Gå til innhold

Webshop Erfaringer - Hvor handler du?


Anbefalte innlegg

Det har vært lite med erfaringer for tiden, og dere har ve lalle handlet noe i ferie tiden, hva er deres erfaringer?

 

Handlet selv et trådløst kort fra nettet, nærmere bestemt netshop og det gikk veldig raskt, 3 dager fra jkjeg bestilte lå det lapp i postkassen og kortet fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tenkte jeg kunne legge inn en tråd om Jm Data

 

Jeg kjøpte en brukt skjerm fra dem via QXL muligens det dummeste kjøpet jeg har gjort. Men la gå.

 

- Skjermen var knust ved ankomst, noe jeg vil si skyldes mangelfull/dårlig innpakning

 

- Skjermen ble returnet med returskjema slik som det sto jeg skulle gjøre, hittil alt greit

 

- Svarer først at det skal sendes "ny" tilsvarende skjerm, for deretter å totalt ignorere meg. (både på telefon og e-mail...)

 

Etter å ha forsøkt å få kontakt med sjappa X antall ganger, så har jeg gitt opp, anser pengene for tapt uansett... De er ikke interesert i å verken gi meg erstatningsskjerm eller pengene tilbake.

 

Elendig butikk, styr unna...!

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Tenkte jeg kunne legge inn en tråd om Jm Data

 

Jeg kjøpte en brukt skjerm fra dem via QXL muligens det dummeste kjøpet jeg har gjort. Men la gå.

 

- Skjermen var knust ved ankomst, noe jeg vil si skyldes mangelfull/dårlig innpakning

 

- Skjermen ble returnet med returskjema slik som det sto jeg skulle gjøre, hittil alt greit

 

- Svarer først at det skal sendes "ny" tilsvarende skjerm, for deretter å totalt ignorere meg. (både på telefon og e-mail...)

 

Etter å ha forsøkt å få kontakt med sjappa X antall ganger, så har jeg gitt opp, anser pengene for tapt uansett... De er ikke interesert i å verken gi meg erstatningsskjerm eller pengene tilbake.

 

Elendig butikk, styr unna...!

6924057[/snapback]

 

Godt det kommer fram!

Håper du husker å skrie inn din erfaring med dem på qxl... Det fortjener dem!

:cry:

Lenke til kommentar

Jeg handler hos Amentio og i går klokken 16:00 bestilte jeg meg en Asus bærbar. For det første var den nesten 1000 kroner billigere en komplett. Og i dag klokken 10 fikk jeg en telefon om at min vare var ankommet dem. Siden jeg bor like ved der de holder til kunne jeg hente den i dag. Klokka er nå 11:30 og jeg sitter å installerer XP. Det kaller jeg leveringstid! :D

Endret av syphie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Min siste erfaring gjelder Databutikken.com. Deres norske avdeling er forresten lagt ned. Det fikk jeg erfare når jeg forsøkte å ringe dem i dag morges. Jeg hadde et spørsmål om _hvor_ jeg sender mitt shuttle kabinett i retur, siden jeg ikke har fått noen svar på e-mail, og deres informasjonssider er veldig mangelfulle.

 

Kan komme tilbake med mer etter hvordan denne returen blir behandlet.

Lenke til kommentar

Jeg handler fra fem forskjellige butikker.

 

SHG: Gode priser, kjapp levering samt godt utvalg og meget god kundeservice!

 

PSDATA: Meget gode priser, kjapp levering, GeIL RAM og meget god kundeservice!

 

Microplex: De fører Lian Li og MIST, gode priser, kjapp levering og god kundeservice!

 

Komplett: Greie priser, kjapp levering, godt utvalg samt meget god kundeservice!

 

NetShop Oslo: Greie priser, hentelager, godt utvalg og MEGET god kundeservice!

 

~ Medion

Lenke til kommentar

Jeg orket ikke å lese gjennom alle 17 sidene.. Men jeg savner litt mer konkret informasjon om bestillinger som er gjort.

Da tenker jeg ikke på "Jeg bestilte et asus PB5 dlx, det kom bekreftelse etter 1 dag, og uka etter hentet jeg den på postkontoret i snøvær"---

Det jeg mener manglet eller for lite skrevt om.. Er leveringstid, som tross alt er det absolutt viktigste.

De aller fleste finner ut hvordan de bruker prisguiden, dermed finner man det billigste. Guiden og tester og forumet kan hjelpe med hva som er best å kjøpe.

