte seg når Samsung-skjermen tok kvelden. Fikk sånn service at jeg har bestemt meg for å bruke dem så lenge de har de produktene jeg er ute etter. Terningkast 6.

I tillegg har jeg handlet varer både hos komplett.no og multicom.no. Har ikke hatt noen problemer med noen av diss heller. Også terningkast 6.

(orginal innlegg)

 

PS Data fordi:

 

* Bra priser

* Bra utvalg av det jeg trenger

* Meget god og rask service

* Rask levering

* Alt jeg har kjøpt der har vært kvalitetsprodukter, og det virker derfor som at de ikke tar inn hva som helst på lager. Dette er en liten trygghet for meg.

* Greie ukens tilbud

(orginal innlegg)

 

Enig PSdata HAR veldig bra service  , med det unntaket at det tar 1 - 1\2 måned før man får noe service i det hele tatt 
(orginal innlegg)

 

PSDATA - Godt utvalg til fornuftige priser. Solide på service og forsendelse.
(orginal innlegg)

 

PSData er utrolig kjappe til å levere! bestilte sent tirsdag kveld, pakken var på postkontoret på torsdag. og de har så absolutt gode priser også.
(orginal innlegg)

 

Oppsumering, Ps-Data har en knallgod service, men dog tar noe tid før de reagerer. De har ofte produkter som komplett.no ikke har, og dette er en styrke de har, PS-Data har også den beste siden og den som er mest organisert.

En plass vel verdt og handle hos. ;)

 

........................................................................................................................

 

Pyton.no [info]

pyton1dy.jpg

 

Pyton fordi det er ein av dei få butikkene som har skikkelig High-end utstyr, og satser meir på kvalitet enn som andre butikk som satser på kjente navn og priser.

har prata mykje med pyton, har helt vanvittig bra support, du kan lage til handlevogn og sende den in som tilbud, og du får send eit fint og oversiktlig tilbud tilbake på epost.

og dei har vanvittig bra peiling, og visst du spør dei om forskjellige varer, så forteller dei om evt vanlige feil som dei har hatt på produktet, visst det er, og kommer med forslag til alternativ, har alltid gode argumenter, og kan virkelig det dei snakker om.

dei har ikkje det største utvalget, og dei beste prisane, men dei har skikkelige varer, og ikkje pulls (pullouts) som mange andre selger,

 

Pyton: Du veit kva du får: Topp utstyr og Service.

 

Beste butikken synst no eg =)

(orginal innlegg)

 

Da dette er eneste erfaringen på pyton ønsker vi flere

........................................................................................................................

 

 

 

Casemod Butikker:

 

Microplex.no [info]

ViROyJBb.png

 

Denne butikken har nesten alt av Casemods og er ryddig og pen.

 

Erfaringer:

 

Microplex (de har mye gøy som er vanskelig å finne andre steder).
(orginal innlegg)

 

Microplex.no

Bra kompetanse på servicen deres.

Rask levering

Noe lite lager(dvs det JEG har erfart),mangler "alltid" den varen jeg leter etter.

(noe dyrere på de varene andre butikker har +-5%)

Bra isolasjon i forsendelse(Les: du må lete etter varen din i boksen pga mange iso kuler)

(orginal innlegg)

 

........................................................................................................................

 

3dfxcool.no [info]

2bw8oa9I.png

 

Denen butikken har god kvalitet på varer og er den med best utvalg, microplex har nesten like mye, men 3dfxcool.no har hakket mer.

 

Erfaringer

 

3dfxcool.no

En del tøft her, men synest de tingene jeg bestile herifra var veldig dårlig kvalitet på. Har uansett ikke mye erfaring herifra.

(orginal innlegg)

 

Flere erfaringer ønskes her, har du så fyll på.

 

.......................................................................................................................

