Gå til innhold

Webshop Erfaringer - Hvor handler du?


Anbefalte innlegg

Jeg har handlet det meste jeg har på MPX.. De har Super leveringstid, veldig god kundeservice.. Da jeg handlet på mpx etter pc-deler bestilte jeg en komplett maskin altså da men Asus a8n-sli (vanlige) Fikk beskjed dagen etterpå at hovedkortet var gått ut av produskjon. Hovedkortet kostet ca 900kr+-, men de gav meg ikke et tilsvarende hovedkort nei, de gav meg et Asus A8N-SLI Premium som kostet ca 400kr mer til samme prisen som det først bestilte hovedkortet! altså 900kr :D DET KALLER JEG EKTE SERVICE!

 

Edit: Og jeg bestilte nye pc deler igår tidlig og imorgen er de på postkontoret nede i gaten :dribble:

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett er min yndling! Uten tvil! :D

Jeg har hatt masse med servicen dems å gjøre, ettersom jeg ofte lurer på ting rundt produktene, og de er helt supre til å svare! Jeg har handlet hos komplett i mange år, og har hatt rikelig med ordre derfra. Er egentlig helt trofast til dem, med mindre jeg ikke kan finne produktene jeg vil ha, da er jeg jo nødt til å velge en annen...

 

Jeg har også handlet for en venn, og det gjelder Databutikken.no. Det hadde seg sånn at han absolutt ville ha noen deler han fant der, et kabinett og noe lys og vifter. Han ville ikke at foreldrene skulle måtte godkjenne det, så jeg bestilte for ham. Da jeg endelig hadde fått det, 14 dager etter bestilling, så fikk foreldrene snusen på det, og jeg måtte returnere... Jeg sendte en mail og spurte hvordan, og de svarte veldig greit, etter 6 dager, vel og merke. Så gjorde jeg det, og etter nye 17 dager fikk jeg en mail det stod at de skulle få en tekniker til å se på varene om de var i orden, så skulle de sende pengene så fort de kunne. Greit nok, fordi jeg hadde jo bare opnet esken det kom i, for å sjekke, og det var alt, så det var nok i orden. Jeg ventet. Jeg ventet i nesten en måned før jeg sendte en mail, og referete til den forrige mailen jeg hadde fått. De nektet for at de hadde sendt en slik mail, og pakken var visst ikke kommet inn da, sa de. Så foreløpig ende på visa er at jeg mangler 1400,- inn på konto, og det er nå to månder siden siste mailen...

Konklusjon: Hold dere langt unna Databutikken.no! Håper ikke det blir flere kommentarer fra dem på dette forumet.

 

Forøvrig har jeg nå tenkt å kjøpe en del casemods, og da tenkte jeg at jeg skal bruke SHG.no (Hvorfor er ikke de nevnt i første post?), men jeg er litt usikker på service jeg kan vente, og sånn... Men de er de eneste som har det jeg vil ha, og til en fornuftig pris, alt utenom Aerocool PowerWatch, den tenkte jeg kunne hente i Grimstad (PSData) om det er mulig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flere enn meg som ble litt provosert av Mamoz sin siste mail?

Det står "VIKTIG MELDING + tilbud" i emnet, og så er det bare at de har vikarer i butikkene i helga og holder support/retur stengt.

 

Vet ikke helt jeg, totalt uinteressant for 98% av kundene som står på mailinglista skulle jeg tro, så det fungerte i hvert fall i praksis bare som en billig måte for å få meg til å lese ukens tilbud for min del.

 

Har ikke meldt meg av reklamelista av ren latskap, benyttet i hvert fall anledningen til å gjøre det nå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Komplett er min yndling! Uten tvil! :D

Jeg har hatt masse med servicen dems å gjøre, ettersom jeg ofte lurer på ting rundt produktene, og de er helt supre til å svare! Jeg har handlet hos komplett i mange år, og har hatt rikelig med ordre derfra. Er egentlig helt trofast til dem, med mindre jeg ikke kan finne produktene jeg vil ha, da er jeg jo nødt til å velge en annen...

7657371[/snapback]

!#*! ta touchpadden asså. Skreiv to sider med tekst også kom jeg borti back der. Skjønte ikke hvordan jeg sletter så får redigere når jeg får tid.

Endret av gudal84
Lenke til kommentar

Jeg handler litt diverse steder. PS Data og PC utstyr har jeg handlet lite med, men de virket greie. Microplex synes jeg er en helt ok butikk med bra utvalg, men fytterakkern som de tar betalt for frakt. Et lite Lian-Li PC50 kostet mer å frakte enn en Chieftech-kladd og skjermkort fra Komplett. Er det posten som bestemmer prisen på dette? For pakken fra Microplex var både mindre og lettere..

 

Komplett er min hovedbutikk. De har varierende leveringstid. De har derimot god service, har hatt et tilfelle med reklamasjon og det gikk strøkent.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ps-data fordi:

 

-Ofte billigst

-Kjempegod service (Sendte inn en 250gb hdd som fikk blåskjerm ved 32bit os men virker fint under 64bit, og fikk både den og en ny og bedre en tilbake så nå er det 64 bit :thumbup: )

-Masse billige produkter på lagersalg

-Veldig kort leveringstid, 3 dager.

 

Bor i nærheten så synes også det er greit å støtte opp om det som er nærme en.

 

Ps-data for ever :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har handlet litt forskjellige steder.

komplett.no - PC, skjerm, enkeltkomponenter. Godt fornøyd både med pris, service og levering. Trengt en reparasjon på PC derfra - gikk helt greit. Kommer til å handle der igjen.

