Gå til innhold

Webshop Erfaringer - Hvor handler du?


Anbefalte innlegg

Er det og anbefalle og handle fra MPX og databutikken.com ?

Angående databutikken, kan jeg ihvertfall si meg ufornøyd med deres retur service. Jeg bestilte et Keytronic KT2001 tastatur (den gode gamle sorten), ettersom de var den eneste webshoppen som fremdeles solgte slike.

 

Og de presterte å sende meg et KT1000 tastatur, som er en veldig pinglete utgave. Naturligvis skulle jeg bytte, men endte opp med å måtte betale porto ene veien selv. Så den handelen ble litt dyrere enn antatt. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Digital Impuls.

 

Erfaringen min er at dem er raske,men litt for raske

 

Jeg gikk innom butikken i oslo å sa jeg trengte en psu på 300wat+.

 

Dem spurte ikke om jeg trengte en med 20 pins connector eller 24 pins connector.

greit nok, bagatel, samt jeg burde ha spesifisert det selv.

 

kort sagt, jeg fikk 24 pins og ikke 20 pins psu som jeg trengte.

 

kan være greit å tenke på at man skal vite nøyaktig hva man skal ha. og ikke bare stole på at selgeren vet hva du trenger.

 

 

Ekseth

Lenke til kommentar

Tusen takk for din erfaring, oppdaterte DigitalImpuls.no nå :)

 

Har du en erfaring? Om hvilken som helst Webshop, enten den omhandler Foto, Hardware, eller lignende?

Da håper vi at nemmelig du poster _DIN_ erfaring.

 

........................................................................................................................

 

1.Post har nå blitt karftig ordnet på, am3k har lagt ut resultatene fra 1 kvartal i webshop erfaringer tråden, og organisert den, jeg har gått igjennom og rettet feil og ordnet opp i noen små ting.

 

finner du noen feil? ta kontakt med meg eller am3k.

Endret av Omy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt komplett.no i det siste, har handlet 3 ting den siste måneden;

 

MSI 6600 GT

Thermaltake Extreme Volcano 12

Maxtor Diamondmax 8 200 GB IDE

 

Skjermkortet tok ca en uke, det syns jeg var litt mye. Deretter brukte vifta to-tre dager, det var jeg kjempefornøyd med. Og den siste har jeg ikke fått enda, får den vel i morgen, og den ble bestilt i forigårs.

 

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med komplett.no, og kommer til å fortsette å handle der fremover :)

Lenke til kommentar

www.FrozenCPU.com

 

 

Bestilte kabler og viftegriller derfra 20.06. Betalte via PayPal. Varene kosta ~$38 og frakt med USPS Air Parcel Post kosta $20. Ba dem sette verdi på pakken til $30 (~195 kr), ikke no problem. Fikk mail om at varene var pakket og sendt, og at det tok 2-3 uker. Prisen på frakt "over dammen" og tiden det tar virket normal for meg, og overraskelsen var derfor stor da jeg kunne hente pakka 23.06, kun 3 dager etterpå! Intet mindre enn imponerende! :thumbup:

 

Pakken var forsvarlig pakket med "luftlommer", ordreseddelen var oversiktlig og stemplet med navn under "Packed by" og "Verified by". Varene var "like it said on the package", kvaliteten virker upåklagelig.

 

Svært fornøyd med handelen! Virker veldig proft og seriøst. Trygt å betale med PayPal.

Lenke til kommentar

Ja det er noen som har det, spurte selv om og bli sponset med en mus, men da begynte de og klage sin store nød meg budsjett endringer O.l så der var heldig Martin ;)

 

Forresten så har jeg blitt tipset om et Problem med Multicom og Laptopper, stemmer dette? noen som kan komme med erfinger, eller en evnt utalelse fra butikk?

Lenke til kommentar

Multicom

 

En horribel erfaring. Alle webshopper er bra når alt funker.

Det er når det ikke virker at man virkelig får sett hvem som er bra.

Multicom er ikke av de som er bra når de selger noe som ikke virker.

De _lyver_ og ror hardt for å ikke måtte ta ansvar.

 

Jeg kjøpte en i utgangspunktet skikkelig rå laptop hos dem, 2 Ghz Pentium M, 2 GB RAM, ATi Radeon 9700 128 MB, og en HD som spinner på 7200 rpm.

 

Denne har for vane å fryse, og slå seg av ved belasting.

Først evner ikke Multicom å finne feilen, men erklærer at maskinen er ok fordi at de ikke finner feilen. Multicom har vært totalt uintresserte i å ordne opp i dette, og skyldt på at jeg har gjort ting galt.

 

Dette har jeg kunnet tilbakevise, men da ville ikke Multicom høre. De har gått så langt som å påstå at jeg ikke kan forvente å spille moderne spill med min laptop, fordi dagens spill skal være så veldig krevende.

Samtidig som andre lavere utstyrte laptoper klarer dette helt fint, blir den maskinen jeg har kjøpt markedsført som en laptop spillere vil sette pris på. Multicom har foøvrig skrevet utrolig mye tull til min advokat.

Se forøvrig denne tråden for nærmere info.

 

Ikke kjøp noe hos Multicom om du ønsker å bli tatt på alvor dersom du skulle få et mandagsprodukt.