 

Cool'n Silent

b7QoZkSK.png

 

Erfaringer

 

Casemod, vannkjøling, vifter handler jeg uten tvil på www.coolnsilent.no

Begrunnelse:

Ikke de billligste, men med kvalitets service, kvalitets produkter, de er billige på frakt, mulighet for forhåndsbetaling og forsendelse med brev.

(orginal innlegg)

 

Muligheter for flere Erfaringer om denne webshoppen?

 

........................................................................................................................

 

Netconnection.no [info]

6Irjk46f.png

 

Denne butikken er det kun 3 erfaringer så blir noe vansklig og lage en liten tekst, så da er det ønskelig med erfaringer.

 

Jeg bestilte en kjøler på Netconnection, etter en kjapp epost og svar, så kom kjølern ganske fort i posten... Bare at det var feil kjøler.

Den jeg bestilte, bestilte jeg fordi den passa hket mitt. Men, med all flaks man kunne få, fikk jeg en bedre kjøler, og den passa med nød og neppe..

(orginal innlegg)

 

Netconnection dreiv jo og reklamerte for seg sjølv her inne på forumet.

Dette er ei stund sida, men ein gang ein sleip jævel, altid ein sleip jævel.

Det var ein fyr her som sa netconnection i nesten kvareinaste post han posta, og brukernavnet hans var ein forkorta versjon av daglig leder sitt.

 

Sånne fortjener ikkje kunder. Dei kunne vel ha reklamert på vanlig måte på hw.no si side vel? og betalt for seg.

 

Svartelistet!

(orginal innlegg)

 

Denne har bare dårlig erfaringer til tross for en grei side med god utvalg.

........................................................................................................................

 

Vendur.no [info]

8i4s5PC2.png

 

Har ikke handlet her selv, men en Moderator her har det.

Har du problemer eller ønsker og ta opp noe med butikken? ja da tar du kontakt med Crusade

 

 

Erfaringer:

 

Vendur.no

Er meget fornøyd med denne butikken, spes. når en sammenligner denne med størrelsen til de andre nemte. Rask ekspedering, raske og gode svar på mail (Runar er en meget hyggelig og serviceorientert mann). Eneste ulempen er at en må betale på forskudd (greit for meg nå, men for de som handler der for første gang er det nok kiipt (var nå det for meg)), Dessuten den eneste jeg vet om som selge SilenX her i landet!.

(orginal innlegg)

 

Her ønsker jeg flere erfaringer

 

........................................................................................................................

Update, 20 Juli 01:50, 2005

Edit: Norek er fjernet etter henvendelse fra dem

........................................................................................................................

 

Skrevet og laget av Omy og am3k.

Bilder ordnet av am3k, en stor takk til deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg handler hos www.flexi-data.no i Bergen, de har generelt lave priser og verdens beste kundeservice :thumbup: De er nettbutikk, men varene må hentes i sjappa deres på laksevåg, leveringstiden er vanligvis to dager.

 

Ellers, hvis det er litt mer spesielle ting (casemods, vannkjøling, ect) handler jeg som regel hos microplex. Kun fordi dem har utvalget :)

Endret av Barbaren
Lenke til kommentar
Jeg handler hos www.flexi-data.no i Bergen, de har generelt lave priser og verdens beste kundeservice :thumbup:  De er nettbutikk, men varene må hentes i sjappa deres på laksevåg, leveringstiden er vanligvis to dager.

 

Ellers, hvis det er litt mer spesielle ting (casemods, vannkjøling, ect) handler jeg som regel hos microplex. Kun fordi dem har utvalget :)

Samme her. I tillegg er jeg veldig fornøyd med Netshop og PS Data, rask&grei levering, alt jeg skulle ha på lager, gode priser og bra utvalg.

 

Forøvrig vil jeg legge til at Flexi bruker Norek og har derfor mye de samme prisene som Komplett, og det samme utvalget. De har også samme varenr, noe som førte til at da jeg ombeste meg fra å kjøpe på Komplett og bytte til Flexi, tok det 30 sek ekstra å legge til varene i handlekurv.