Det hadde da også vært greit å få litt mer konkret om leveringstid.

dvs Du bestilte en mandag, fikk bekreftelse på at varen var på lager samme ettermiddag, på onsdag fikk du hentelapp.

Varen kom frem i god stand, og stemte med det du bestilte..

 

Som sagt, mulig det står noe mer om dette på side 2-16..

Lenke til kommentar
Jeg orket ikke å lese gjennom alle 17 sidene..  Men jeg savner litt mer konkret informasjon om bestillinger som er gjort.

Da tenker jeg ikke på "Jeg bestilte et asus PB5 dlx, det kom bekreftelse etter 1 dag, og uka etter hentet jeg den på postkontoret i snøvær"---

Det jeg mener manglet eller for lite skrevt om.. Er leveringstid, som tross alt er det absolutt viktigste.

De aller fleste finner ut hvordan de bruker prisguiden, dermed finner man det billigste. Guiden og tester og forumet kan hjelpe med hva som er best å kjøpe.

Det hadde da også vært greit å få litt mer konkret om leveringstid.

dvs Du bestilte en mandag, fikk bekreftelse på at varen var på lager samme ettermiddag, på onsdag fikk du hentelapp.

Varen kom frem i god stand, og stemte med det du bestilte..

 

Som sagt, mulig det står noe mer om dette på side 2-16..

7199168[/snapback]

i 90% av tilfellene der jeg har bestilt, så er posten norge AS den tregeste til å få fram pakker. De aller fleste webshops sender samme dag, senest neste virkedag. (multicom er her ett "hederlig" unntak som brukte waay for lang tid på å få sendt pakken)

Lenke til kommentar

Vi kunne kanskje hatt en slags avstemmingstråd ??

Hvor man setter følgende kriterier:

At man har bestilt en vare som ER på lager på bestillingstidspunktet.

At man regner første hverdag som bestillingsdag.

Ut ifra det kan man kanskje stemme på hvor mange dager det tok å få varen.

 

Bestilte selv 3 spill fra playx . søndag 29. Fikk mail tirsdag at de hadde sendt ETT spill. De to andre var restnotert. Ok, tenkte jeg. Men sendte mail og spurte hvor lang tid de regnet med for å kunne levere..

Fikk svar tilbake "Det står opplyst på varefakta" Meget kort og konsist svar kan man si.

Jeg sjekket og så at leveringstid var blitt 9-10 dager.

Dette medførte avbestilling fra min side..

Det er greit var svaret..

I går, sjekket jeg playx. igjen og så at det ene spillet var blitt lagervare, og hadde 24timer leveringsfrist. Flott tenkte jeg og sendte mail til support om de da kunne re-aktivere det ene spillet.

OK, det er re-aktivert. (enda et ultrakort svar)

 

Tenkte å sjekke idag igjen for å være helt sikker. Men idag finnes ikke spillet å playx i det hele tatt.. . Hva har skjedd tenkte jeg... Sendte mail og spurte om de bare hadde fått noen få spill inn igår ?

"Nei, ingen spill ca 12 dager leveringstid.. "

Men hvor er spilet? Jeg avbestilte øyeblikkelig.. Tror jeg.. Har ikke fått noe svar på det.. Kan heller ikke finne/spore min ordre på kontoen lenger..

En virkelig snodig support.. Rimelig raske med svar.. Men alt for lite informasjon i enkelte av dem synes jeg..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Amentio.no skal jeg iallefall ikkje handle mere!

 

For å lage en lang historie kort:

 

Mobil kjøpt fra Amentio. Mobilen lader ikkje mere enn 70% , og batteriet funker bare max 1 dægn med normal bruk. Sender mobil tilbake. Får den tilbake etter 3 uker. Mobilen er ikkje fikset. Mobilen sendes tilbake. Deretter sier dem at det er en skade på det ikkje dekkes av garanti. Jeg må betale 400 kr for å få tilbake mobil som ikkje funker som den skal

 

Så nå sitter jeg her uten en k800i :thumbdown::nei::thumbdown:

 

Edit: De sa at de hadde reparert mobilen og testet den OK, etter første "reperasjon" :hrm:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Godt nyttår alle sammen

 

Handlet flere julegaver på ComputerCity, og var positivt overrasket over leveringstid og kundeservice. Aldri handlet her før, men det blir ikke siste gang

 

Tips. Her finnes det mange gode tilbud på store LCD fjernsyn, kjøpte selv et 40 tommer Samsung til 12999, som er HDTV ready :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...