Lenke til kommentar

Jeg skulle handle deler til en stasjonær boks for kort tid siden, og begynte å lete etter komponentene hos forskjellige web-shopper. Boksen jeg skulle ha var en ganske drøy hi-end sak, og ikke alle hadde de tingene jeg hadde sett meg ut. Det første jeg gjorde var å ringe Komplett hvor jeg traff en kundebehandler som høyst trolig hadde en dårlig dag. Mitt første spørsmål var om han hadde AMD Athlon X2 64 4400+ - noe han selvfølgelig ikke hadde da den ikke har kommet til landet enda. Men han kunne skaffe så fort den kom til landet. Så spurte jeg om han hadde LANPARTY hovedkort - noe han heller ikke hadde. Mitt neste spørsmål var da om han hadde noe annet jeg kunne bruke. "Nei", var det korte svaret jeg da fikk tilbake. Jaja... Han om det. Ikke noe nevneverdig hjelp å få, så det var hadebra til komplett.

 

Så ringte jeg mpx.no, hvor jeg hadde mye de samme spørsmålene. Da ble jeg satt over til "en som har litt mer greie på dette". Og det hadde han. Her fikk jeg masse hjelp til å finne alternative hovedkort, tower, RAM, PSU, og skjermkort. Vedkommende jeg snakket med hadde masse greie på tingene sine, og gjorde salg for 11.000,- til meg den dagen.

 

Jeg går ut ifra at han duden på komplett trodde jeg bare var en som ringte for å spørre og grave om en masse ting uten å kjøpe noe. Han tok veldig feil.

Lenke til kommentar

komplett.no er der jeg leter færst, da de er raske og har gode priser. Som regel er det en trygg handel der. MEN, handlet fra Danmark itbutikken.dk :thumbup: og det var enda en superflott opplevelse. Hvis du orker å vente i 7-10 dager, så er det et nettsted jeg skal benytte mere. Sparte mange kroner på et MX3100. Det kom på kun 895.- inkl. alt. Til sammenliging koster dette settet 1299.- som fast lavpris på computercity.no Ellers var oppfølgingen med e-poster og kundebehandling helt på topp. Jeg er en fast kunde der nå !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pyton fordi det er ein av dei få butikkene som har skikkelig High-end utstyr, og satser meir på kvalitet enn som andre butikk som satser på kjente navn og priser.

har prata mykje med pyton, har helt vanvittig bra support, du kan lage til handlevogn og sende den in som tilbud, og du får send eit fint og oversiktlig tilbud tilbake på epost.

og dei har vanvittig bra peiling, og visst du spør dei om forskjellige varer, så forteller dei om evt vanlige feil som dei har hatt på produktet, visst det er, og kommer med forslag til alternativ, har alltid gode argumenter, og kan virkelig det dei snakker om.

dei har ikkje det største utvalget, og dei beste prisane, men dei har skikkelige varer, og ikkje pulls (pullouts) som mange andre selger,

 

Pyton: Du veit kva du får: Topp utstyr og Service.

 

Beste butikken synst no eg =)

Lenke til kommentar

Da var pyton.no lagt til i oppsumeringen, etterlyser flere erfaringer dog.

Har også oppdatert de andre nettbutikkene...

 

Når det gjelder Vaagen Consulting trenger vi noen erfaringer fra dere før vi kan legge denne til i oversikten (dette gjelder for øvrig alle andre nettbutikker også ;))

 

Har også lagt til link til orginal innleggene vi quoter.

Som dere kanskje har lagt merke til finnes det også en info link ved flere av nettbutikkene. Denne vil gi deg informasjonen som ligger lagret i webshopguiden til hw.no

 

Vi kommer også til og gå gjennom bildene i oversikten etterhvert...

 

Edit:

Vi har også bestemt oss for og fjerne øvrige webshopper.

Endret av am3k
Lenke til kommentar

PSData har jeg foreløpig bare gode erfaringer med. Jeg ringte dem, og fikk avtalt bedre vilkår enn "vanlig". Hyggelige kundebehandlere på telefon, gir inntrykk av å være seriøse, og det meste virker veldig profesjonelt. Positivt at de har forum på webshop'en sin, og pris/ytelsesforholdet på deres Tundra 1557K synes jeg er bra. Rask leveringstid -- jeg bestilte på en mandag, og hadde maskinen hjemme i stua på onsdag morgen. To tomler opp fra meg :thumbup::thumbup:

 

DigitalImpuls

Mine erfaringer i denne posten ---> digitalimpuls.no noen erfaringer ?

Endret av LunarRocketMan
Lenke til kommentar

Må bare legge inn en erfaring med Norwaydisc.no. Bestile varer derfra klokken 11:30 i dag, på en søndag. Nå klokken 23:45 er de pakket og Posten har til og med registrert den (ikke ankommet Posten enda så klart). Og det på en søndag? DET kaller jeg å være kjappe med å ekspedere ordre :)

 

Har handlet hos de før, men det har nok vært på vanlige hverdager slik at jeg ikke ble fullt så imponert. Ellers er servicen upåklagelig.

Lenke til kommentar

Jeg handler nesten bare fra PSdata. De har en veldig oversiktelig side, god kundebehandling, rask levering og mye annet.

 

Jeg bestilte en gang en harddisk som ikke virket. Og sendte den tilbake. De reagerte med en gang og fikk sendt en ny som jeg fikk to dager etterpå. Alle gangene jeg har kjøpt ting der har det tatt maks 3 dager før bestillingen kom med posten hjem til meg.

 

Psdata har også et stort utvalg i varer. Det har aldri vert noen ting jeg lette etter som de ikke har. Oversikten på siden kunne ikke blitt bedre etter min mening!

 

De er også gode til å gi tilbud hvist jeg ber om det. Jeg har en gang bestilt en pakke og tatt ut noe fra den, og de jeg snakket med var veldig gode til å informere meg og kom med raske svar.

 

 

Men andre ord en veldig fin nettbutikk som har veldig god kundebehandling. De sender raskt tingene du har bestilt og har et stort og fint utvalg i komponenter, maskiner ++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...