Gå til innhold

Webshop Erfaringer - Hvor handler du?


Anbefalte innlegg

Jeg handler for det meste hos PCutstyr.no, utmerket kundeservice pluss at de har lager i Rolvsøy\Fredrikstad så jeg kan dra og hente og slipper derfor frakt. Også rask levering. Pcutstyr har også blitt kåret flere ganger til billigste shop

Samme gjelder også Netshop, bortsett fra at jeg kan hente det på lager. (eller jeg kan hente, men blir litt langt å kjøre)

ellers så er microplex en veldig bra nettbutikk (kan også hentes på lager)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Pcutstyr.no

Skulle egentlig kjøpe dette på komplett siden det er der jeg vanligvis handler, men etter å ha sett litt i prisguiden her på hardware.no så fant jeg ut at jeg ville spare ca 350kr på å bestille på pcutstyr.no. Nettsiden er nesten helt lik komplett sin og det er meget lett å finne fram til det man måtte ønske.

 

Bestilte følgende deler:

 

Western Digital USB2.0/Firewire 320GB 8MB Dual Option Media Center

2.090,00

 

Sony CyberShot DSC-P200 sort 7.2MP, 3x opt. zoom,lader,32MB

3.376,00

 

eMagic PCI USB2.0/FireWire Combo 2x FireWire (6-pin),2x USB2.0

346,00

 

Sunsway/ST Lab PCI Fast Ethernet Adapter 10/100 (Realtek chip)

67,00

 

Sandisk Memory Stick PRO 256MB bl.a. digitale kamera

316,00

 

CNet Wireless-G USB Dongle 54 Mbps 802.11g, WPA/AES/WPA2

268,00

 

Det ble ingen utveksling av mail siden alt har gått som det skal, så jeg kan ikke si så mye om support. Har fått testet alt utenom USB2.0/Firewire kortet og den trådløse USB greia, men går ut ifra at det også funker. Det fulgte også med 2 pakker Lacryl med vitamin C

:D

 

Ordredato:

03.08.2005

 

Pakkedato :

04.08.2005

 

Sendtdato :

05.08.2005

Tok litt tid før jeg fikk pakken, men det skal Posten ha æren for. Jeg er fornøyd med handelen og ser ikke bort ifra at jeg blir å handle der igjen hvis de er best på pris. Anbefaler den butikken:thumbup:

( Håper ikke dette innlegget ble for rotete. )

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ville bare nevne itbshop.no i forbindelse med mitt kjøp av bærbar PC.

 

Fant ut etter nøye etterforskning at de har meget gunstige priser på

bærbare pc'er. Da spesiellt ACER. Sparte ca 600 kr ved å velge dem!

jeg gikk for en 3003 WLMI....en flott pc forresten :)

 

Er en hyggelig bergenser som sitter der, og hjelper gledelig til med det meste.

Jeg hadde litt problemer med min bærbare, men det fiksa han på en fin måte.

 

Så de anbefales sterkt!!

 

 

 

Espen

Lenke til kommentar

Har handlet en del i det siste online, her er noen av mine erfaringer;

 

Apple Store; Veldig god service og rask levering, god sporing av forsendelsen på nettet.

 

PCutstyr.no; Veldig gode priser, gode nettsider og fin mulighet til å hente lokalt i Fredrikstad. God service.

 

Mamoz; God service, gode pakkepriser og rask levering.

 

Efast.no; Dårlig erfaring med disse. Skryter av at de skal være raske på levering rett hjem på dør. Stemmer ikke i mitt tilfelle. Veldig dårlig kommunikasjon til kundeservice. Svarer ikke på mail, og telefonnummer oppgitt på sidene dems stemmer ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vet ikke omdet er slik med alle webshop-er, men netshop.no har en tendens med å sette tiden til når de får den på lager (_ubekreftet_) opp med en dag etter som dagene går.

Da jeg skulle kjøpe kamera på netshop.no hadde de det ikke på lager før "ubekreftet 14. 10.". Jeg hadde allerede søkt litt rundt på nettet, og fant dette som det beste alternativet. Da det begynte å nærme seg 14.10. ble datoen stadig utsatt. Jeg sendte mail til netshop.no men fikk bare halveise svar. Så jeg avbestilte orderen.

Dette er ingenting veldig negativt, men det sier bare at man ikke skal tro helt på leveringsdatoene.

 

Men netshop.no var også litt treg med å svare på mailene, noen ble ikke svart på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare komme med mine erfaringer.

Er den som handler inn for min arbeidsgiver. Vi er 8 ansatte så er ikke de som kjøper inn mest av utstyr men litt har det blitt opp igjennom årene. Har derfor vært innom de fleste for vi er ute etter lav pris, god service og også at vi får skikkelig support etter at vi har kjøpt ett produkt.

