Gå til innhold

Webshop Erfaringer - Hvor handler du?


Anbefalte innlegg

Handler det jeg kan på flexi-data siden jeg kan hente selv, Men om det er stor prisforskjell eller de ikke har det jeg ser etter handler jeg på psdata, netshop, mpx eller microplex. Alt etter hvem som har best priser.

Flexi-Data holder til i Bergen og du må hente varene selv? eller sender de varen hjem via posten til deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har handlet de siste gangene fra www.norek.no, fordi de er det samme som komplett, men for bedriftskunder. Komplett har vært førstevalget mitt fram til jeg fikk tilgang til norek. Man sparer ikke så alt for mye penger. Men det er litt over tid.

Sist gang jeg handlet kjøpte jeg mus, musmatte og 200gb harddisk. Da sparte jeg i underkant av 100kr. Dette er ikke mye, men det tilsvarer litt mer enn det frakten kommer på. Men viss man handler for mer, f.eks bygger en pc, som en kamerat av meg har gjort, da sparte han ca 1500kr. Og da vil jeg si det er veldig lønnsomt å velge norek, viss man har mulighet til det.

Lenke til kommentar

MPX.no:

Kjøpte mesteparten av datadelene mine her for en 2år siden og var relativt fornøyd med servicen. Nå derimot har jeg helt sluttet å kjøpe ting her i fra pga. treigt responstid fra kundeservice, treig behandlingstid og ikke noe spesielt god behandling. Sendte f.eks inn en harddisk som først i dag etter en 2-3 uker etter mye rot(virker det som) er på vei tilbake. :thumbdown::mad:

 

Komplett.no:

Har handlet en del herifra; rask responstid hos kundeservice med dyktige folk, god behandlingstid(Nå gjenstår det bare fra posten sin side å få ræva i gir). Har aldri hatt noen problemer her i fra. Har derfor anbefalt venner og bekjente om å handle herifra. I tillegg kan jeg jo si at komplett sin aktive deltagelse i hardware forumet er veldig positivt!:thumbup:

 

Netshop.no

Har jeg kun liten erfaring i fra, men har ingenting negativt å si. Her er det veldig god responstid fra kundeservice i tillegg til hyggelige behandlere etc.:thumbup:

 

Microplex.no

Litt dårlig responstid, men når de svarer så er det forklarende. Har utrolig mye tøft i butikken og er veldig fornøyd med kabinett og vannkjøling som nettop er montert derifra. :thumbup:

 

3dfxcool.no

En del tøft her, men synest de tingene jeg bestile herifra var veldig dårlig kvalitet på. Har uansett ikke mye erfaring herifra.

Lenke til kommentar

Handler stort sett hvor det er billigst og de har varene inne. Men har selvfølgelig mine favoritter når det gjelder utvalg, pris og service. Hvor jeg på sistnevnte har hpx.no som - for å gjøre en lang historie kort - hadde slettet ordren som jeg skulle ha. De senket da prisen på varen betraktelig når jeg ringte og sa i fra om den slettede ordren! Ellers må jeg få vedlegge at de er svært greie og hyggelige folk som svarer relativt fort på mail i forhold til hva andre butikker gjør! (skal ikke nevne navn). Vil si at de priser varene sine godt. Med andre ord; lavt.

 

Tar med Komplett.no her på grunn av sitt utvalg i hardware, tastatur og ellers hva man trenger til sin data. Synes også de skal ha for den lave prisen de har på varene sine.

 

Kjøpte et lydkort (les: Creative SB Audigy 2 ZS) fra Pcutstyr.no her om dagen, og fikk det selvfølgelig. Ganske fort og! Men synes de har en del høyere pris på hardwaren enn samtlige andre butikker.