 

Du slipper som sagt frakt, og kan se ved hjelp av et mer nøyaktig system enn postens pakkesporing, hvor bestillingen befinner seg.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Jeg handler som oftest hos komplett. Dette fordi de har en usedvanlig god service, leverer raskt og trykt, og det de leverer koster lite penger imotsetning til andre nettbutikker :D:thumbup:

 

Har også handlet hos Companiet. Synes selv service'n var god, de leverte raskt og varene hadde priser som hang midt på treet. Ikke så mye dyrere enn komplett faktisk :)

 

Edit: Må legge til ett minus med Companiet. Selv om det er lokalt (for meg) må varene hentes på deres lager og betales kontant. De har ikke kortautomat, noe som er ganske gammeldags synes nå jeg.

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det egentlig det samme hvilken netbutikk man velger dersom man handler fra en av de store. Jeg har handlet hos:

 

Netshop

PSdata

Komplett

PCutstyr

Microplex

 

De har alle vist meg kjempeservice og jeg har ikke hatt noe som helst å utsette på noen av dem. Hvis jeg skal handle noe nå velger jeg den av disse butikken som har alle varene jeg skal ha til billigst pris.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Har handlet hos MPX, Netshop, PCutstyr, Multicom, PSdata og Komplett.

 

Selv om MPX også er bra, så er jeg ikke i tvil om hvem som er den beste av de, og det er Netshop så klart :love:

 

Begrunnelse: Folka som grunnla Netshop er opprinnelig folk som jobba på "gamle" Komplett.no, den tida da komplett virkelig var knallbra. Netshop har fått med seg de beste folka fra serviceavdelinga samt kunde- og salgsavdelinga til "gamle" komplett.no for å starte eget. De har alle jobbet 8 år på komplett og har en bred og meget god erfaring. De har en knallbra stab med en knallbra serviceinnstilling.

 

Har sikkert hatt over 10 telefonsamtaler med de, tar telefonen meget kjappt, har aldri blitt satt på vent. E-mail har blitt besvart innen maks et kvarter. Bestillte en bærbar PC i går, og hentet den ferdig montert i dag, altså de brukte ikke mer enn en dag på å utføre alt arbeidet på den, det kaller jeg meget bra service. Det der hadde ingen annen webshop klart like raskt, det vil jeg like å høre i så fall.

 

Rask levering og gode priser. De deler til og med ut Lion sjokolade til alle som henter deler på lagret :D Har ikke så mye som en liten filleting å utsette på de, er så fornøyd at jeg aldri noen sinne skal handle noe annet sted igjen!

 

Dessuten er det ikke mange som har åpent på julaften og nyttårsaften, meget bra Netshop. Og så kverrulerer de aldri med kunden, de får saker raskt unnagjort og de setter kunden i sentrum.

 

Netshop anbefales varmt :thumbup:

Endret av joho83
Lenke til kommentar

I stede for å hele tiden søke etter den billigste, prøver jeg nå heller å være mer konsekvent slik at flest mulige deler (iallefaller kritiske) stammer fra samme sted. Etter å ha hørt mye skryt om Netshop, prøvde jeg de til cpu, ram, hk og en disk i sommer. Det nye skjermkortet bestilte jeg dermed også derfra.

 

Min bærbare maskin har jeg kjøpt hos Multicom. En ny disk til den ble derfor også bestilt hos Multicom (at de i tillegg var billigst var bare bra :)).

 

Kabinettet mitt kjøpte jeg hos Microplex pga utvalg og service. Gjør ikke så mye slike kjøp lenger, så det blir vel lenge til neste gang.

 

I tillegg til å prøve å "samle" mest mulig hos en leverandør, setter jeg service høyt i setet. Har ikke hatt noe service-forhold til Netshop ennå, men Multicom føler jeg har gitt kjappe svar og god retur på ødelagte ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...