Jeg har egentlig bare gode erfaringer med alle vi har brukt.

Vi har nok handlet mest i fra MPX og Komplett p.g.a. pris og at de har det meste. Aldri noe tull men noen ganger litt treg med å levere. Vi er vel som de fleste at vi skulle hatt det i går når vi først bestiller.

 

Har prøvd noen butikker/kontorsenter som f.eks Binders, Telehuset og KK88.no men det har vi kuttet ut da det var som regel alltid dårlig service, ikke ting på lager og dyrere enn på nettet.

 

I det siste har vi faktisk handlet en del utstyr i fra en liten bedrift....desverre ikke noen nettbutikk løsning men veldig god service, skaffer det meste og til rimelig ok pris. Her har vi fått personlig oppfølgning, hjelp til montering/oppsett og faktisk noen av produktene har vi fått tilkjørt med budbil samme dag og det til lavere pris på frakten enn vi får med vanlig servicepakke på posten!!

Firmaet heter tech-help.no

Veldig bra priser på kvm switcher og på nettverkskabler o.l.

 

 

Så min anbefaling (og de vi kommer til å bruke i fremtiden) er:

-Komplett.no

-Mpx.no

-tech-help.no

 

På min ikke anbefalingsliste er:

binders.no

telehuset.no

kk88.no

Lenke til kommentar

Har handlet hos endel:

Komplett.no

Mpx.no

Psdata.no

Microplex.no

Databutikken.com/no

 

Erfaring Databutikken:

 

Bra utvalg, de hadde bl.a. en Olympus MP3-spiller som ikke ble tatt inn før etter en stund i Norge.

Prisene er gode, men fraktprisen er høyere enn andre (Sverige-basert)

Fikk god kundestøtte da jeg lurte på toll og slikt.

OK butikk, men selv om prisene er gode, så vil jeg neppe handle hos de hvis det er småtteri som skal kjøpes inn, grunnet frakt.

(komplett kan sende RAM e.l. i konvolutt=30kr, databutikken tar 70kr+oppkravsgebyr)

 

PSDATA:

 

PSdata var forsåvidt veldig greie, selv om den gamle mp3-spilleren hadde feil, og måtte leve med å bytte inn spilleren tre ganger, før jeg fikk en ny, ordentlig Creative.

(det er tross alt i forbrukerloven)

Den spilleren jeg fikk etterpå var tohundre kroner dyrere enn den gamle, og jeg fikk refundert frakten når jeg sendte inn.

PSdata er også en av de aller kjappeste når det gjelder levering.

Anbefales.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil si min erfaring med Komplett.no er særdeles dårlig.

Jeg skulle returnere et hovedkort til dem pga det var defekt.

Får beskjed om at dette skal ta ca 3dager fra dem får det til dem sender det fra seg igjen. Greit nok. Men dem mottok pakken Fredag 18. November og dem åpna den ikke engang før Tirsdag 22. november. Så ble den bare registrert i deres system og ikke behandla før Fredag.

Jeg gav dem klar beskjed på forhånd at akkurat dette hasta for jeg trengte hovedkortet i en pc jeg skulle bruke til hjemmekontor. Men neida....

Dem skylder på at systemet deres tillot ikke å få dette gjennom.

Det neste som skjer er at dem regisrerte feil harddisk som skulle sendes med samme pakke som jeg returnerte sammen med hovedkortet på et annet returnummer. Så ordren min som skulle sendes ble lagt til side. Mandag ringer jeg igjen for sikkerhets skyld på komplett for å få pakkesporingen av dem så jeg kunne avtale med min arbeidsgiver om når jeg kan komme i gang igjen. Da beklager komplett feilen dem har gjort og sier dem skulle få den avgårde så fort som mulig. Halvtime etterpå kom jeg på at dem hadde muligheten for å sende ting express over natten. Så jeg ringer dem med det samme for å få gjennom dette. Nei systemet deres tillot ikke at det ble gjort endringer på en ordre som allerede var lagt inn i deres system. Så pakken måtte bli sendt på vanlig måte selv om dem ikke hadde begynnt å pakka den og klargjort denne for sending. Jeg tilbød meg til og med å betale for de ekstra kostnadene med frakten. Etter det jeg har regnet ut så hadde jeg kunnet kjøpt 2 slike hovedkort og faktisk tjent på det.

Dette skrev jeg til dem på mail og får bare svaret tilbake.... "Vi beklager dette".

 

Er dette VM i dårlig kundebehandling eller?

 

Er siste gang jeg handler noe som helst hos komplett. Dem kunne en gang i tiden å behandle kundene bra. Men det var før dem ble så populære som dem er nå i dag og har så mange kunder at dem ikke har tid til support.