 

Microplex.no for sitt utvalg blant kabinetter, casemodding utstyr, hodetelefoner, vannkjølings utstyr og kjøling generellt, musmatter og ja, you name it! Poenget mitt er at de har masse av saker og ting som både styler opp og pleier datan. Også får man med god sjokolade også, sånn som er i julekalenderne man kjøper i butikken. :love:

 

Mvh. Fosfat

Lenke til kommentar

casemod, vannkjøling, vifter handler jeg uten tvil på www.coolnsilent.no

Begrunnelse:

Ikke de billligste, men med kvalitets service, kvalitets produkter, de er billige på frakt, mulighet for forhåndsbetaling og forsendelse med brev.

 

Hardware: Komplett.no, netshop.no og psdata.no

 

Komplett.no bruker og netshop.no bruker jeg hipp som happs, kommer ann på hvem som er billigst, like god service. Psdata bruker jeg når de er billigst.

Lenke til kommentar

Handler primært hos komplett.no grunnet meget gode erfaringer med disse. Rask behandling av ordre og event. returer (som følge av doa e.l.). Må også si meg godt fornøyd med returordning og service. Har hatt noe kontakt med de på mail vedr. diverse produkter, relativt raske til å svare på mail samt en generell god tone ut mot kunden(e).

 

Har også handlet hos netshop noen ganger.

I og for seg likt med min oppfatning av komplett. Har dog ikke handle så mye her (skjerm og skriver) og har ingen erfaring med returordning hos dem. Har også hatt noen korrespondanse på mail med dem og som hos komplett raskt svar og god service.

 

Mine erfaringer med microplex er litt opp og ned da i stor grad grunnet at de av og til bruker evigheter på å svare på enkle henvendelser på mail (varierer voldsomt).

Ellers ingen ting å utstett på de heller.

 

Vendur.no

Er meget fornøyd med denne butikken, spes. når en sammenligner denne med størrelsen til de andre nemte. Rask ekspedering, raske og gode svar på mail (Runar er en meget hyggelig og serviceorientert mann). Eneste ulempen er at en må betale på forskudd (greit for meg nå, men for de som handler der for første gang er det nok kiipt (var nå det for meg)).

Dessuten den eneste jeg vet om som selge SilenX her i landet!

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Da Informerer jeg dere om UPDATE i Kveld/Natt, det er blitt fikset opp linker, Skriveleifs og Nye sider er lagt til.

 

Har du en ny side på lager? Post den her eller sende en PM. Alle gode forslag vil bli vurdert.

 

Tilslutt må jeg si: Les 1 post, Ikke post her uten og ha kikket/lest over 1 post.

 

Omy

Lenke til kommentar

Jeg vil skryte litt av www.fbn.no. En liten en-manns bedrift fra en leilighet i Oslo.

 

Har handlet et Compact-flash kort og en MX510 mus. Den store fordelen for oss som bor i Oslo er at varene kan hentes på Ammerud, så da slipper vi frakt. Varene har også vært blant de billigste på markedet. Leveringstiden er helt grei, ca. 3 dager.

 

Selv om utvalget på siden ikke er veldig stort tilbyr Frode alt som selges fra Hattelco ved forespørsel. Siden jeg er interessert i et annet merke tilbød han seg også å skaffe seg forhandler-rettighet på dette i løpet av et par dager...Bra!

 

Har ikke hatt noen klagesaker med denne butikken.

Lenke til kommentar
Jeg har handlet de siste gangene fra www.norek.no, fordi de er det samme som komplett, men for bedriftskunder. Komplett har vært førstevalget mitt fram til jeg fikk tilgang til norek. Man sparer ikke så alt for mye penger. Men det er litt over tid.

Sist gang jeg handlet kjøpte jeg mus, musmatte og 200gb harddisk. Da sparte jeg i underkant av 100kr. Dette er ikke mye, men det tilsvarer litt mer enn det frakten kommer på. Men viss man handler for mer, f.eks bygger en pc, som en kamerat av meg har gjort, da sparte han ca 1500kr. Og da vil jeg si det er veldig lønnsomt å velge norek, viss man har mulighet til det.

Men så mister du dine forbrukerrettigheter som privatperson når du handler som bedriftskunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...