 

PS data. Kjøpte en bærbar PC (LG, som jeg i utgangspunktet var veldig fornøyd med). Etter et par måneder forsvant lyden på den. Sendte den inn til reparasjon, og det varte og det rakk. Etter mange uker og mange telefoner til PS data, sa jeg at nå syntes jeg det var på tide at de heller sendte meg ny PC, siden de åpenbart ikke fikk reparert den. Dette sa de først ja til, og bekreftet på mail - deretter nei. Da ble jeg sint og syntes jeg hadde ventet lenge nok og forlangte pengene tilbake. Det fikk jeg. Og kjøpte ny laptop hos Dell.

 

Dell: Veldig fornøyd. Lynrask levering. Det har vært 2 ting i veien med den nye laptopen også. Først kom det blå og brune striper på skjermen. Skjerm og hovedkort ble skiftet på dagen. Så røk strømforsyningen. Dette var rett før jul - jeg fikk låne en ny av lokal reparatør. (kjempebra!) Etter jul varte og rakk det, og jeg måtte purre på den nye, de hadde somlet bort henvendelsen min i julestria. Men det er nå tilgivelig syns jeg - og jeg var jo vel forsynt med strøm i ventetida.

 

Multicom:

KJøpte laptop til skolebruk i høst, til avkommet.

Den er vi ikke fornøyd med. Den bråker MYE. Virker veldig lite solid. Allerede etter få uker ramlet plastdekselet på den ene hengselen av, deretter en av tastene. Maskinen bråkte verre og verre, og begynte å kortslutte, til slutt hele tiden.

Sendte den inn, og får beskjed om at maskinen er i generelt dårlig stand (mangler tast, deksel etc....) og har derfor blitt dårlig behandlet. VI må betale for reparasjonen, riktignok etter sigende "halv pris" på utskifting av hovedkort - fordi det er vi som har ødelagt den.

Har selvsagt forhørt meg nøye med avkommet om hun har mistet den i golvet eller lignende - men det har hun ikke. Den er kun transportert til og fra skolen - i egen pc-veske. Men det kan jo ikke jeg bevise, og PC'n er hun avhengig av.

Kommer ikke til å handle der mer.

Lenke til kommentar

Netshop :thumbup:

 

Kjøpte en bærbar pc der, har måtte bytte harddisk,tastatur og strømadapter på den. Og alt ble fikset, raskt, smertefritt i henhold til garanti. Rett og slett helt fantastisk service som jeg aldri har vært borti lignende til andre steder.

 

Når jeg skal bytte ut min bærbare pc til neste år, så er Netshop stedet jeg kommer til å se først, eneste minuset er at det ikke ser ut til at de fører Asus maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg handler flere steder:

 

Amazon jeg har handlet i løpet av årene handlet mye fra amazon i USA & UK, også noe fra den i Tyskland. Det er stort sett engelske bøker det går i så moms på sendinger er ikke noe problem. Det er bra service og stort utvalg, selv om det er noe forskjellig i de forskjellige amazon butikkene. Har hatt et par ganger der ting har manglet eller ikke kommet helt fram men det har blitt fikset av dem etter at jeg har sagt ifra.

 

komplett har handlet en del data saker der og er fornøyd. Det er ikke så værst priser og bra utvalg.

 

netshop er en annen databutikk jeg har handlet en del hos i det siste. Også der synnes jeg prisene er greie.

 

brettspill og spillskrinet er to butikker som jeg handlet noe brettspill hos, jeg liker begge to. De har litt forskjellige utvalg av stort sett brettspill og kortspill og er generelt billigere enn andre alternativer jeg har funnet i Norge.

 

Det er de stedene jeg har handlet mest hos i den senere tiden.

Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg handlet hos Cshop, men jeg har ikke sett denne tråden før nå.

 

I midten av oktober 2004 kjøpte jeg meg en Canon IXUS 40. Cshop var en av de få webshop'ene som hadde den inne og av de færre som hadde den på lager rett etter lanseringen i slutten av september. I forbindelse med utenlansreise med jobben trengte jeg et bra kompaktkamera ASAP og Cshop var billigst. (Jeg hadde prøvd ut IXUS 500 en periode så IXUS 40 hørtes ut som en drøm i forhold. Den fikk dessuten god kritikk)

Etter en mail og telefon fikk jeg ordnet henting på kontorene dems på Sagene i Oslo (noe de ikke vanligvis gjør) uten noen problemer og jeg hadde kameraet i hendene mine neste dag :) Kostet sant nok 3300kr den gang (med 512MB minnekort), men for den prisen og så rask bistand var det helt greit.

IXUS 40 er forresten et knall kamera som fungerer fint den dag idag! :D (den har fått både bulker og jeg har bytta skjerm 2 ganger... :ermm:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Netshop:

 

På Tysdag var det første gang jeg bestilte noe som helst fra Netshop, denne gangen var det en PC. Jeg holdt kontaken via mail i forkant på grunn av en rekke spørsmål. Det tok maks en dag før de svarte på mailen min. Mer forventer jeg ikke, så dette var BRA. Når det gjelder bestilling, så skal netshop sette sammen pc'n til meg, og pc'n vart bestilt Tysdag kveld, klokka halv tolv eller noe sånt. Klokken 11 neste dag fikk jeg melding om at pc'n var sett i sammen og bli sendt med første mulighet. Som sakt så gjort, jeg sporet pakken og den var levert på postkontoret i stokke. I går var videresendt fra Oslo, klokken 07.45. Så da har jeg ett håp om å få pakken i dag, senest på Lørdag! Dette var veldig, veldig bra Netshop! Hadde egentlig forventet nærmere 14 dager på grunn av sending, pakking, bygging osv. Så jeg har KUN positive erfaringer med Netshop utifra første handel så langt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...