 

Dette gjør meg mildt sagt forbanna! :realmad:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har en erfaring med en butikk som påstår å være veldig billig, og jeg fant den via søkesidene på hardware.no

 

Denne nettbutikkene heter PC sirkelen - http://www.pc-sirkelen.no

 

Saken var at jeg skulle ha et Smartmediakort, som ikke er så lette å få tak i lenger, dermed endte jeg hos PC sirkelen som hadde ett 128mb kort på lager.

Dette bestilte jeg da 14 desember 2005 og betalte samme dag, betalingen ble gjennomført i nettbanken min samme dag og overført til PC sirkelen allerede 15 desember 2005.

Så gikk dagene, jeg var daglig (flere ganger om dagen) inn på min side hos dem og sjekket status, det var aldri noen endring i status, så 22 desember ringte jeg dem og fikk da til min store overaskelse beskjed om at. "Nei, den hadde de aldri hatt på lager".

 

Jeg ba da om å få pengene mine igjen umiddelbart, noe som og ble bekreftet i mail til dem.

 

Ingenting skjedde, så den 30 desember 2005 mailet jeg dem en purring, som jeg enda ikke har fått noe svar på.

 

I dag mailet jeg dem igjen og venter altså fortsatt på svar.

 

Det som er irriterende og etter min menig særdeles dårlig er hva de gjorde (det vil si ikke gjorde) frem til jeg ringte dem 22 desember 2005. De gadd altså ikke å maile eller ringe meg og fortelle meg at, de dessverre ikke hadde det jeg hadde bestilt på lager. Hadde de gjort det f.eks den 16 så kunne jeg rukket å kjøpe dette kortet i en annen nettbutikk, isteden endte jeg opp med å måtte kjøpe den på en fotobutikk til en mye høyere pris, siden dette skulle være med et kamera som var en gave til jul.

 

Så altså styr langt unna PC sirkelen, maken til dårlig kontroll tror jeg man skal lete lenge etter.

 

I dag 9 februar 2006 har de enda ikke klart å betale tilbake mine penger.

Jeg sender nå 2 daglige mailer til to forskjellige mailadresser hos dem og vil fortsette med det til pengene er på min konto.

Makan til useriøs søppelbutikk skal man vist lete lenge etter.

Endret av Aerodeck
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vil rette en stor takk til komplett.no som er den butikken jeg har vært trofast kunde av i mange år. De har ikke de beste prisene og de har ikke det største utvalget, men de har den beste servicen og de beste rutinene. Jeg betaler gjerne noen kroner mer for å handle hos en butikk med så flinke og hyggelige ansatte som det er på komplett. Komplett.no får min anbefaling!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har en erfaring med en butikk som påstår å være veldig billig, og jeg fant den via søkesidene på hardware.no

 

Denne nettbutikkene heter PC sirkelen - http://www.pc-sirkelen.no

 

Saken var at jeg skulle ha et Smartmediakort, som ikke er så lette å få tak i lenger, dermed endte jeg hos PC sirkelen som hadde ett 128mb kort på lager.

Dette bestilte jeg da 14 desember 2005 og betalte samme dag, betalingen ble gjennomført i nettbanken min samme dag og overført til PC sirkelen allerede 15 desember 2005.

Så gikk dagene, jeg var daglig (flere ganger om dagen) inn på min side hos dem og sjekket status, det var aldri noen endring i status, så 22 desember ringte jeg dem og fikk da til min store overaskelse beskjed om at. "Nei, den hadde de aldri hatt på lager".

 

Jeg ba da om å få pengene mine igjen umiddelbart, noe som og ble bekreftet i mail til dem.

 

Ingenting skjedde, så den 30 desember 2005 mailet jeg dem en purring, som jeg enda ikke har fått noe svar på.

 

I dag mailet jeg dem igjen og venter altså fortsatt på svar.

 

Det som er irriterende og etter min menig særdeles dårlig er hva de gjorde (det vil si ikke gjorde) frem til jeg ringte dem 22 desember 2005. De gadd altså ikke å maile eller ringe meg og fortelle meg at, de dessverre ikke hadde det jeg hadde bestilt på lager. Hadde de gjort det f.eks den 16 så kunne jeg rukket å kjøpe dette kortet i en annen nettbutikk, isteden endte jeg opp med å måtte kjøpe den på en fotobutikk til en mye høyere pris, siden dette skulle være med et kamera som var en gave til jul.

 

Så altså styr langt unna PC sirkelen, maken til dårlig kontroll tror jeg man skal lete lenge etter.

 

I dag 9 februar 2006 har de enda ikke klart å betale tilbake mine penger.

Jeg sender nå 2 daglige mailer til to forskjellige mailadresser hos dem og vil fortsette med det til pengene er på min konto.

Makan til useriøs søppelbutikk skal man vist lete lenge etter.

5381327[/snapback]

 

Hei!

Har du hørt noe fra de og har du fått pengene dine?

 

Jeg bestilte en telefon der 5. februar og det var kun fordi den stod som "på lager", dagen etter jeg bestilte og hadde betalt stod den som *ikke på lager*, sendte mail og de sa den skulle komme den 16. .. men ingen telefon selvsagt. ventet så noen uker og mailet igjen, da sa de 6 mars, da hadde jeg mistet tilliten til de og avbestilte, sendte kontonr så de skulle overføre, i dag, 3 uker etterpå sendte jeg mail og lurte på hvor pengene ble av, da fikk jeg bare som svar "feil avdeling" og fikk adressen til "økonomi avdelingen"..

 

Ikke hørt noe, redd de har stukket av med pengene mine... Vanvittig opplegg, og hvor mange "avdelinger" kan de ha da hehe

Lenke til kommentar
Jeg har en erfaring med en butikk som påstår å være veldig billig, og jeg fant den via søkesidene på hardware.no

 

Denne nettbutikkene heter PC sirkelen - http://www.pc-sirkelen.no

 

Saken var at jeg skulle ha et Smartmediakort, som ikke er så lette å få tak i lenger, dermed endte jeg hos PC sirkelen som hadde ett 128mb kort på lager.

Dette bestilte jeg da 14 desember 2005 og betalte samme dag, betalingen ble gjennomført i nettbanken min samme dag og overført til PC sirkelen allerede 15 desember 2005.

Så gikk dagene, jeg var daglig (flere ganger om dagen) inn på min side hos dem og sjekket status, det var aldri noen endring i status, så 22 desember ringte jeg dem og fikk da til min store overaskelse beskjed om at. "Nei, den hadde de aldri hatt på lager".

 

Jeg ba da om å få pengene mine igjen umiddelbart, noe som og ble bekreftet i mail til dem.

 

Ingenting skjedde, så den 30 desember 2005 mailet jeg dem en purring, som jeg enda ikke har fått noe svar på.

 

I dag mailet jeg dem igjen og venter altså fortsatt på svar.

 

Det som er irriterende og etter min menig særdeles dårlig er hva de gjorde (det vil si ikke gjorde) frem til jeg ringte dem 22 desember 2005. De gadd altså ikke å maile eller ringe meg og fortelle meg at, de dessverre ikke hadde det jeg hadde bestilt på lager. Hadde de gjort det f.eks den 16 så kunne jeg rukket å kjøpe dette kortet i en annen nettbutikk, isteden endte jeg opp med å måtte kjøpe den på en fotobutikk til en mye høyere pris, siden dette skulle være med et kamera som var en gave til jul.

 

Så altså styr langt unna PC sirkelen, maken til dårlig kontroll tror jeg man skal lete lenge etter.

 

I dag 9 februar 2006 har de enda ikke klart å betale tilbake mine penger.

Jeg sender nå 2 daglige mailer til to forskjellige mailadresser hos dem og vil fortsette med det til pengene er på min konto.

Makan til useriøs søppelbutikk skal man vist lete lenge etter.

5381327[/snapback]

 

Hei!

Har du hørt noe fra de og har du fått pengene dine?

 

Jeg bestilte en telefon der 5. februar og det var kun fordi den stod som "på lager", dagen etter jeg bestilte og hadde betalt stod den som *ikke på lager*, sendte mail og de sa den skulle komme den 16. .. men ingen telefon selvsagt. ventet så noen uker og mailet igjen, da sa de 6 mars, da hadde jeg mistet tilliten til de og avbestilte, sendte kontonr så de skulle overføre, i dag, 3 uker etterpå sendte jeg mail og lurte på hvor pengene ble av, da fikk jeg bare som svar "feil avdeling" og fikk adressen til "økonomi avdelingen"..

 

Ikke hørt noe, redd de har stukket av med pengene mine... Vanvittig opplegg, og hvor mange "avdelinger" kan de ha da hehe

5729899[/snapback]

 

 

Du får akkurat de samme svarene som jeg fikk ja, jeg fikk pengene mine til slutt, men makan til tull.

Det er ingen vits å sende mail til (jim@..) er det vel du har fått opplyst nå.

Send alle dine mailer til axel(alex) er det ikke det. (har mailene jeg sendte hjemme så kan sjekke i kveld).

Du må bare belage deg på å sende en mail hver morgen og en hver kveld til begge de to adressene, hold deg sakelig og rolig og fortell dem at du venter hver gang, etter 3-4 mailer så sender du noen forspørsler til forbrukerrådet i Trondheim, som du sender videre til PC sirkelen igjen.

De er helt tullinger og har tydeligvis likviditetsproblemer.

 

Jeg sier det igjen STYR UNNA PC SIRKELEN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...